Logo wydawnictwa - Grodkowskie
Inspiracją do założenia Wydawnictwa Grodkowskiego, a potem „Dobrego Słowa” była idea promowania dobrej literatury. W założeniu wydawnictwo ma umożliwić autorowi debiut i wypromować jego książkę, aby mógł potem na partnerskich warunkach podjąć współpracę z dużą, profesjonalną oficyną, która gwarantowałaby mu dynamiczny rozwój kariery i wielkie nakłady.

„Dobre Słowo” zajmuje się literaturą na najbardziej fascynującym poziomie - tworzenia i odkrywania. Marzeniem założycieli jest stworzenie środowiska, w którym dyskutuje się o tym jak tworzyć literaturę, pomaga się zaistnieć ciekawym inicjatywom, pozytywnie motywuje autorów. Zupełnie natomiast nie interesuje ich tworzenie korporacji, w której najważniejszy jest księgowy.

Ważną zasadą w działalności „Dobrego Słowa” jest oddanie autorom decyzji, jaki ostateczny kształt będzie miało ich dzieło. Wynika to z doświadczeń założycieli, którzy wielokrotnie zetknęli się z próbami nieudanych ingerencji redaktorskich, które zdecydowanie obniżały poziom książki. Utwory opublikowane przez wydawnictwo są więc „wersjami autorskimi” utworów, a ewentualne poprawki miały jedynie charakter drobnej korekty interpunkcji (lecz i w tym wypadku obowiązuje zasada nadrzędności intuicji językowej twórcy nad sztywnymi zasadami gramatycznymi).

Kolejną zasadą jest stworzenie warunków do zachowania całkowitej anonimowości przez twórców, o ile tego sobie życzą. Istnieją bowiem autorzy, którzy ze względu np. na swoje życie zawodowe nie chcą być kojarzeni ze swoimi książkami.

Obecnie runek książek przeżywa rewolucję, która najprawdopodobniej całkowicie zmieni system wydawniczy. Publikacje elektroniczne sprawią, że zmarginalizowaniu ulegnie rola hurtowni książkowych, które teraz w dużej mierze decydują o sukcesie książki, choćby poprzez odmowę dystrybucji tytułu, selfpublishing uniezależni autorów od wydawnictw. Na tym prawdziwie wolnym rynku ważna rola przypadnie podmiotom, których logo stanie się znakiem jakości firmowanej czy polecanej przez nie literatury. To będzie czas portali literackich i blogerów. Mamy nadzieję, że będzie to również doskonały okres dla „Dobrego Słowa”, związanych z nim autorów i świetnie napisanych przez nich książek.

„Dobre Słowo” to podmiot, którego działalność nie ogranicza się jedynie do aktywności na polu wydawniczym. To również szereg inicjatyw lokalnych o charakterze edukacyjnym i kulturalnym.

Książki wydawnictwa

Okładka - Tajemnice pachnidła
Tajemnice pachnidła
Wasilenko Agata

Tajemnice pachnidła to książka zainspirowana słynną powieścią Pachnidło Patricka Suskinda i filmem zrealizowanym na jej podstawie. Autorka analizuje proces tworzenia zapachów przez Grenouille'a, objaśnia sekrety...czytaj dalej

Okładka - Dieta horoskopowa
Dieta horoskopowa
Wasilenko Agata

Za nadmierne przybieranie na wadze odpowiadają nie tylko geny i złe nawyki żywieniowe, lecz również gwiazdy. Z horoskopów łatwo odczytać takie cechy jak podatność na stres, skłonność do uzależnień lub niechęć...czytaj dalej

1

Zobacz także

Recenzje miesiąca
Kalendarz adwentowy
Marta Jednachowska; Jolanta Kosowska
 Kalendarz adwentowy
Grzechy Południa
Agata Suchocka ;
Grzechy Południa
Stasiek, jeszcze chwilkę
Małgorzata Zielaskiewicz
Stasiek, jeszcze chwilkę
Biedna Mała C.
Elżbieta Juszczak
Biedna Mała C.
Sues Dei
Jakub Ćwiek ;
Sues Dei
Rodzinne bezdroża
Monika Chodorowska
Rodzinne bezdroża
Zagubiony w mroku
Urszula Gajdowska ;
Zagubiony w mroku
Jeszcze nie wszystko stracone
Paulina Wiśniewska ;
Jeszcze nie wszystko stracone
Zmiana klimatu
Karina Kozikowska-Ulmanen
Zmiana klimatu
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy