Anity Shreve nie interesuje piękno literatury. Nie interesuje jej oryginalność czy jakość utworów. Chodzi jej głównie o zdobycie popularności wśród ściśle określonego grona odbiorców czytaj dalej
O religiach świata warto mieć choćby ogólne pojęcie. Istotna jest wiedza na temat tego, czy dane wyznanie jest monoteistyczne, jaką wyraża doktrynę lub z którego zakątka świata się wywodzi. „Sikhizm” czytaj dalej
Opublikowanie tej powieści w latach 60. XX wieku było punktem przełomowym w literaturze amerykańskiej. Nietrudno się domyślić, jakie wrażenie wywołała książka Philipa Rotha, jeśli jeszcze dziś, mimo – czytaj dalej
„Krowy. Się. Nie. Huśtają” – dobitnie tłumaczy jednej z bardziej nietypowych mieszkanek obory jej przyjaciel, Pan Wrona. Tłumaczy nie bez przyczyny – Mama Mu, bohaterka szwedzkiego cyklu czytaj dalej
Nie ulega wątpliwości, że siła polemiczna Stephena Clarke’a w trzecim tomie przygód Paula Westa „Merde! Chodzi po ludziach” nieco słabnie, chociaż i tak najnowsza książka należy do czytaj dalej
Wydana przez Słowo/obraz – terytoria „Historia myśli filmowej” to podręcznik, który przypomina nieco monumentalny tom „Teorie literatury XX wieku” Burzyńskiej i Markowskiego czytaj dalej
Krzysztof Daukszewicz w swoich satyrycznych monologach stawia na dwa tematy. Pierwszy, główny, to oczywiście polityka. Drugi – od jakiegoś czasu przewijający się w kolejnych wystąpieniach stanowi czytaj dalej
„Nikt mnie nie rozumie!” to ostatnia część cyklu dla nastolatek, autorstwa Rosie Rushton. Kolejne tytuły-wykrzykniki, pełne wyrzutów pod adresem dorosłych mają wyznaczać nie tylko charakterystykę czytaj dalej
Podczas lektury „Bedekera warszawskiego” Olgierda Budrewicza niemal pewne są skojarzenia z tomikiem „Patrząc na Warszawę” oraz „Z pamiętników bywalca” Zaruby. Wznowiony czytaj dalej
Na dobry dreszczowiec powinny składać się: trzymająca w napięciu, skomplikowana fabuła, zaskakujące i szybkie zwroty akcji, łączące się na końcu, pozornie niemające ze sobą nic wspólnego wątki oraz ostro czytaj dalej