Recenzja książki: Podręcznik do kierowania edukacją muzyczną małego dziecka według teorii uczenia się muzyki Edwina E. Gordona

Recenzuje: Justyna Gul

Życie z muzyką

Profesor Edwin E. Gordon, znany i ceniony twórca teorii uczenia się muzyki, twierdzi, że najlepszym dla uczenia się jest okres od pierwszych chwil życia (a nawet w fazie płodowej) do ukończenia trzeciego roku życia. To obarcza wielką odpowiedzialnością szczególnie rodziców, a zadaniem nauczyciela jest zarówno stymulacja dziecka, jaki i pokierowanie rodzicem tak, by mógł w zabawie z dzieckiem w domu wykorzystywać elementy uczenia muzyki.
Ogromną pomoc w tym zakresie stanowić może książka pod redakcją Jolanty Gawryłkiewicz i Miłosza Gawryłkiewicza „Podręcznik do kierowania edukacją muzyczną małego dziecka według teorii uczenia się muzyki Edwina E. Gordona”. Książka z dołączoną do niej płytą CD, zawierająca nagrania utworów oraz motywów tonalnych i rytmicznych, to znakomita propozycja dla wszystkich zainteresowanych kierowaniem rozwojem muzycznym dzieci, czyli rodziców, nauczycieli oraz samych muzyków.
Podręcznik Gawryłkiewiczów stanowi bodziec do zgłębiania teorii Gordona dotyczącej uczenia się muzyki, a zawarty w niej materiał muzyczny oraz opis działań ruchowo-przestrzennych stanowią przykład działań z dzieckiem. Gordon jest przekonany, że zdolności muzyczne rozwijają się w wyniku oddziaływania środowiska rodzinnego, wysiłków nauczycieli oraz potencjału wrodzonych zdolności do około dziewiątego roku życia. Dlatego też rola osób kierujących edukacją muzyczną jest bezcenna i ma wpływ na całe życie.

Istotny jest też fakt, iż muzyka nie może istnieć bez towarzyszącego jej ruchu ciała, a także ekspresji oraz głosu i mimiki. Potwierdzeniem tego jest tekst Emilii Kubik „Dowodem życia człowieka jest ruch”, z którego dowiemy się o technice improwizacji oraz poznamy ćwiczenia, które pozwolą dziecku doświadczyć czterech najważniejszych wyznaczników ruchu – przestrzeni, czasu, ciężaru i przepływu. Jolanta Gawryłkiewicz określi natomiast, co jest potrzebne do prowadzenia zajęć umuzykalniających najmłodszych oraz poda przykłady takich zajęć.
„Podręcznik do kierowania edukacją muzyczną małego dziecka według teorii uczenia się muzyki Edwina E. Gordona” zawierający śpiewanki oraz rytmiczanki oraz wspomniany materiał muzyczny do odsłuchania i wykorzystania podczas zajęć umuzykalniających jest doskonałym materiałem zarówno do edukowania muzycznego dzieci, jak i kształcenia własnych umiejętności z zakresu improwizacji muzycznej. Na uwagę ponadto zasługuje fakt, iż publikacja ta jest dystrybuowana bezpłatnie.

Kup książkę Podręcznik do kierowania edukacją muzyczną małego dziecka według teorii uczenia się muzyki Edwina E. Gordona

Sprawdzam ceny dla ciebie ...

Zobacz także

Zobacz opinie o książce Podręcznik do kierowania edukacją muzyczną małego dziecka według teorii uczenia się muzyki Edwina E. Gordona
Recenzje miesiąca
Kalendarz adwentowy
Marta Jednachowska; Jolanta Kosowska
 Kalendarz adwentowy
Grzechy Południa
Agata Suchocka ;
Grzechy Południa
Stasiek, jeszcze chwilkę
Małgorzata Zielaskiewicz
Stasiek, jeszcze chwilkę
Biedna Mała C.
Elżbieta Juszczak
Biedna Mała C.
Rodzinne bezdroża
Monika Chodorowska
Rodzinne bezdroża
Sues Dei
Jakub Ćwiek ;
Sues Dei
Zagubiony w mroku
Urszula Gajdowska ;
Zagubiony w mroku
Jeszcze nie wszystko stracone
Paulina Wiśniewska ;
Jeszcze nie wszystko stracone
Zmiana klimatu
Karina Kozikowska-Ulmanen
Zmiana klimatu
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy