Wbrew temu, co twierdzą ludzie, którzy osiągają słabe wyniki, sukces w sprzedaży nie jest wynikiem pomyślnych okoliczności. Można go osiągnąć bez względu na rynek, produkt, firmę czy konkurencję. Wszystko zależy od człowieka - od sprzedawcy.
Niniejsza książka nie przypomina żadnego innego podręcznika sprzedaży.
NIE jest oparta na wynikach szeroko zakrojonych, kosztownych badań przeprowadzonych przez globalną firmę doradczą.
NIE jest poświęcona procedurom i metodologiom sprzedaży, mimo że pozycje zawierające informacje o nich są niezwykle przydatne.
NIE opisuje też doświadczeń i przygód autora w świecie sprzedaży (choć znajdziesz na jej kartach kilka krótkich anegdot).
Jest w niej jednak mowa o TOBIE - o sposobie myślenia i zestawie umiejętności, których potrzebujesz, żeby odnieść sukces.
Anthony Iannarino zamiast mówić to, co chcemy usłyszeć, i wciskać nam kolejny poradnik typu ,,jak szybko się wzbogacić" albo ,,jak zrzucić wagę bez ćwiczeń, podwajając spożycie węglowodanów", skupia się na tym, co łączy wszystkich skutecznych sprzedawców na świecie, bez względu na branżę i organizację, w której pracują: na ich cechach osobowości oraz posiadanych umiejętnościach. Opisuje szczegółowo dziewiętnaście takich cech i umiejętności najwybitniejszych sprzedawców, w tym:
samodyscyplinę, czyli dotrzymywanie zobowiązań podejmowanych wobec siebie i innych; odpowiedzialność, czyli przyznawanie się do osiąganych wyników; konkurencyjność, czyli otwartość na rywalizację zamiast strachu przed nią; pomysłowość, czyli umiejętność tworzenia wyjątkowego rozwiązania na bazie wyobraźni, doświadczenia i wiedzy; opowiadanie historii, czyli budowanie mocnych relacji poprzez prezentowanie opowieści, w których klient jest bohaterem a sprzedawca jego przewodnikiem; diagnozowanie, czyli zaglądanie pod podszewkę rzeczywistości w celu zrozumienia prawdziwych wyzwań i potrzeb klienta.Kiedy już poznasz najważniejsze strategie zaprezentowane przez Iannarino, będzie ci znacznie łatwiej wybrać konkretne taktyki sprzedaży twojego produktu swoim klientom.
Bez względu na to, czy obsługujesz wielkie korporacje, małe firmy, czy klientów indywidualnych, będziesz raz po raz wracał do tej książki po sprawdzoną wiedzę, wypróbowane strategie i naprawdę użyteczne wskazówki.
***
W dzisiejszym świecie sprzedaży przede wszystkim trzeba umieć się wyróżnić. Iannarino jednoznacznie wskazuje, jaki sposób myślenia i jakie zestawy umiejętności są potrzebne, żeby stać się bezcennym dla swoich klientów i osiągnąć więcej, niż wydawało się możliwe.
Jill Konrath, autorka książek Agile Selling i SNAP Selling
Anthony Iannarino jest sprzedawcą nad sprzedawcami - ekspertem, który wie, co trzeba zrobić, żeby odnieść sukces w tej dziedzinie, ponieważ ma doświadczenie praktyczne: sam obdzwaniał klientów, budował relacje z nimi i zamykał transakcje. Ta książka jest niesamowicie przydatnym źródłem wiedzy dla każdego, kto żyje ze sprzedawania.
Michael Port, autor książki Steal the Show
Anthony zna się na sprzedaży, sprzedawcach oraz kierowaniu sprzedażą i jest wystarczająco odważny, by powiedzieć ci to, co musisz wiedzieć -- a nie rzeczy, które chciałbyś usłyszeć. To jedna z niewielu osób na naszej planecie, z której rad w tej dziedzinie korzystam.
Mike Weinberg, prezes firmy New Sales Coach i autor książki Sales Management Simplified
***
ANTHONY IANNARINO jest znanym na całym świecie mówcą, autorem książek i liderem sprzedaży. Jego ceniony blog przyciąga średnio 65 tysięcy czytelników miesięcznie. Iannarino jest szefem bardzo skutecznego zespołu sprzedawców, wygłasza prelekcje w organizacjach sprzedażowych w całym kraju i wykłada w Capital School of Management and Leadership, będącej częścią Capital University. Mieszka z rodziną w Westerville w stanie Ohio.
Wydawnictwo: MT Biznes
Data wydania: 2018-09-14
Kategoria: Poradniki
ISBN:
Liczba stron: 260
Tytuł oryginału: The Only Sales Guide You
Wiem coś, czego nie wiesz, i chcę się tym z tobą podzielić Według Forrester Consulting 68 % kupujących B2B woli samodzielnie zdobywać informacje w internecie...
Przeczytane:2019-01-23, Ocena: 6, Przeczytałam,
Ciężko jest mi jednoznacznie napisać, czego dokładnie oczekiwałam po tej pozycji.
Właściwie miałam pewne wyobrażenia o niej i założyłam, że będzie poruszała określone kwestie, które w ostatecznym rozrachunku okażą się być może niewygodne, aczkolwiek pomocne. Tak też w istocie było, jednak skłamałabym pisząc, że przewidziałam formę przekazu i rzeczowe metody na wdrożenie ich w życie. Tak, bo ta książka nie tyle, co przekazuje intrygujące treści, a uczy nas i prowadzi krok po kroku.
„ANTHONY IANNARINO jest znanym na całym świecie mówcą, autorem książek i liderem sprzedaży. Jego ceniony blog przyciąga średnio 65 tysięcy czytelników miesięcznie. Iannarino jest szefem bardzo skutecznego zespołu sprzedawców, wygłasza prelekcje w organizacjach sprzedażowych w całym kraju i wykłada w Capital School of Management and Leadership, będącej częścią Capital University.” - źródło
Ta książka nie jest poradnikiem, jakich ostatnimi laty wyszło tysiące, które dość chwytliwie reklamowały rzekomo skuteczne i banalnie proste sposoby na szybkie odnoszenie sukcesów oraz wzbogacenie się. Nie jest to książka, która bazuje na zasadzie życzeniowej „chciałabym…” i działaniu kosmosu. Pozytywne nastawienie jest ważne, ale zamiast maglować w kółko wytarte już frazesy, należy zacząć działać. Tu i teraz i niestety od samego siebie.
Anthony Iannarino daje nam nie tylko narzędzia, dzięki którym skuteczniej i łatwiej będzie nam wybrać własne taktyki sprzedaży, ale przede wszystkim opisuje nam szczegółowo aż dziewiętnaście cech oraz umiejętności najwybitniejszych sprzedawców. Dowiemy się dokładnie co ich łączy, co składa się na ich sukcesy i co jest istotne na tym rynku, abyśmy mogli sprzedać to, co mamy do zaoferowania i trafiać z usługą/produktem do odpowiedniego klienta. Większość cech – jak nie wszystkie - zaręczam, jak będziecie o nich czytać, to uznacie, że „tak, przecież to logiczne, że należy wypracować w sobie samodyscyplinę, trzeba szanować swój czas, dobrze się zorganizować, być odpowiedzialnym, konkurencyjnym, bo przecież na tym biznes polega”. No właśnie, to wszystko jest logiczne, tylko co dokładnie kryje się za każdą z tych cech? Jak je w sobie naprawdę wypracować, choćby nam się okropnie nie chciało? To jest naprawdę trudne, a prawdziwe opanowanie ich wszystkich może zająć nam wiele lat. Odnoszę jednak wrażenie, że będzie warto.
Nie będziemy w tej książce czytać o wybitnych osobowościach, o ich drogach na szczyt i ich wspaniałych mowach motywacyjnych. Nie będziemy szukać swej gwiazdy i mocno wierzyć, że wszystko jakoś się ułoży. Nie, to my wszystko ułożymy, zaczniemy od samych siebie, następnie zrozumiemy czego tak naprawdę potencjalni klienci chcą. CO sprawia, że są skłonni u nas coś kupić, zainwestować, że chcą z nami utrzymywać kontakt, co my musimy im zaoferować, aby ich przyciągnąć. Oczywiście nie ma rozpisanego tu żadnego biznesplanu, to, co my chcemy robić, tworzyć, oferować, to nasza działka. Jednakże dowiemy się jak zacząć, co w sobie wypracować i jesteśmy w tym poprowadzeni.
Na stronie internetowej są do ściągnięcia dwa darmowe pliki w formatach PDF, które ułatwią nam ćwiczenie po każdym z rozdziałów, ale też przydadzą się podczas konkretnej już pracy. Niestety są tylko po angielsku, chociaż, jak dla mnie, to bardzo łatwo się w nich odnaleźć. Podoba mi się, że są świetnie opracowane. Wstęp, dobre tabele, które możemy edytować i posiadają wbudowane funkcje. Polecam zajrzeć.
Na koniec napiszę Wam jeszcze, dlaczego uznałam, że warto spróbować z tą książką. Po prostu prawda jest taka, że życie nie było i nie jest sprawiedliwe, nie każdy otrzyma swą gwiazdkę z nieba, jest ciężko i wszyscy nie osiągną wielkich sukcesów. Tak naprawdę każdy z nas o tym wie. Niemniej jednak warto przyłożyć się do nieraz ciężkiej i żmudnej roboty, wyrobić sobie odpowiednie nawyki, szanować swój czas, by te mniejsze i większe przyjemności móc odebrać w odpowiednim na to czasie. Nie warto trwonić czasu na pogaduszki, przeglądanie facebook’a, myślenie o niczym, gdy mamy czas na pracę, na nasz osobisty sukces. Przyjemnościom możemy przecież oddać się po zrealizowaniu naszych planów i to z większą satysfakcją. Przynajmniej ja tak uważam. Dodatkowo, jeśli nie chcemy się zmieniać, starać, uczyć, to szybko zabraknie dla nas miejsca tam, gdzie sobie wymarzyliśmy, ponieważ zwyczajnie nie pracujemy na nie. W tej książce dowiemy się, dlaczego najlepsi niemal zawsze wygrywają i zrozumiemy ich sposoby myślenia oraz postępowania. Później, jeśli już zastanowimy się nad sobą, nad tym w jaki sposób pracujemy, jak postępujemy, możemy przejść do następnej części i dowiedzieć się jak rozwijać pożądane umiejętności.