BEUYS
Opowieść o słynnym niemieckim ,,szamanie sztuki współczesnej", dokonującym symbolicznych aktów ekspiacji zbrodni i traum swojego nardu po drugiej wojnie światowej.
SZKLANE USTA
Poemat filmowy wyznaczający nowe wymiary narracji i percepcji złożony w fabularną całość z wideoartów cyklu ,,Krew Poety", które uświetniły otwarcie retrospektywy Majewskiego w Museum of Modern Art. W Nowym Jorku. Bohaterem filmu jest poeta leczący się w szpitalu i jego wewnętrzna rzeczywistość. ,,Lech Majewski stworzył film o estetyce pięknej i niepokojącej" - napisała recenzentka ,,New York Times'a".
OGRÓD ROZKOSZY ZIEMSKICH
Love story dziejąca się w Wenecji; główna nagroda na Festiwalu Filmowym w Rzymie. Claudia i Chris poznają się w Londynie i zakochują od pierwszego wejrzenia. Łączy ich pasja odcyfrowywania ukrytego języka symboli. Gdy filmują detale ,,Ogrodu rozkoszy ziemskich" Hieronima Boscha, Claudia - niczym Beatrycze Dantego - prowadzi Chrisa przez gąszcz znaczeń. Adaptacja powieści Majewskiego ,,Metafizyka".
MŁYN I KRZYŻ
Film inspirowany obrazem Petera Bruegla ,,Droga na Kalwarię"; wyzwanie, które zaowocowało trzyletnią, wymagającą cierpliwości i wyobraźni pracą nad zbudowaniem wielu warstw, z których złożony jest każdy kadr. W rolę Bruegla wcielił się Rutger Hauer; kolekcjonera jego obrazów zagrał Michael York; Marię zaś - Charlotte Rampling.
ONIRICA
Adam w wypadku samochodowym stracił swoich najbliższych. W tężejącej atmosferze na dramat osobisty nakłada się tragedia narodu; powodzie, pożary i katastrofa samolotu prezydenckiego. Adam porzuca pracę wykładowcy literatury i zostaje kasjerem w supermarkecie. Jedyną lekturą tego mrocznego czasu staje się ,,Boska Komedia" Dantego.
Wydawnictwo: Rebis
Data wydania: 2019-01-29
Kategoria: Literatura piękna
ISBN:
Liczba stron: 312
Wybór wierszy nowych, dotychczas niepublikowanych oraz wierszy z czterech tomów poetyckich: Baśnie z tysiąca nocy i jednego miasta, Poszukiwanie raju...
Esencje i notatki o sztuce, religii, liczbach i miastach.Jesteśmy uwikłani w grę obrazów, skomplikowaną rzeczywistość wewnętrzną, zatem języka symbolicznego...