Wywieranie wpływu na ludzi teoria i praktyka

Ocena: 5 (5 głosów)
Inne wydania:

Książka audio skierowana jest do osób, które zawodowo zajmują się wpływem na innych: do dziennikarzy, psychologów, kierowników i negocjatorów, specjalistów od reklamy i marketingu, prawników i ekonomistów, nauczycieli i wychowawców. Publikacja ta udziela odpowiedzi na pytania:- Jak nakłonić innego człowieka do zmiany sposobu postępowania?- Zachęcić do podjęcia lub zmiany decyzji?- Jak dokonać tego, by zmiany takiej zapragnął i na wiele innych.

Informacje dodatkowe o Wywieranie wpływu na ludzi teoria i praktyka:

Wydawnictwo: GWP
Data wydania: 2009 (data przybliżona)
Kategoria: Inne
ISBN: 9788374890428
Liczba stron: 6328

więcej

Kup książkę Wywieranie wpływu na ludzi teoria i praktyka

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Wywieranie wpływu na ludzi teoria i praktyka - opinie o książce

Avatar użytkownika - wiktoria_d
wiktoria_d
Przeczytane:2015-05-26, Ocena: 5, Przeczytałem,
Psychologia perswazji. Pozycja bestsellerowa Roberta Cialdini'ego ,,Wywieranie wpływu" można zaklasyfikować jako ,,poradnik psychologiczny", skupiający się wokół wątku manipulacji. Z jednej strony jest to zupełnie niesprawiedliwe zaszufladkowanie, ponieważ książka stanowi efekt wieloletnich badań naukowych i jest wynikiem namysłu psychologicznego, nie zaś potocznego. Z drugiej strony natomiast, forma lektury przybiera taki kształt - poradnika dla przeciętnego Czytelnika. Proponuje gotowe rozwiązania różnych problemów i dylematów, takich na przykład, jak: co zrobić, by inni cię lubili; jak sprawić, by zwiększyć dochody w firmie; w jaki sposób wywrzeć dobre wrażenie? Będąc uczciwą, pod tą przykrywką kryją się znacznie bardziej ciekawe i nurtujące pytania, a jego ogólnym przedstawicielem może być oto ono: jak funkcjonujemy? Funkcjonowanie to ujęte jest w ramach warstwy społecznej i poznawczej. Nie wiem zatem, czy te ważniejsze pytania zostały skrzętnie ukryte pod przykrywką chwytliwych formuł ze względów komercyjnych, z powodu chęci zainteresowania psychologią zupełnych przeciętniaków, stylu samego pisarza (innych jego książek nie znam), czy może potwierdzenia tym zasadności twierdzeń, które forsuje, a może wszystkich naraz? Strona merytoryczna bowiem jest niezwykle fascynująca i bardzo dobitnie ukazuje człowieka jako może inteligentne, może cywilizowane, może wyrafinowane, ale jednak zwierzę, nie działające inaczej, jak na zasadzie zawartego w nim mechanizmu biologicznego ,,klik, wrr ...". Cialdini pomaga zrozumieć procesy socjologiczne, które są podstawą wielu relacji każdego z nas, być może nawet związanych z powierzchownością bliskich osób (nie chodzi tylko o relacje partnerskie). Wyjaśnia, w jaki sposób jedni z nas osiągają sukces, a inni nie (odsyłam w tym momencie do pozycji ,,Poza schematem" M. Gladwella). Interpretuje także wydarzenia wstrząsające całą ludzkością, globalne tragedie, jak zbiorowe samobójstwa (Jonestown w Gujanie) czy współwystępujący dla określonych wydarzeń wzrost samobójstw jednostkowych. Uzasadnia mechanizmy kierujące sektami. Tłumaczy pozorne zjawisko ignorancji wielu na wyeksponowane nieszczęście (kradzież czy reakcje na nieprzytomnego człowieka na ulicy). Dzięki temu zyskujemy ułaskawiające spojrzenie na ludzi, wzrasta wówczas nasze morale - bo to przecież mechanizmy, które nami kierują, a nie efekt zwyrodnienia - a z kolei może podburzać poczucie wartości człowieka, który w istocie jest ofiarą manipulacji instynktów, fizjologii i uproszczeń poznawczych. W skrócie, lektura stanowi przegląd rozlicznych narzędzi wpływu, którym podlegamy wszyscy każdego dnia, a co związane jest, po pierwsze, z procesami poznawczymi, zachodzącymi w naszym umyśle, i mechanizmami upraszczającymi docierające doń informacje, z drugiej natomiast - ze wzrostem informacji (przy jednoczesnej deflacji wiedzy) w obecnym, bardzo rozwiniętym i coraz bardziej rozwijającym się świecie (u końca lektury napotykamy się na konkluzję pisarza odnośnie kondycji dzisiejszego świata oraz omówienie etycznej strony przedstawianych technik manipulacji). Zatem, warto na pewno zapoznać się z tak przystępnie przedstawionymi wiadomościami o nas samych. Mimo, że irytujące jest przyobleczenie tego w typowy poradnik ,,dla opornych" czy inne tego typu - to wiedza warta jest czasu, uwagi i przymknięcia oka na różne niedostatki. Stosując więc estetykę samego Pana Cialdini'ego, mogę pokusić się o stwierdzenie, że jeśli (poza wymienionymi) chcesz dowiedzieć się: - Dlaczego indyczka może zaopiekować się swoim zażartym wrogiem - tchórzem? - Co zrobić, gdy grozi Ci niebezpieczeństwo? - Dlaczego zawód pogodynki jest bardzo ryzykowny? - Na czym polega zjawisko Romea i Julii czy efekt Wertera? - Dlaczego pielęgniarka zaaplikowała pacjentowi doodbytniczo lek przeciw bólowi ucha? - Jaka jest przyczyna tego, że człowiek z PTSD (post traumatic stress disorder - zespół stresu pourazowego), milcząc dotychczas kilkanaście lat, wykrzyknął nagle zdanie podczas oglądania meczu?, warto sięgnąć po książkę ,,Wywieranie wpływu" - polecam, zwłaszcza osobom, chcącym przejść z psychologią na ,,ty". Być może zakończy się to bruderszaftem? :) Owszem, jest to zwielokrotnienie nie raz upowszechnianych informacji, natomiast na pewno wyróżnia się przystępnością i zaangażowaniem autora, który na własnej skórze sprawdza omawiane czynniki. Pisarz jest także badaczem, który w swej karierze mocno rozwinął teorię o społecznym dowodzie słuszności, popierając ją chociażby licznymi przykładami.
Link do opinii
Avatar użytkownika - Faustyna
Faustyna
Przeczytane:2014-10-27, Ocena: 5, Przeczytałam, 52 książki 2014, psychologia,
Pozycja Cialdiniego była na listach bestselerów w wielu krajach. Psycholog zatrudnia się w wielu miejscach np. jako kelner w restauracji, jako sprzedawca samochodów, pracownik supermarketu czy akwizytor po to by dopytać i poobserwować od środka jak wyglądają techniki wpływu społecznego stosowane na nas przeciętnych zjadaczach chleba, abyśmy kupili więcej i drożej. k Klasyfikuje je w 6 zasad i opowiada o tym czy można je wykorzystać w innych dziedzinach życia niż reklama i sprzedaż. Odwołuje się tez często do własnych doświadczeń gdy kupił coś co nie koniecznie było mu potrzebne. Książkę czyta się bardzo łatwo, wiele obrazowych przykładów przemawia do wyobraźni i nasuwa skojarzenia z własną rzeczywistością. Minusem dla mnie jest iż czasem rozwiązania wydają się nieco naiwne jakby naciągnięte na potrzeby, ale mimo to polecam jako lekturę obowiązkową wszystkim tym którzy nie potrafią się oprzeć promocją i wyprzedażą!
Link do opinii
Avatar użytkownika - Lilka28
Lilka28
Przeczytane:2014-07-21, Ocena: 4, Przeczytałam, 52 książki 2014,
Nie jestem wśród grupy docelowej książki, bo nie pracuję jako dziennikarz, psycholog czy spec od reklamy. Przeczytałam książkę Cialdiniego pod zupełnie innym kątem - jak nie dać się sobą zmanipulować w pracy, w sklepie, czy na ulicy. Jak nie kupić kolejnego produktu, który do niczego mi się nie przyda. Myślę, że książka każdemu może się przydać, zwłaszcza tym, którzy tak, jak ja często ulegają różnym promocjom zakupowym.
Link do opinii
Avatar użytkownika - mysha
mysha
Przeczytane:2013-10-18, Ocena: 6, Przeczytałam, 26 książek 2013,
Świetna :) warta przeczytania
Link do opinii
Avatar użytkownika - Booko24
Booko24
Przeczytane:2014-06-20, Ocena: 5, Przeczytałem, 52 książki 2014, Mam,
Inne książki autora
Pre-swazja. Jak w pełni wykorzystać techniki wpływu społecznego
Robert B. Cialdini0
Okładka ksiązki - Pre-swazja. Jak w pełni wykorzystać techniki wpływu społecznego

Po wielkim sukcesie książki „Wywieranie wpływu na ludzi" Robert B. Cialdini – światowej sławy autorytet w dziedzinie psychologii społecznej...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca
Z pamiętnika jeża Emeryka
Marta Wiktoria Trojanowska ;
Z pamiętnika jeża Emeryka
Obca kobieta
Katarzyna Kielecka
Obca kobieta
Katar duszy
Joanna Bartoń
Katar duszy
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Oczy Mony
Thomas Schlesser
Oczy Mony
Rok szarańczy
Terry Hayes
Rok szarańczy
Klubowe dziewczyny 2
Ewa Hansen ;
Klubowe dziewczyny 2
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy