Recenzja książki: Obudź swoją kreatywność

Recenzuje: Katarzyna Krzan

Każdy z nas jest kreatywny - twierdzi autorka opracowania, Dagmara Gmitrzak. Tylko nie każdy już o tym wie.

 

Na potwierdzenie swojej tezy przytacza ona opinie znanych psychologów, filozofów, myślicieli, badaczy inteligencji oraz "znanych i lubianych". Otrzymujemy zatem przegląd teorii na temat działania naszego mózgu, a - co za tym idzie - także myślenia i kształtowanych głównie przez rodzinę i środowisko opinii o nas samych. Zaczynamy, oczywiście, od piramidy potrzeb Maslowa, przechodzimy zgrabnie przez Junga, Wilbera, teorie na temat czakr, dowiadujemy się, jak korzystać z dostępnej nieświadomie wszystkim nam wyższej duchowości. A wszystko to okraszone motywacyjnymi cytatami z Mozarta, Einsteina, Coelho, Edisona…

 

W zasadzie Obudź swoją kreatywność to paranaukowa praca na temat teorii okołokreatywnych. Wszystko po to, by pokazać, że niemal każdy z wielkich, sławnych ludzi był… kreatywny. No pewnie, że był. Ale czy każdy może być Mozartem czy Einsteinem? Czy wystarczy poznać teorie na temat tego, jak aktywować odpowiedzialne za kreatywność części umysłu? Autorka podaje kilka ćwiczeń. Należy przede wszystkim wyzbyć się negatywnych myśli o sobie i swoich możliwościach, trzeba dużo i spokojnie oddychać, by móc wysłuchać głosu własnego serca, które podpowie, jaką dziedziną twórczości powinniśmy się zająć, by poczuć spełnienie (oczywiście, po zaspokojeniu podstawowych potrzeb Maslowa, związanych z codzienną egzystencją i przetrwaniem na rynku pracy). Potem pozostaje już tylko działanie na rzecz samorealizacji. Bowiem to właśnie daje nam poczucie szczęścia i spełnienia w życiu. Można mieć wszystko: pieniądze, dobrą pracę, zabezpieczoną materialnie rodzinę, ale bez realizowania swoich pasji wciąż będziemy odczuwać niedosyt. To wszystko prawda.

 

Co należy zatem zrobić? Wziąć się do roboty! Aktywować potencjał swojej osobowości i zacząć działać. Znaleźć dziedzinę twórczości, która przynosić będzie spełnienie i po prostu się nią zająć. Nie ma rzeczy niemożliwych, co udowadniają licznie przywoływane biografie alpinistów, podróżników, naukowców, artystów... Wszyscy oni mieli swoje kryzysy, momenty zwątpienia, a jednak osiągnęli cel. I Ty także, Czytelniku, możesz go osiągnąć. Tylko go MIEJ. Posiadanie celu w życiu to podstawa sukcesu. Należy go sobie uświadomić, a potem z kartką i długopisem w ręku zapisać plan na jego realizowania, punkt po punkcie. Nie da się? Bzdura. Wszystko jest w Twoim umyśle. Otwórz się na kreatywność, a pomysły same przyjdą.

 

Z pewnością książka Dagmary Gmitrzak to wiedza na temat technik wspomagania kreatywności "w pigułce". Czy wiedza ta pomaga? Na pewno. Przeczytanie każdej książki coś w nas pozostawia, stajemy się mądrzejsi, pełniejsi, być może - bardziej inteligentni. Ale pamiętać trzeba, że samo czytanie o kreatywności kreatywnym nie czyni. Choć pomóc może.

Kup książkę Obudź swoją kreatywność

Sprawdzam ceny dla ciebie ...

Zobacz także

Zobacz opinie o książce Obudź swoją kreatywność
Książka
Inne książki autora
Inteligencja serca. Jak otworzyć serce i doświadczyć miłości
Dagmara Gmitrzak0
Okładka ksiązki - Inteligencja serca. Jak otworzyć serce i doświadczyć miłości

Pierwsza w Polsce książka o inteligencji serca przeniesie Cię w świat najnowszych naukowych odkryć. Autorka - trenerka rozwoju osobistego...

Pokonaj stres dzięki technikom relaksacji. Samo Sedno
Dagmara Gmitrzak0
Okładka ksiązki - Pokonaj stres dzięki technikom relaksacji. Samo Sedno

Rzeczowe i rzetelne ujęcie tematyki stresu. Mnóstwo propozycji technik pracy z własną kondycją emocjonalną, ciałem, percepcją i ogólnym stanem energetycznym...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca
Z pamiętnika jeża Emeryka
Marta Wiktoria Trojanowska ;
Z pamiętnika jeża Emeryka
Obca kobieta
Katarzyna Kielecka
Obca kobieta
Katar duszy
Joanna Bartoń
Katar duszy
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Oczy Mony
Thomas Schlesser
Oczy Mony
Rok szarańczy
Terry Hayes
Rok szarańczy
Klubowe dziewczyny 2
Ewa Hansen ;
Klubowe dziewczyny 2
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy