Okres wakacyjny to dla wielu osób czas odpoczynku również od książek. Niesłusznie. Wszak poszerzanie horyzontów, zdobywanie wiedzy, oraz samokształcenie to sama przyjemność, a skoro przyjemność, to także rozrywka. I to na najwyższym poziomie. Impulsowe propozycje doskonale się sprawdzają w różnorodnych okolicznościach: w podróży, nad wodą, w kawiarni, w górach, wszędzie tam gdzie znajdzie się miejsce na odrobinę refleksji i otwarty umysł.
Oto nowe propozycje od Oficyny Wydawniczej „Impuls“:
Jako pierwszą wakacyjną zapowiedź polecamy publikację prof. Romana Schulza
pt. Edusfera jako holistyczna kategoria pedagogiki ogólnej. Zarys idei.
W niniejszym studium rozważa się potrzebę oraz możliwość wzbogacenia ogółu dotychczasowych terminów desygnujących całość zjawisk edukacyjnych w społeczeństwie przez pojęcie edusfery. W ramach tak określonego projektu dokonuje się – w trybie analizy konceptualnej – dwuwymiarowej charakterystyki dziedziny edukacji: jako części systemu socjokulturowego oraz jako odrębnej całości kulturowej. Zastosowanie obydwu tych perspektyw wydaje się przydatne (a może nawet niezbędne) do pełnego określenia statusu zjawisk edukacyjnych.
Natomiast jak pisze recenzent prof. zw. dr. hab. Bogusław Śliwerski Rozprawa Romana Schulza jest [...] kluczową dla polskiej pedagogiki ogólnej propozycją systemowego, a więc i holistycznego ujęcia fenomenów pedagogicznych. [...] Na takie książki czeka się z największą przyjemnością. Będą do niej sięgać [...] kolejne pokolenia pedagogów.
Drugą wakacyjną premierą, zapowiedzią jest najnowsza publikacja Urszuli Kierczak do wszystkich nauczycieli wychowania fizycznego. Publikacja bardzo wyczekiwana i pożądana. Już od 1 sierpnia dostępna w naszej ofercie. Zarówno w wersji papierowej jak i elektronicznej - ebook PDF.
Nowy program do WF dla klas 4-8 pt. Wychowanie Fizyczne: OBUDOWA METODYCZNA PROGRAMU „RUSZ SIĘ CZŁOWIEKU”.
PUBLIKACJA ZAWIERA: Plany pracy i przedmiotowy system oceniania dla klas IV–VIII, plany pracy nauczyciela na zajęciach do wyboru.
Nauczyciel, opierając się na podstawie programowej, tworzy własny lub wybiera z dostępnych na rynku program nauczania. Program nauczania stanowi opis sposobu osiągania celów z podstawy programowej, jest więc zapisem treści nauczania, form i metod pracy. Program dotyczy całego etapu kształcenia. Na jego bazie nauczyciel opracowuje własny plan pracy rocznej, określający zadania do realizacji i przewidywane osiągnięcia uczniów w danym roku szkolnym, w danej klasie. Ostatnim etapem planowania jest przygotowanie konspektów zajęć, czyli plan realizacji lekcji.
Plan pracy nauczyciela wychowania fizycznego obejmuje rok nauki i opisuje realizowane czynności i treści nauczania, które mają umożliwić osiągnięcie celów szczegółowych dla danej klasy. Układ planu pracy jest indywidualną sprawą każdego nauczyciela, powinien się jednak opierać na wskazanych w podstawie programowej i wybranym programie nauczania celach edukacyjnych dla danego etapu kształcenia. Plan powinien być czytelny, rzeczowy, konkretny i realny, czyli możliwy do wykonania, jasno określać realizowane treści, wyznaczać zadania szczegółowe, dostosowane do możliwości uczniów i aktualnych założeń programowych szkoły. Plan pracy musi więc być dostosowany do poziomu sprawności uczniów, warunków szkoły, posiadanej bazy dydaktycznej, zaplecza sportowo-rekreacyjnego, sprzętu i wyposażenia. Powinien być powiązany z tradycjami sportowymi, odpowiadać na potrzeby szkoły i środowiska. Aby umożliwić uczniom twórczy i aktywny udział w procesie edukacji, plan pracy powinien także uwzględniać ich zainteresowania i pasje. Przed przystąpieniem do opracowania planu pracy nauczyciel musi zatem przeprowadzić diagnozę indywidualną, grupową i środowiskową.
Jako ostatnią nowość polecamy publikację Michała Kranca z zakresu problematyki resocjalizacji
pt. Metodyka procesu resocjalizacji w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych:
W niniejszej publikacji zajeto się procesem resocjalizacji realizowanym w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych (MOW) typu wychowawczo-
[...] Podjęcie przez Autora tej problematyki badawczej wynika z wyraźnego braku w prowadzonych badaniach naukowych ewaluacji pracy resocjalizacyjnej z młodzieżą niedostosowaną społecznie i umieszczaną w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych. Mowa o takiej ewaluacji, która umożliwiłaby formułowanie nowych, skutecznych form i metod pracy z młodzieżą niedostosowaną społecznie w systemie instytucjonalnym. Wprawdzie wiele się mówi o nowych metodach pracy z rodzinami patologicznymi oraz o programach oddziaływań profilaktycznych i resocjalizacyjnych wobec młodzieży niedostosowanej społecznie, lecz nie przeprowadzono badań ujmujących aktualne uwarunkowania środowiskowe i metodyczne w pracy z wychowankami młodzieżowych ośrodków wychowawczych.
Polecamy: http:// impulsoficyna.com.pl/ zapowiedzi/metodyka-procesu- resocjalizacji-w- mlodziezowych-osrodkach- wychowawczych,2003.html
Uwaga wakacje! już teraz zapraszamy do naszej księgarni impulsoficyna.com.pl
1. Do każdego zakupu książka GRATIS (Czytelnik ma do wyboru ponad 25 tytułów),
2. Okazja na Darmową Dostawę,
3. Okazja na 20% dodatkowego rabatu,
4. Zapisz się do naszego newslettera o otrzymasz min. 40% rabatu (wpisuje się),
5. 400 tytułów w promocyjnych cenach zarówno wersje papierowe jak i ebook,
6. Nowości i wznowienia z szeroko rozumianej pedagogiki i nie tylko (800 aktywnych tytułów).
Czy jeszcze potrzebujecie argumentów, aby nas odwiedzić?
Tylko w Impulsie możemy pisać tak długo... :)