Seria KRÓTKI KURS to popularnonaukowe książki wydawane przez Oxford University
Press, które w przystępny sposób przedstawiają szereg tematów z niemal każdej dziedziny.
Autorzy, będący ekspertami w danej dziedzinie, omawiają z entuzjazmem fakty, analizy, perspektywy i nowe koncepcje, a przez to sprawiają, że tematy trudne stają się przystępne.
To przewodnik po najważniejszych informacjach dotyczących designu. Czytelnik dowie się z niego:
Jak rozumieć design w ujęciu całościowym, przeciwstawiając się powszechnemu przekazowi medialnemu, który sprowadza go do roli drugoplanowej, czysto dekoracyjnej? Jak definiować design biorąc pod uwagę, że słowo to ma wiele poziomów znaczeniowych i samo w sobie jest źródłem zamieszania? Co wiemy o pierwotnych innowacjach i jak wpływają one na to, co kreujemy dziś? Jak mocno odczuwamy wpływ wartości kulturowych, który ujawnia się w projektowanych obiektach? Czy zawsze projektanci przez design mogą dążyć do wyrażania swojej specyficznej osobowości i swojej kreatywności? Jaki wpływ ma otoczenie na wzorce korzystania z przedmiotów i jak je kreować? Jak można zaangażować potencjalnych użytkowników projektowanych przedmiotów? Z jakimi wyzwaniami trzeba się liczyć nadążając za postępem technologicznym? Czy globalizacja jest zagrożeniem dla designu?
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
Data wydania: 2022-07-19
Kategoria: Ekonomia
ISBN:
Liczba stron: 164
Tytuł oryginału: Design: A Very Short Introduction