ABC savoir-vivre`u
Savoir-vivre to inaczej ogłada, dobre maniery, bon-ton. Niezależnie od tego, jakiego określenia użyjemy na znajomość obowiązujących zwyczajów, form towarzyskich, a także reguł stosowanych w danej grupie społecznej czy środowisku zawodowym, pewne jest jedno – nieznajomość pewnych zasad może sprowadzić na nas kłopoty, sprawić komuś przykrość bądź też zaprzepaścić szansę na zawodową karierę. Zasady savoir-vivre'u dotyczą niemal wszystkich dziedzin życia, począwszy od nakrywania stołu, przez wygląd i prezencję, po życie zawodowe.
O tym, jak właściwie się zachować, jak nie popełniać kompromitujących błędów, jak czuć się pewnie we wszystkich sytuacjach, dowiemy się z niezwykle cennego poradnika Współczesne maniery czyli jak się zachowywać w drodze na szczyt. Autorki, Dorothea Johnson, założycielka Szkoły Etykiety w Waszyngtonie i jej wnuczka, Liv Tyler, gwiazda amerykańskiego kina, zdradzają tajniki etykiety, dzięki czemu czytelnicy mają szansę zdobyć niezbędną pewność siebie zarówno w kontaktach towarzyskich, jak i biznesowych. Opublikowana nakładem Wydawnictwa Literackiego książka, mimo niewielkich rozmiarów, zawiera wszystkie podstawowe zasady zachowania, pozwalające utrzymywać poprawne stosunki z otoczeniem, zwracać uwagę swoją życzliwością, dobrymi manierami, co przekładać się będzie na jakość relacji i pozycję w świecie biznesu. Poradnik jest adresowany zarówno do ludzi młodych, zaczynających szkolną edukację, jak i do osób, które wchodzą na ścieżkę kariery, a także do tych, którzy chcą się piąć po drabinie awansu, zaś nieznajomość pewnych reguł znacząco im w tym przeszkadza. To wiedza "w pigułce" na temat poprawnych i pożądanych zachowań, którą każdy powinien przyswoić.
Książka składa się z sześciu części, z których każda dotyczy innych aspektów życia zawodowego, choć informacje w nich zawarte z powodzeniem mogą być stosowane w codziennych relacjach z otoczeniem. Z części poświęconej spotkaniom i powitaniom dowiemy się, jakie w naszej kulturze obowiązują rytuały powitalne, jak utrzymywać kontakt wzrokowy, a także nauczymy się interpretować język ciała, by móc właściwie się nim posługiwać. Część druga dostarczy nam porad, w jaki sposób poruszać się w środowisku pracy, by awansować i zawierać nowe kontakty. Znajdziemy tu wskazówki, jak wywrzeć dobre wrażenie na potencjalnym pracodawcy, przekonamy się, jak wielką rolę w świecie biznesu odgrywa ubiór oraz poznamy zasady biurowego savoir-vivre`u. Część trzecia obejmuje zagadnienia związane z elektroniczną komunikacją, takie jak „komórkowe maniery” i zasady etykiety w Internecie, natomiast część czwarta porusza kwestie dotyczące wyjść i podróży.
W poradniku znajdziemy ponadto wskazówki dotyczące zachowania się przy stole, mające zastosowanie zarówno w przypadku spotkań biznesowych, jak i towarzyskich przyjęć, a także rady obejmujące sferę na styku życia prywatnego i biznesowego, dzięki którym nauczymy się, w jaki sposób nadać ton całemu spotkaniu, czyli jak być dobrym gospodarzem.
Umieszczony na końcu książki indeks pozwoli szybko odnaleźć interesującą nas sytuację i regułę zachowania - tak, byśmy zawsze byli właściwie przygotowani do podjęcia wyzwań. Niewielki format książki sprawia, że zmieści się ona w każdej torebce czy teczce, służąc nam pomocą w każdej chwili. To czyni Współczesne maniery… pozycją niezbędną w biblioteczkach wszystkich domów, a już szczególnie w biblioteczkach tych, którzy poważnie myślą o samorozwoju i o robieniu kariery!