Choć opis może sugerować następną opowieść o duchach i reinkarnacji, to jest to tak naprawdę majstersztyk dramatu psychologicznego. Fabuła trzyma szare komórki w pogotowiu, postaci są grane z zaangażowaniem i dbałością, zaś zakończenie to prawdziwa sztuka. czytaj dalej
Mroczne realia pierwszej wojny oraz intrygujący fakt śmierci żołnierzy, która jest szokująca, mimo wszechobecności mordu i zezwierzęcenia. Każdy członek brytyjskiego patrolu to osobna historia i osobowość, z których składa się film Dolina cieni. czytaj dalej
To prosta i zarazem skomplikowana historia, której zakończenie skłania do przemyśleń i refleksji. Choć może fabuła jest trochę naiwna, to zaangażowanie aktorów w swoje role zgrabnie to retuszuje. Wszystko zaś dzieje się w melancholijnych realiach szkockiego wybrzeża oraz wśród bezpośrednich i szczerych Szkotów. czytaj dalej
Ostatni niemy film Chaplina, który powstał w tej konwencji, mimo że możliwości techniczne niemal od dziesięciu lat pozwalały już na filmy z dźwiękiem. czytaj dalej
Całe lata dopieszczania i rozwijania sagi o X-men sprawiło, że trzeba by się bardzo postarać, by zepsuć film X-Men: Ostatni bastion. czytaj dalej
Będąc wśród nich, narażałem się na niebezpieczeństwa jak nigdy, ale też nigdy nie czułem się tak bezpiecznie czytaj dalej
Fabuła filmu Dowód nie jest w żadnym razie mocną stroną. Jest nią coś innego – złożoność kreacji aktorskich i emocjonalny ładunek „zwyczajnej nietypowej” historii. czytaj dalej
Typowe kino rozrywkowe jednorazowego użytku. Nie żal czasu na obejrzenie, ale jednocześnie film Sposób na teściową w żaden sposób nie zmienia widza, nie skłania ku przesadnej refleksji. czytaj dalej
Obraz Michała Rosy wzbudza mieszane uczucia. Balansuje pomiędzy ciekawie zrobionym filmem, a smutnym obrazem, któremu zabrakło nadrzędnego przesłania. czytaj dalej
Film nie niesie żadnego głębszego przesłania, nie pretenduje do niczego, ma pretensjonalny scenariusz, nie wymaga od widza żadnego myślenia. Nie nadaje się również do ponownego oglądania. czytaj dalej