Edukacja i sfera publiczna

Ocena: 6 (1 głosów)

Książka obejmuje 25 lat współpracy Autorów na rzecz dyskursu krytycznego o publicznej misji edukacji, wieńcząc jubileusz 20-lecia Oficyny Wydawniczej „Impuls” Henry A. Giroux : Jestem ogromnie zobowiązany i wdzięczny za to, że moje prace są czytane w Polsce, i głęboko doceniam – oraz jestem poruszony przez – naród polski za jego nieustającą siłę, odwagę i wytrwałość w walce o sprawiedliwość, wolność i godność ludzką. Jestem zaszczycony faktem tłumaczenia moich prac na język polski i dziękuję mojemu przyjacielowi Lechowi Witkowskiemu za tę możliwość publikacji. Lech Witkowski : Mam głęboką nadzieję, że inicjatywą tej publikacji umożliwię bardziej intensywny kontakt polskich pedagogów z przenikliwością poznawczą, determinacją intelektualną i szlachetną postawą duchową i profesjonalizmem akademickim znakomitego uczonego amerykańskiego i humanisty – Henry’ego Armanda Giroux . Możliwość kontaktu z jego tekstami od lat 80., przez stan wojenny i dalej, a zwłaszcza osobiste poznanie go, dostarczyły mi wielu inspiracji i radości, które niniejsza książka dokumentuje i nią też staram się spłacić przyjacielski dług wdzięczności intelektualnej młodszego kolegi akademickiego, otwierając tę przestrzeń dla kolejnych pokoleń polskich pedagogów.

Informacje dodatkowe o Edukacja i sfera publiczna:

Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls
Data wydania: 2010-12-06
Kategoria: Pedagogika
ISBN: 978-83-7587-536-2
Liczba stron: 526

więcej

POLECANA RECENZJA

Kup książkę Edukacja i sfera publiczna

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Edukacja i sfera publiczna - opinie o książce

Avatar użytkownika - jorzel
jorzel
Ocena: 6, Czytam,
Książka autorstwa H. A. Giroux i L. Witkowskiego jest okazją niebanalnego „spotkania” z myślą otwierającą horyzont spojrzenia na edukację i społeczeństwo w nieprzypadkowym, wzajemnym uwarunkowaniu. Lektura dzieła stwarza możliwość wykorzystania krytycznego dyskursu amerykańskiej pedagogiki radykalnej dla myślenia o edukacji w Polsce, ze świadomością ograniczeń, sprzyjającą argumentacji na rzecz zmiany polityki społecznego działania. Autorzy ukazując perspektywy edukacji w oparciu o konstruktywny krytycyzm, unieważniający zniewolenie ukrytymi praktykami, stawiają wyzwanie podmiotom odpowiedzialnym za tworzenie formuły edukacyjnej (stanowiącej ogniwo sfery publicznej), z „radykalną nadzieją” na właściwe rozumienie prawdziwego rozwoju podmiotowości obywatelskiej, głębi kulturowej oraz otwarcia międzykulturowego na dialog. Opór przeciwko społecznemu zniewoleniu, afirmacji iluzji i pozoru rządzących społeczeństwem, skazujących człowieka na nicość, „zagłuszając głos prawdy” – jak dowodzą Autorzy pozycji – generuje akty zmiany społecznej poprzez dynamizowanie rozwoju autonomii zgodnego z zasadami etyki działania. Pozycja H. A. Giroux i L. Witkowskiego uczulając czytelnika na czujność intelektualną, powinność opartą o zasady uniwersum oraz refleksyjność (w przeciwieństwie do bezkrytycznego uzurpatorstwa) stanowi ważną ofertę skierowaną do wszystkich osób reprezentujących pedagogiczne środowisko akademickie, z nadzieją na podjęcie inicjatywy naprawy stanu edukacji oraz do pozostałych odbiorców, którym nieobca jest troska o kondycję obecnego człowieka i jakość jego funkcjonowania w społeczeństwie jako zróżnicowanej wspólnocie.
Link do opinii
Avatar użytkownika - dkubi
dkubi
Przeczytane:2011-06-24,
Książka powinna być lekturą obowiązkową wszystkich studentów pedagogiki, wszystkich doktorantów pedagogiki oraz wszystkich pedagogów akademickich, gdyż nadal świadomość metodologiczna w zakresie znajomości i rozumienia paradygmatów pedagogicznych jest w naszym kraju - generalnie - na niskim poziomie. Autorzy - wybitni reprezentanci pedagogiki krytycznej, radykalnej dostarczają przekonywujących argumentów na rzecz potrzeby - "radykalnej" właśnie - przebudowy uprawiania polskiej pedagogiki m.in. poprzez jej szersze otwarcie na angloamerykańskie inspiracje współczesnych studiów kulturowych i edukacyjnych oraz podejmowanie odważnych krytyk humanistycznych sfery publicznej i wzmocnienie ideowości środowiska pedagogicznego w konsekwentnym dążeniu do jej naprawiania.
Link do opinii
Avatar użytkownika - juicetina
juicetina
Przeczytane:2011-06-21,
Książka bardzo dobra. Godna polecenia dla osób chcących dowiedzieć się więcej na temat głębokiej pedagogiki. Ciekawy watek oporu społecznego nad którym warto się zastanowić. Polecam.
Link do opinii
bardzo dobra i ważna książka - zarysowuje pole teoretyczne dla sensownej refleksji pedagogicznej - gorąco polecam tym, co jeszcze teorii oporu nie znają
Link do opinii
Recenzje miesiąca
Kalendarz adwentowy
Marta Jednachowska; Jolanta Kosowska
 Kalendarz adwentowy
Grzechy Południa
Agata Suchocka ;
Grzechy Południa
Stasiek, jeszcze chwilkę
Małgorzata Zielaskiewicz
Stasiek, jeszcze chwilkę
Biedna Mała C.
Elżbieta Juszczak
Biedna Mała C.
Rodzinne bezdroża
Monika Chodorowska
Rodzinne bezdroża
Sues Dei
Jakub Ćwiek ;
Sues Dei
Zagubiony w mroku
Urszula Gajdowska ;
Zagubiony w mroku
Jeszcze nie wszystko stracone
Paulina Wiśniewska ;
Jeszcze nie wszystko stracone
Zmiana klimatu
Karina Kozikowska-Ulmanen
Zmiana klimatu
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy