Od powstania we Florencji w 1921 roku jako firma oferująca bagaże dla elit do współczesnej pozycji marki jako producenta kultowych akcesoriów i kolekcji couture, dom mody Gucci stał się gigantem w branży mody luksusowej. Na przestrzeni ostatniego stulecia charakterystyczne skórzane wyroby Gucci i dekadencka odzież w elegancki sposób łączyły skromność z przepychem, a wszystko to pod pożądanym logo podwójnej litery ,,G".
Książka przedstawia historię początków firmy jako producenta luksusowych bagaży i odzieży jeździeckiej opisując, w jaki sposób rodzina przezwyciężyła konflikty i wojenne trudności by ostatecznie odrodzić się jako gigant haute couture lat 90. XX wieku, a pod obecnym kierownictwem Alessandra Michelego zaznaczyć swoją obecność w świecie mody ulicznej i zyskać nowe pokolenie fanów. Ponad 100 doskonale wyselekcjonowanych zdjęć prezentuje odważne, a zarazem zmysłowe projekty marki Gucci potwierdzając jej pozycję najbardziej wpływowej marki dzisiejszych czasów.
Wydawnictwo: Arkady
Data wydania: 2022-04-20
Kategoria: Architektura, kultura, sztuka
ISBN:
Liczba stron: 160
Tytuł oryginału: Little Book of Gucci. The story of the iconic fashion house
Valentino Garavani to ikona współczesnej mody. Jego projekty wzbudzają zachwyt od lat 50. XX wieku, kiedy to w Rzymie powstał dom mody Valentino. Oszałamiające...
Torebki z monogramem Louis Vuitton są noszone przez znane osobistości i rodziny królewskie od ponad 150 lat. Odkąd młody Louis postanowił szukać szczęścia...
Przeczytane:2023-06-27, Ocena: 5, Przeczytałam, Wyzwanie - wybrana przez siebie liczba książek w 2023 roku, Przeczytaj tyle, ile masz wzrostu - edycja 2023, 12 książek 2023, 26 książek 2023, 52 książki 2023, Insta challenge. Wyzwanie dla bookstagramerów 2023,
,,Jakość pamięta się o wiele dłużej niż cenę."
Gucci, a właściwie Guccio Gucci swoje zamiłowanie do piękna i elegancji zamienia na produkcję toreb bagażowych dla elity, dopiero w późniejszych czasach staje się on producentem kultowych akcesoriów i kolekcji couture, która po dziś zachwyca swoimi wyrobami, zyskując miano luksusowej.
Jednak marka nie tylko pławi się we wzloty, a nawet zalicza spory upadek. Z pomocą Toma Forda odradza się, prezentując kolekcje kobiece, seksowne i reprezentujące najwyższą półkę. Wybory są chętnie wybierane na czerwony dywan, napędzając sprzedaż i wybór ich produktów.
Dyrektorzy kreatywni zaczęli się zmieniać, a wraz z nimi zamysł estetyki. Zaczynają stawiać na przerysowane i wyróżniające się wzory, które niekiedy przyprawiały o ból głowy, ale w ogólnym rozrachunku zdobyły ogromne uznanie wśród blogerów i redaktorów kolorowych magazynów.
Przeglądając ten przepięknie wydany album, nie mogłam puścić wzroku z fotografii, które w skrócie, nakreślając nam historię tego domu mody. Dopiero zagłębiając się w tekst zaczęłam odkrywać dokładne szczegóły, poznawać nazwiska, które razem pomagały odbudować potęgę tej marki.
Sporo wyciągniętych z tej pozycji ciekawostek było dla mnie nowością. Nie przypuszczałam, że inspiracją dla powstania pierwszych jego toreb była praca w hotelu, gdzie miał okazję poznać znane osobistości, tj. Marylin Monroe, a logo wcale nie było od początku, takie jak widzimy, powstało dopiero po śmierci założyciela.
Włochate kapcie, ekskluzywne torebki, czy skórzane buty to tylko połowa z rozpoznawalności tej marki. Dochodzą do tego zegarki, czy awangardowe podejście do mody. Można o niej powiedzieć naprawdę sporo, ale nie to, że jest tandetna czy wulgarna. Najpewniejsze jest jedno - oryginalna.
Oczywiście postanowiłam nie zdradzać wszystkich smaczków zebranych w tej książce, a tylko wzbudzić wasza ciekawość. Resztę do odkrycia pozostawiam Wam, ale przyznam to już teraz, jest naprawdę ciekawie i intrygująco.
Ja bym chętnie spróbowała kawy z kawiarni Gucci, ale niestety jest ona tylko w jednym mieście na świecie.