Polityka medialna a media elektroniczne

Ocena: 0 (0 głosów)
Media elektroniczne są wszechobecne w naszym życiu i odgrywają w nim niezwykle znaczącą rolę. Zatem państwo i społeczeństwo powinny móc zapewnić, aby dobrze służyły one ludziom i zapobiegać szkodom, które mogą wyrządzić. W książce Polityka medialna a media elektroniczne Karol Jakubowicz dokonuje gruntowego przeglądu celów, form i metod projektowania i realizowania polityki medialnej w dziedzinie mediów elektronicznych, poczynając od radia, a na najnowszych technologiach cyfrowych kończąc. Jego zdaniem zdolność stworzenia i realizacji wszechstronnej i długofalowej polityki medialnej służącej interesowi publicznemu, niepodporządkowanej jedynie celom aktualnej ekipy rządowej, można uznać za jedno z kryteriów rozwoju i konsolidacji demokracji. Książka wypełnia lukę w naszej wiedzy na ten temat, dostarcza narzędzi do formułowania takiej właśnie polityki medialnej. Karol Jakubowicz, doktor, medioznawca, specjalizuje się w zagadnieniach mediów elektronicznych, przewodniczący Rady Międzyrządowej Programu Informacja dla Wszystkich UNESCO, koordynator grupy roboczej międzynarodowego programu naukowego COST A30 East of West. Setting a New Eastern and Central European Media Research Agenda, ekspert Rady Europy, Unii Europejskiej, OBWE i UNESCO do spraw mediów i ich regulacji, był członkiem Rady Niezależnej Komisji ds. Mediów w Kosowie, przewodniczącym Komitetu Zarządzającego do Spraw Mediów i Nowych Usług Komunikacyjnych Rady Europy, dyrektorem Departamentu Strategii i Analiz KRRiT (2004-2006), przewodniczącym Rady Nadzorczej TVP S.A.(1998-2000), autor, współautor i redaktor licznych krajowych i zagranicznych publikacji naukowych poświęconych mediom elektronicznym i komunikacji społecznej. Karol Jakubowicz jest jednym z nielicznych w Polsce znawców polityki medialnej rozpoznawalnym na świecie. Jest autorem wielu publikacji, współpracował m.in. z Radą Europy. W Telewizji Polskiej pracował także w organie regulacyjnym - Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji. Współtworzył podstawową ustawę o radiofonii i telewizji. W książce Polityka medialna a media elektroniczne przekazuje część swojej wiedzy i doświadczenia. W czasie kiedy tak bardzo wzrasta w Polsce zainteresowanie polityką medialną książka ta jest lekturą pierwszej ważności dla wszystkich zainteresowanych. dr hab. Tadeusz Kowalski, prof. Uniwersytetu Warszawskiego Instytut dziennikarstwa i Nauk Politycznych Zmiany technologiczne, rynkowe, przeobrażenia w organizacji i finansowaniu mediów wymagają nowego spojrzenia na zasady polityki audiowizualnej. Książka Karola Jakubowicza, który jak mało kto poznał mechanizmy, normy i sposoby realizacji europejskiej polityki w dziedzinie mediów, odpowiada na pytania, jaka jest dzisiaj i jaka powinna być polityka medialna. Pokazuje zasady i mechanizmy regulacyjne w mediach w kontekście europejskiej polityki audiowizualnej. Udowadnia, że regulacje w mediach i polityka audiowizualna staje się dzisiaj złożonym, wyjątkowo wrażliwym procesem społecznym, ponieważ w największej mierze nawiązuje do niezbywalnych praw człowieka i obywatela. dr hab. Stanisław Jędrzejewski, prof. Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Kierownik Katedry Teorii i Praktyki Radia Instytut Socjologii KUL

Informacje dodatkowe o Polityka medialna a media elektroniczne:

Wydawnictwo: WAiP
Data wydania: b.d
Kategoria: Socjologia, filozofia
ISBN: 978-83-60-80733-0
Liczba stron: 288

więcej

Kup książkę Polityka medialna a media elektroniczne

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Polityka medialna a media elektroniczne - opinie o książce

Inne książki autora
Unia Europejska a media. Między kulturą a gospodarką
Karol Jakubowicz0
Okładka ksiązki - Unia Europejska a media. Między kulturą a gospodarką

Unia Europejska a media. Między kulturą a gospodarką jest pierwszą na polskim rynku książką przedstawiającą całościowy obraz polityki medialnej Unii Europejskiej...

Media publiczne. Początek końca czy nowy początek
Karol Jakubowicz0
Okładka ksiązki - Media publiczne. Początek końca czy nowy początek

Autor, autorytet w dziedzinie mediów publicznych, analizuje zjawiska społeczne ostatnich dziesięcioleci, przywołując przykłady od Wielkiej Brytanii po...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca
Pies
Anna Wasiak
Pies
Cienie. Po prostu magia
Katarzyna Rygiel
Cienie. Po prostu magia
Suplementy siostry Flory
Stanisław Syc
Suplementy siostry Flory
Lato drugich szans
Dagmara Zielant-Woś
Lato drugich szans
Odpowiedź Hiobowi
Carl Gustav Jung
Odpowiedź Hiobowi
Upiór w szkole
Krzysztof Kochański
Upiór w szkole
Piwniczne chłopaki
Jakub Ćwiek
Piwniczne chłopaki
Dolina Marzeń. Przeszłość
Katarzyna Grochowska
Dolina Marzeń. Przeszłość
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy