Domino dla trochę starszych

Data: 2018-12-28 23:22:52 Autor: Magdalena Galiczek-Krempa, Sławomir Krempa
udostępnij Tweet

“Smart Domino” to wciągająca gra, w której rywalizacja okazuje się naprawdę zacięta, a liczą się przede wszystkim logiczne myślenie, zdolności manualne i szybkość działania. 

“Smart Domino”
Autor gry: Jeppe Norsker
FoxGames
Liczba graczy: 1-4
Wiek: 6+
Czas gry: 25 min.

W pudełku znajdziemy 4 zestawy po 5 różnych klocków, 60 kart zadań (po 12 kart w 5 poziomach trudności) i instrukcję, w której czytelnie wyjaśnione są bardzo proste zasady. Klocki mają kształt prostopadłościanów. Na każdym z dłuższych boków znajdują się po dwa wzory, podobnie jak w klasycznym domino. Niektóre układy powtarzają się na kilku klockach, inne zaś są unikatowe, co ma spore znaczenie podczas rozgrywki.

Celem gry jest zdobycie jak największej liczby punktów. Aby to uczynić, należy jak najszybciej (wyprzedzając innych uczestników zabawy) ułożyć ze swoich klocków wzór przedstawiony na odkrytej ze stosu karcie. Zadanie wydaje się bardzo proste, jednak w rzeczywistości jest inaczej. Po pierwsze: w grze spore znaczenie ma presja czasu. Liczą się też logiczne myślenie, refleks, szybkość podejmowania decyzji i – przy pewnym już doświadczeniu – znajomość układu wzorów na poszczególnych klockach. Na klockach znajdziemy bowiem – inaczej niż w klasycznym domino – nie jeden, a cztery różne zestawy wzorów. Niektóre spośród nich powtarzają się na kilku klockach. Nawet więc, gdy zaczniemy układać na stole wzór od – wydawałoby się – właściwego klocka, po pewnym czasie może się okazać, że dokonaliśmy złego wyboru – na innym z bowiem z jego boków występuje wzór unikatowy, konieczny do wykonania zadania. Układanie zaprezentowanego na karcie wzoru można rozpocząć na wiele różnych sposobów – i decyzja o sposobie rozpoczęcia rozgrywki może zadecydować o sukcesie lub porażce gracza. Z drugiej strony: zaprezentowane na kartach wzory można w niektórych przypadkach ułożyć na kilka sposobów i każdy z graczy ma identyczne szanse.

Gra jest bardzo dynamiczna, kolejne rundy mijają błyskawicznie, a presja czasu i widoczne postępy innych graczy sprawiają, że zabawa okazuje się naprawdę emocjonująca. Ciekawe jest też to, że twórcy zaproponowali dwa warianty gry – błyskawiczny i „szalony”, oba równie udane. Dużą regrywalność gwarantuje mnogość wzorów i sposobów ułożenia kart w przypadku kolejnych rozgrywek.

-> Smart Domino kupicie w dobrej cenie w Empiku!

1

Zobacz także

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Avatar uĹźytkownika - Poczytajka
Poczytajka
Dodany: 2019-03-10 16:58:10
0 +-

No proszę i popularne domino ewoluuje. 

Avatar uĹźytkownika - wwwiolka
wwwiolka
Dodany: 2019-01-05 21:47:34
0 +-

Jakoś nigdy nie lubiłam.

Avatar uĹźytkownika - emilly26
emilly26
Dodany: 2019-01-04 12:53:56
0 +-

Gra w każdym wieku potrafi rozwinąć i nas zaciekawić w trakcie jej trwania  wywołując uśmiech.

Avatar uĹźytkownika - Gosiaczek
Gosiaczek
Dodany: 2019-01-04 10:33:20
0 +-

Ciekawa :)

Avatar uĹźytkownika - MonikaP
MonikaP
Dodany: 2018-12-29 21:25:33
0 +-

Super wygląda!

Avatar uĹźytkownika - martucha180
martucha180
Dodany: 2018-12-29 09:34:22
0 +-

Fajne klocki. Podoba mi sie ta gra.

Avatar uĹźytkownika - Lenka83
Lenka83
Dodany: 2018-12-28 23:44:44
0 +-

Fajna, ciekawa gra.... gra warta uwagi.

Warto przeczytać

Reklamy
Recenzje miesiąca
Upiór w moherze
Iwona Banach
Upiór w moherze
Jemiolec
Kajetan Szokalski
Jemiolec
Pożegnanie z ojczyzną
Renata Czarnecka ;
Pożegnanie z ojczyzną
Sprawa lorda Rosewortha
Małgorzata Starosta
Sprawa lorda Rosewortha
Szepty ciemności
Andrzej Pupin
Szepty ciemności
Gdzie słychać szepty
Kate Pearsall
Gdzie słychać szepty
Góralskie czary. Leksykon magii Podtatrza i Beskidów Zachodnich
Katarzyna Ceklarz; Urszula Janicka-Krzywda
Góralskie czary. Leksykon magii Podtatrza i Beskidów Zachodnich
Zróbmy sobie szkołę
Mikołaj Marcela
Zróbmy sobie szkołę
Siemowit Zagubiony
Robert F. Barkowski ;
Siemowit Zagubiony
Pokaż wszystkie recenzje