HOMO CREATIVUS. 40 technik podkręcania umysłu

Ocena: 0 (0 głosów)
Gdy wszystko staje się towarem, znaczenia nabiera umiejętność tworzenia i dostarczania wartości. Oznacza to zdolność do myślenia kreatywnego i budowania czegoś nowego\r\n\r\nEdward de Bono\r\n\r\nMożna kupić uznanie, ale nie pasję\r\nNigdy nie porównuj tego, co masz w środku, z tym, co ktoś inny ma na zewnątrz\r\nJeśli zaakceptujesz ból, to będziesz mniej cierpiał\r\nKażdy ma swój własny Mount Everest, którego zdobycie stanowi cel życia\r\nCiesz się, że nie jesteś znany, dopóki możesz\r\nWyprzedzaj kulturę, tworząc kulturę\r\n\r\nUmysł jest jak spadochron. Nie działa, jeśli nie jest otwarty.\r\n\r\nFrank Zappa\r\n\r\nCzłowieku! Istoto twórcza! Ty jesteś jak fala, kiedy wzmożonym przypływem kreatywnego myślenia dajesz dowód na istnienie własnego geniuszu. I na zawsze zmieniasz - choćby swój osobisty - świat. Jednak jak masz wreszcie wybrać własną drogę, skoro zewsząd dźgają Cię w oko nachalne drogowskazy? Unikaj sztampy, to prosta ścieżka do najbardziej banalnych pomysłów. Nie daj się zmylić krzywdzącym stereotypom. I na sto tysięcy beczek prochu - bierz nogi za pas przy najmniejszym objawie konwencjonalności. Konwencjonalność to więzienie dla kreatywnego umysłu.\r\n\r\nSkąd będziesz miał pewność, że Twój pomysł jest strzałem w dziesiątkę, skoro dopiero co powstał w Twojej głowie? Popatrz na innych. Nie będą zachwyceni. Dobre pomysły zmieniają układ sił w relacjach między ludźmi. Dlatego zawsze na początku budzą opór. Jak wobec tego w cynicznym i unikającym ryzyka świecie pojawiają się przełomowe idee? Co je inspiruje? Czego potrzeba, żeby zarabiać na życie własną kreatywnością?\r\n\r\nPogadaj o tym z autorem - kiedy Hugh MacLeod był młodym, próbującym się wybić copywriterem, przesiadując w barach, zaczął gryzmolić na odwrotach wizytówek. Te rysunki ostatecznie doprowadziły do powstania popularnego bloga (GapingVoid) i stały się sławne ze względu na trafność oraz humor zawartych w nich obserwacji. Dzisiaj MacLeod wypowiada się na temat wszystkiego, od marketingu aż po sens życia, ale jednym z jego głównych zainteresowań jest kreatywność. Jego pierwsza książka to rozwinięcie najbardziej błyskotliwych obserwacji, najzabawniejszych rysunków i najlepszych rad.\r\n\r\nSprzedać jest trudniej, niż się wydaje. Zmiękczanie swojego produktu, żeby stał się bardziej \"user friendly\", sprawi jedynie, że ludziom będzie się mniej podobał.\r\n\r\nJeśli twój biznesplan zakłada, że nagle zostaniesz \"odkryty\" przez jakąś grubą rybę, prawdopodobnie się nie powiedzie. Nikt nie odkrywa niczego nagle. Wszystko rodzi się powoli i w bólach.\r\nNie staraj się wyróżnić w tłumie: w ogóle unikaj tłumów. Nie ma sensu robić tego samego, co 250 tysięcy innych młodych ludzi pełnych nadziei, i czekać, aż stanie się cud. Wszystkie istniejące modele biznesu są złe. Znajdź nowy.\r\nPomysł nie musi być wielki. Musi jedynie być Twój. Znacznie więcej osób pociąga niezależność twórcy niż samo dzieło. Kiedy poznasz czterdzieści kluczy do rozwinięcia kreatywności, będziesz gotów uwolnić drzemiącego w Tobie geniusza i wypuścić go w świat. Nikomu na tym nie zależy? Zrób to dla siebie!\r\n

Informacje dodatkowe o HOMO CREATIVUS. 40 technik podkręcania umysłu:

Wydawnictwo: Sensus
Data wydania: 2011-10-03
Kategoria: Psychologia
ISBN: 978-83-246-3230-5
Liczba stron: 176

więcej

POLECANA RECENZJA

Kup książkę HOMO CREATIVUS. 40 technik podkręcania umysłu

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

HOMO CREATIVUS. 40 technik podkręcania umysłu - opinie o książce

Recenzje miesiąca
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Katar duszy
Joanna Bartoń
Katar duszy
Dziadek
Rafał Junosza Piotrowski
 Dziadek
Klubowe dziewczyny 2
Ewa Hansen ;
Klubowe dziewczyny 2
Egzamin na ojca
Danka Braun ;
Egzamin na ojca
Cień bogów
John Gwynne
Cień bogów
Wstydu za grosz
Zuzanna Orlińska
Wstydu za grosz
Jak ograłem PRL. Na scenie
Witek Łukaszewski
Jak ograłem PRL. Na scenie
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy