Trochę wody dla ochłody. Recenzja gry Rurka wodna

Data: 2018-08-28 23:03:57 Autor: Katarzyna Kurowska
udostępnij Tweet

Gdy panująca temperatura zniechęca do jakiejkolwiek aktywności i szukamy różnych sposobów na ochłodę... Naprzeciw tym potrzebom wychodzi Rurka wodna, która pozwala graczom na jakiś czas przenieść się myślami do chłodnego aqua parku i świetnie bawić się, przemierzając coraz dłuższe zjeżdżalnie… Najpierw trzeba je jednak wybudować.

„Rurka wodna”
Sam-goo Evan Song
Ilustracje: Agsty Im, Tomasz Larek, Christophe Swal
Wydawnictwo: FoxGames
Liczba graczy: 2-6 graczy
Wiek: od 7 lat
Czas rozgrywki: 15 minut

Rurka wodna to krótka i prosta gra dla 2-6 graczy, których zadaniem jest wybudowanie najdłuższej zjeżdżalni w parku wodnym. Mogą to uczynić za pomocą dokładanych kafelków z fragmentami zjeżdżalni o różnych kształtach. Na początku każdy z zawodników wybiera swoją postać – i już tu urzekają wyraziste portrety pewnych typów odwiedzających parki wodne. Po wybraniu postaci gracz stawia pionek w odpowiednim w kształcie na startowym kafelku, z którego wychodzi sześć rurociągów. Zawodnik rozbudowuje ten przypisany do koloru postaci, nie może rozwijać zjeżdżalni przeciwnika, chyba że czyni to „przy okazji” – wówczas otrzymuje żeton premii. Od ich ilości zależy liczba punktów dodawanych do końcowego wyniku. Nie można też doprowadzić do sytuacji, w której obie zjeżdżalnie ze sobą się łączą czy ułożyć kafelka w sposób niepasujący do wychodzących rurek.

Żetony zjeżdżalni dzielą się na różne rodzaje. Poza zwykłymi są tzw. kafelki specjalne, których zagranie pozwala w turze dobrać ze stosu dodatkowy żeton i wykonać drugi ruch. Ponadto są kafelki z atrakcjami, które wymienia się na większe i to je przykłada się do wybudowanej konstrukcji. Trochę innymi zasadami rządzą się kafelki ratowników i tunelu. Jeśli gracz wylosuje tunel (wjazd), kładzie go na końcu swojej zjeżdżalni, następnie bierze ze stosu jego drugą część (tunel-wyjazdowy) i układa w wybranym przez siebie miejscu zgodnie z zasadami rozbudowy. Podobnie wygląda zagranie kafelkami ratowników, których używa się tylko w sytuacji, gdy gracz nie ma możliwości zastosowania posiadanych na ręku fragmentów zjeżdżalni.

Tura gracza składa się z dwóch etapów. Najpierw następuje dobranie kafelka i rozbudowa zjeżdżalni, jeśli zagrywa się kafelkiem specjalnym, to dobiera się kolejny kartonik i znowu zagrywa rozbudowę. Później przesuwamy swój (i, ewentualnie, przeciwnika) pionek na koniec zjeżdżalni. Jeśli gracz rozwinął zjeżdżalnię przeciwnika, bierze żeton premii. I tak do momentu, gdy w stosach i na rękach graczy braknie kafelków zjeżdżalni. Wówczas następuje koniec gry i dochodzi do zliczenia punktów, które otrzymuje się za każdy fragment zjeżdżalni. Dlatego warto budować najdłuższą, najbardziej pokręconą trasę – czasem jeden dobrze dopasowany zakręt pozwoli rozwinąć konstrukcję o kilka „bezpańskich” rurek.

Rurka wodna przypomina mocno uproszczoną wersję Osadników z Catanu i Carcassone. Mimo banalnych zasad, gra sprawia dużo frajdy – zwłaszcza tym, którzy lubią łamigłówki labiryntowe, ponieważ tu trzeba na bieżąco analizować, dokąd prowadzi – lub może prowadzić – kolejny fragment naszej zjeżdżalni i jak można połączyć go z innym, niczyim rurociągiem.

 
I, co nie mniej ważne w kontekście wciąż jeszcze gorących dni, gra naprawdę zapewnia złudzenie miłej wodnej ochłody...

-> Grę „Rurka wodna" kupicie w dobrej cenie w księgarni TaniaKsiazka.pl!

1

Zobacz także

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Avatar uĹźytkownika - GosiaCh
GosiaCh
Dodany: 2018-09-13 08:29:40
0 +-

Fajne

Avatar uĹźytkownika - gosiaczek
gosiaczek
Dodany: 2018-09-03 14:41:02
0 +-

Planszówki są super!

Avatar uĹźytkownika - jahunter3012
jahunter3012
Dodany: 2018-09-01 13:00:35
0 +-

Wygląda dosyć ciekawie, szczególnie elementy :)

Avatar uĹźytkownika - martucha180
martucha180
Dodany: 2018-08-29 12:13:15
0 +-

Krótka ochłoda. Podoba mi sie wykoanie planszy i pozostałych elementów gry.

Avatar uĹźytkownika - MonikaP
MonikaP
Dodany: 2018-08-29 07:55:56
0 +-

Brzmi ciekawie :)

Warto przeczytać

Reklamy
Recenzje miesiąca
Upiór w moherze
Iwona Banach
Upiór w moherze
Jemiolec
Kajetan Szokalski
Jemiolec
Pożegnanie z ojczyzną
Renata Czarnecka ;
Pożegnanie z ojczyzną
Sprawa lorda Rosewortha
Małgorzata Starosta
Sprawa lorda Rosewortha
Szepty ciemności
Andrzej Pupin
Szepty ciemności
Gdzie słychać szepty
Kate Pearsall
Gdzie słychać szepty
Góralskie czary. Leksykon magii Podtatrza i Beskidów Zachodnich
Katarzyna Ceklarz; Urszula Janicka-Krzywda
Góralskie czary. Leksykon magii Podtatrza i Beskidów Zachodnich
Zróbmy sobie szkołę
Mikołaj Marcela
Zróbmy sobie szkołę
Siemowit Zagubiony
Robert F. Barkowski ;
Siemowit Zagubiony
Pokaż wszystkie recenzje