Legimi - jako pierwsza e-księgarnia w Europie, a druga na świecie* - już w tym tygodniu uruchamia bezpłatną usługę dostarczania treści blogów na e-czytniki w ramach swojej platformy.
Popularność blogów rośnie w bardzo szybkim tempie – z obliczeń firm badawczych wynika, iż obecnie jest na świecie ponad 126 milionów blogów. Blogosfera rozwija się bardzo dynamicznie także w Polsce, o czym może świadczyć fakt iż co dziesiąty Polak czyta blogi. Wpisując się w trend popularności blogów jako wartościowego źródła informacji a zarazem doskonałego instrumentu komunikacji marketingowej w Internecie, poznańska e-księgarnia Legimi uruchomiła platformę, w której oprócz e-booków umożliwia czytanie blogów w formie e-wydań.
Legimi to platforma dostarczania treści na czytniki elektronicznego papieru, która jako pierwsza w Polsce umożliwiła bezpośredni dostęp do księgarni z poziomu e-czytników. Jako jedyna w naszym kraju oferuje także możliwość pobierania książek na e-czytniki poprzez sieć WiFi. Dzięki innowacyjnej aplikacji, codziennie na e-czytniki użytkowników Legimi, którzy zaprenumerują wybranego bloga, trafi e-book z wszystkimi jego wpisami.
„Na początku września rozpoczęliśmy bardzo intensywne prace nad przygotowaniem unikalnej na skalę europejską niespodzianki dla wszystkich, którzy nie mogą się rozstać ze swoim e-czytnikiem.” – mówi Mikołaj Małaczyński, prezes Legimi. Wszyscy użytkownicy Legimi będą mieli możliwość zamówienia nieodpłatnej prenumeraty wybranego przez siebie bloga, z którego treści codziennie zostaną dostarczone na e-czytnik. Traktujemy blogerów na równi z autorami publikacji wydawanych w papierowej formie, stąd też pomysł na zaznaczenie ich obecności w naszej e-księgarni. Wśród pierwszych pozyskanych do współpracy blogerów znajdują się: Łukasz Gołębiewski, Natalia Hatalska, Piotr Kowalczyk, Artur Kurasiński, Paweł Tkaczyk czy Przemysław Żyła.”.
Obecnie poszerzony katalog e-książek w serwis e-Legimi.com obejmuje ponad 800 darmowych e-książek edukacyjnych i kilkaset pozycji z literatury pięknej, w tym bestsellery Marka Krajewskiego czy Marii Nurowskiej. Do nich dołączą wybrane blogi w poszczególnych kategoriach tematycznych. Oferta jest więc gratką nie tylko dla samych wielbicieli e-booków, ale i wszystkich piszących lub też czytających blogi. Będzie ciekawą możliwością zwiększenia popularności samych blogów jak i ich autorów. Dzięki e-czytnikom znika bariera pomiędzy autorem bloga a jego czytelnikiem. Korzysta na tym czytelnik, który zyskuje bogatszą ofertę treści.
„Treści pobierane będą z blogów partnerskich w sposób zautomatyzowany nie powodując obciążenia serwisu za pomocą kanału RSS. Następnie przygotowywany będzie na ich podstawie plik EPUB, który zostanie dostarczony na e-czytnik automatycznie. W zamian informować będziemy o popularności bloga wśród naszych prenumeratorów. – wyjaśnia Mikołaj Małaczyński, prezes Legimi. – Wierzę, że zarówno blogerzy jak i czytelnicy ich blogów ucieszą z dodatkowego kanału dotarcia i w pełni wykorzystają jakże wielki potencjał tej nieodpłatnej oferty”.
Blogi to także platformy do szerokiej dyskusji czy wnikliwych komentarzy ekspertów z danej dziedziny. Wśród pierwszych pozyskanych do współpracy blogerów znajdują się: Łukasz Gołębiewski – autor głośnej książki „No Future Book”, Natalia Hatalska - ekspert w dziedzinie alternatywnych form komunikacji marketingowej, Piotr Kowalczyk – pisarz 2.0 ekspert od e-książek i nowinek technologicznych, Artur Kurasiński – specjalista od start-upów działający w obszarze nowych mediów ze szczególnym naciskiem na Internet i mobile, Paweł Tkaczyk – ekspert w projektowaniu identyfikacji wizualnej i budowaniu strategii marketingowej firmy czy Przemysław Żyła - specjalista w zakresie pozyskiwania funduszy UE na rozpoczęcie i rozwój e-biznesu.
W planach rozwoju bazy treści w serwisie Legimi znajdują się także komercyjne tytuły czasopism, które pojawią się w ofercie w najbliższych miesiącach. Kolejnym krokiem będzie udostępnienie tej oferty na urządzenia mobilne – w pierwszej kolejności smartfony.
Wszyscy chętni do współpracy autorzy blogów mogą zgłaszać się do partnera projektu, agencji faceADDICTED pod e-mail: pr@legimi.pl
* - po amerykańskiej księgarni Amazon