W ciągu ostatnich siedmiu lat, w czasach wyjątkowej niestabilności światowej gospodarki, firma Cisco podwoiła przychody, potroiła zyski i czterokrotnie zwiększyła dochody na każdej akcji. Jak? Podążając jednocześnie dwiema drogami. Kiedy przedsiębiorstwa muszą podjąć kluczowe strategiczne decyzje, często wybierają jedną metodę postępowania i zaniedbują inną. Koncentrują się na innowacjach i nowych operacjach kosztem istniejących, fundamentalnych przedsięwzięć - i na odwrót. Tym samym nieustannie zmagają się z przeciwnościami. W Cisco panuje inne przekonanie: lepiej jest podążać jednocześnie dwiema drogami. Filozofia dwóch dróg polega na dostrzeganiu w każdej decyzji otwierającej się możliwości, a nie wyrzeczenia. Na unikaniu błędnych wyborów, zmniejszanych oczekiwań i osłabiających kompromisów. Oznacza wynajdywanie sposobów na odnoszenie korzyści z jednej opcji przy równoczesnym wzmacnianiu drugiej. Inder Sidhu wyjaśnia, dlaczego w dzisiejszych czasach ,,dwie drogi" stanowią najlepszą strategię. Sięga do bezcennych autorskich przemyśleń spółki Cisco i doświadczeń takich przedsiębiorstw jak Procter & Gamble, Whirlpool czy Harley-Davidson, dzięki czemu przedstawia kompletny plan, jak podążyć ,,dwiema drogami" także w twojej firmie. Odnieś sukces, obierając dwie drogi!
Wprowadzanie pewnych oraz rewolucyjnych innowacji Sięganie do istniejących oraz nowych modeli biznesowych Wkraczanie na ugruntowane rynki oraz rynki wschodzące Robienie tego, co należy, oraz tego, co ma znaczenie Optymalizacja oraz przekształcanie produktów Zadowoleni klienci oraz usatysfakcjonowani partnerzy Nadzwyczajni pracownicy oraz zwycięskie zespoły Autorytatywne przywództwo oraz demokratyczne podejmowanie decyzjiOPINIE
Autor Dwóch dróg pokazuje, jak Cisco przekształca pytania biznesowe na odpowiedzi rynkowe i przedstawia realne przykłady przynoszące korzyści liderom patrzącym w przyszłość.
Jeff Immelt, prezes i dyrektor generalny GE
Dwie drogi stanowią zbiór wielu skutecznych nauk kryjących się za działalnością Cisco, firmy z długą historią nieustannych innowacji i solidnych biznesowych rezultatów. Zachęcam menedżerów wyższego szczebla do podejmowania wyzwań przedstawionych w tej wnikliwej książce.
Dominic Barton, dyrektor ds. zarządzania globalnego w McKinsey & Company
Wydawnictwo: MT Biznes
Data wydania: 2011 (data przybliżona)
Kategoria: Zarządzanie i marketing
ISBN:
Liczba stron: 220
Tytuł oryginału: Doing Both: How Cisco Captures Today
W ciągu ostatnich siedmiu lat, w czasach wyjątkowej niestabilności światowej gospodarki, firma Cisco podwoiła przychody, potroiła zyski i czterokrotnie...
Chcę przeczytać,