Ślub doskonały Katarzyny Gajek można nazwać podręcznikiem organizatora przyjęć. Jak dowiadujemy się z okładki, publikacja zawiera 150 sprawdzonych porad wedding plannerki. Książka może okazać się przydatna nie tylko dla tych, którzy zamierzają samodzielnie zorganizować swoje przyjęcie weselne, ale przede wszystkim dla tych, którzy zamierzają zostać organizatorem przyjęć, bankietów czy eventów. Autorka jest doświadczoną w branży profesjonalistką. W swojej książce udziela porad, które dla adeptów sztuki organizowania przyjęć okazać się mogą niezbędne, a przede wszystkim – pozwolą usystematyzować wiedzę w tej dziedzinie.
Książka zwiera odpowiedzi na najczęstsze pytania, jakie klienci zadają konsultantce ślubnej, a ponadto ukazuje kulisy pracy wedding plannera, wskazując wszystkie najdrobniejsze szczegóły, na które trzeba zwrócić uwagę, przygotowując zarówno małe, jak i duże przyjęcie. Niektóre z nich to przecież ogromne przedsięwzięcia organizacyjne.
Autorka zwraca uwagę na odchodzenie od kiczowatej wizji polskiego wesela. Podpowiada, jak uczynić z tego przedsięwzięcia eleganckie spotkanie, nawiązujące do tradycji wyrafinowanych przyjęć i balów odbywających się w Europie od zamierzchłych czasów. Nie bez znaczenia w tej kwestii jest znajomość zasad europejskiego savoir-vivre'u. Autorka wymienia podstawowe zasady etykiety przyjęć, które musi znać organizator, niezależnie od tego, czy jest profesjonalistą, czy też samodzielnie przygotowuje własne przyjęcie weselne. Przeczytamy o wzorcowym nakrywaniu do stołu, o kolejności oraz o właściwym sposobie serwowania potraw i alkoholu, o sztuce wznoszenia toastów, o prawidłowym usadzeniu gości przy stole.
Autorka podaje szereg naprawdę cennych i bardzo praktycznych wskazówek - jak poprowadzić całe przedsięwzięcie od początku, czyli od przygotowania planu działań z precyzyjnie określonym budżetem, poprzez harmonogram przyjęcia, aż do fazy końcowej, czyli rozliczeń z podwykonawcami. Wskazuje na liczne pułapki, których można uniknąć dzięki dobremu przygotowaniu. Katarzyna Gajek podaje wskazówki dotyczące sugerowanej wielkość parkietu w zależności od liczby gości, liczby kelnerów obsługujących przyjęcie w zależności od liczby gości. Wskazuje najtańsze i najdroższe terminy przy wynajmowaniu obiektów i usług. Dowiadujemy się, z jakim wyprzedzeniem czasowym rezerwować usługodawców i obiekty, na co zwracać uwagę w rozmowie z poszczególnymi podwykonawcami: muzykami, florystą, fotografem, operatorem filmowym, oświetleniowcem, barmanem itp. Dodatkowo czytelnik otrzymuje sporą dawkę wiedzy na temat tego, czym różnią się prawa autorskie, prawa autorskie majątkowe, prawa wizerunkowe oraz na jakie odstępstwa od tradycyjnej formuły można liczyć w kościele lub urzędzie stanu cywilnego, a jakie pomysły są odrzucane. Trzeba przyznać, że nie każdy przygotowujący się do wesela zwraca uwagę na takie szczegóły. A, jak pokazuje doświadczenie plannerki, warto wiedzieć więcej, by uniknąć niepotrzebnych kłopotów i stresów. Otwartą kwestią pozostaje pytanie, czy zawód ten ma przyszłość. Jednak lektura tej publikacji uświadamia jasno, że przygotowanie przyjęcia weselnego wymaga sporej wiedzy i doświadczenia. Robiąc to na własną rękę, z pewnością nie uda się zrobić wszystkiego doskonale.
Po lekturze tej pozycji zaczynamy postrzegać wedding plannera jako sprawnego menadżera, zarządzającego często bardzo dużym projektem, który powinien opanować i skonsolidować działania wszystkich zaangażowanych w przedsięwzięcie podwykonawców. Książka Katarzyny Gajek może stać się podstawowym podręcznikiem wspierającym osoby startujące w zawodzie. Publikację zdecydowanie można polecić wszystkim osobom zainteresowanym branżą ślubno-eventową.