Harcerstwo od zawsze miało na celu kształtowanie charakterów młodych ludzi. Mają oni zarówno pracować nad sobą (samowychowanie), jak i naśladować dobry przykład starszych. Powinni rozwijać swoje pasje i wciąż się doskonalić. Podobne założenie przyświeca pedagogom z powołania. Część harcerzy połączyło te dwie dziedziny i zostało nauczycielami, kształtując kolejne pokolenia uczniów. Podobna jest droga autora – wykładowcy na uniwersytecie. Zaszczepia swoje ideały studentom. Mimo upływu lat, wciąż jest zafascynowany harcerstwem. To wyczuwa się w całej książce: autentyczną pasję, a także chęć złożenia hołdu dawnym mistrzom. Oraz wiarę, że znacznie lepszy od budzącego strach nauczyciela z LINIJKĄ jest nauczyciel... z LILIJKĄ.
dr Kalina Beluch
Książka Bogusława Śliwerskiego stanowi kolejne potwierdzenie niezwykle wysokiego statusu tego naukowca we współczesnych naukach o edukacji. Stoi –...
Profesor Bogusław Śliwerski należy do grona nauczycieli akademickich, którzy jeszcze w latach siedemdziesiątych o osiemdziesiątych XX stulecia poddali...