Harcerstwo od zawsze miało na celu kształtowanie charakterów młodych ludzi. Mają oni zarówno pracować nad sobą (samowychowanie), jak i naśladować dobry przykład starszych. Powinni rozwijać swoje pasje i wciąż się doskonalić. Podobne założenie przyświeca pedagogom z powołania. Część harcerzy połączyło te dwie dziedziny i zostało nauczycielami, kształtując kolejne pokolenia uczniów. Podobna jest droga autora – wykładowcy na uniwersytecie. Zaszczepia swoje ideały studentom. Mimo upływu lat, wciąż jest zafascynowany harcerstwem. To wyczuwa się w całej książce: autentyczną pasję, a także chęć złożenia hołdu dawnym mistrzom. Oraz wiarę, że znacznie lepszy od budzącego strach nauczyciela z LINIJKĄ jest nauczyciel... z LILIJKĄ.
dr Kalina Beluch
Przedmiotem książki jest wybrany nurt edukacji alternatywnej w polskim systemie oświatowym, który nadał już początek...
Inspiracją do napisania tej pracy był interesujący Autora od początku jego pracy naukowej problem samowychowania jako kategorii pedagogicznej, która...