Krzysztof Śleziński, dr hab., profesor Uniwersytetu Śląskiego, filozof. Głównymi obszarami jego badań są zagadnienia z zakresu historii filozofii – w szczególności filozofii polskiej, filozofii przyrody i przyrodoznawstwa, metodologii nauk, metafilozofii, ontologii, logiki oraz filozofii edukacji i dydaktyki filozofii. Autor dziesięciu monografii autorskich: Elementy platonizmu u Rogera Penrose’a (1999), Zarys dydaktyki filozofii (2000), Benedykta Bornsteina koncepcja naukowej metafizyki i jej znaczenie dla badań współczesnych (2009), Filozofia Benedykta Bornsteina oraz wybór i opracowanie niepublikowanych pism (2011), Edukacja filozoficzna w teorii i praktyce (2012), Benedykta Bornsteina niepublikowane pisma z teorii poznania, logiki i metafizyki. Wybór i opracowanie oraz wprowadzenie i komentarze (2014), Filozoficzne reminiscencje (część pierwsza) (2015), Aretologiczne podstawy pedagogiki (2016), Towards Scientific Metaphysics: In the Circle of the Scientific Metaphysics of Zygmunt Zawirski. Development and Comments on Zawirski’s Concepts and their Philosophical Context, t. I (2019), Towards Scientific Metaphysics: Benedykt Bornstein’s Geometrical Logic and Modern Philosophy. A Critical Study, t. II (2019). Jest również współredaktorem czasopisma „Studia z Filozofii Polskiej”.
Autor książki osiągnął w niej dwa cele, wyraźnie anonsowane we wstępie i widoczne w strukturze rozważań. Pierwszym jest przybliżenie poglądów Zygmunta Zawirskiego, Czesława Białobrzeskiego i Benedykta Bornsteina, poglądów z metafilozofii (koncepcje naukowej metafizyki), filozofii matematyki i nauk przyrodniczych, filozofii przyrody oraz ogólnej teorii bytu. Drugim celem jest analiza krytyczna tych poglądów – przeprowadzona także w ich kontekście dziejowym oraz wybranych problemów, koncepcji i programów współczesnych – podsumowana zawartą w zakończeniu analizą porównawczą koncepcji Zawirskiego, Białobrzeskiego i Bornsteina.
Wydawnictwo: Semper
Data wydania: 2019-10-01
Kategoria: Socjologia, filozofia
ISBN:
Liczba stron: 261
Chcę przeczytać,