Świat gier komputerowych potrafi pochłonąć bez reszty. Długie godziny spędzane przed ekranem, zaangażowanie w rozwiązanie kolejnych zagadek czy przechodzenie coraz trudniejszych poziomów potrafi mocno oderwać gracza od realnego świata. A gdyby tak dało się przenieść do wirtualnej rzeczywistości? Stać się bohaterem gry i fizycznie doświadczać kolejnych trudności? Na to pytanie stara się odpowiedzieć Jennifer Bell w swojej powieści Wonderscape. Podróż w nieznane.
Idąc pewnego dnia do szkoły, Artur staje się świadkiem niecodziennego zdarzenia. W mijanym właśnie domu dochodzi do serii małych eksplozji, które zwracają uwagę chłopca oraz dwóch spieszących się również do szkoły dziewczyn. W dziwnym domu Artur, Cecily i Ren znajdują małego, białego psa, a gdy nagle znikają drzwi pokoju, okazuje się, że nastolatkowie przenieśli się w czasie i przestrzeni. Ich zadaniem będzie nie tylko przetrwać, ale i wypełnić kolejne misje w nieco ponad pięćdziesiąt godzin. W przeciwnym wypadku gra zamieni bohaterów w… breję!
Wonderscape to jednak nie tylko dynamiczna historia kierowana do miłośników gier komputerowych. Autorka zadbała także o to, by przemycić w swej powieści także ważne spostrzeżenia. Zwraca uwagę mocno uwypuklona rola przyjaźni, podkreślenie znaczenia udzielanych sobie wzajemnie pomocy i wsparcia. Młodzi bohaterowie, pozostawieni sami sobie, muszą odnaleźć się w nowej rzeczywistości i tylko współpracując, będą mieli szansę na realizację kolejnych misji i na przetrwanie. W kolejnych światach, do których przenoszą się nastolatkowie, młodzi ludzie stają się świadkami tego, jak wyglądać może świat w XXV wieku. I nie jest to widok podnoszący na duchu. Tym samym autorka każe czytelnikom zastanowić się nad naszymi działaniami: koniecznością dbania o przyrodę, nad świadomością ekologiczną czy też gwałtownym rozwojem nowoczesnych technologii. Autorka zdaje się pytać: czy kierunek, w którym zmierzamy, na pewno jest właściwy?
Wonderscape. Podróż w nieznane to książka, w której akcja toczy się bardzo dynamicznie, do złudzenia przypominając przebieg pełnej zagadek gry komputerowej o zróżnicowanym poziomie trudności. Tutaj obok niesamowitych zbiegów okoliczności i zaskakujących zwrotów akcji dużą rolę odgrywają współpraca bohaterów i umiejętność logicznego myślenia oraz dedukcji.
Jennifer Bell świetnie sportretowała postaci znane z historii świata. Bohaterami kolejnych światów w grze Wonderscape okazują się między innymi Izaak Newton, Tomasz Edison, Mary Shelley czy Wangari Maathai. Stanowi to dodatkowy „smaczek" w opowieści, ale pełni też dosyć ważną rolę…
Wonderscape to publikacja kierowana zarówno do chłopców, jak i do dziewcząt. To opowieść dla miłośników książek, ale też dla fanów gier komputerowych. To historia dla nastoletnich odbiorców, ale też dla dorosłych czytelników. Książka Jennifer Bell dostarcza świetnej rozrywki, ale i skłania do myślenia, przemyca sporo wiedzy i zmusza do zastanowienia i refleksji.
Ivy i jej brat Seb wracają do tajemniczego podziemnego miasta Lundinor, i stwierdzają, że coś się zmieniło. . . Tam, gdzie wcześniej były brukowane uliczki...
Kiedy babcia zostaje przewieziona do szpitala, jej wnuki, Ivy Sparrow i jej irytujący starszy brat Seb nawet nie przeczuwają, co ich czeka. Po powrocie...