XIV Międzynarodowa Konferencja Tańca Współczesnego i Festiwal Sztuki Tanecznej w Bytomiu

Data: 2007-06-24 00:09:49 | Ten artykuł przeczytasz w 18 min. Autor: Sławomir Krempa
udostępnij Tweet
News - XIV Międzynarodowa Konferencja Tańca Współczesnego i Festiwal Sztuki Tanecznej w Bytomiu
Już od poniedziałku (25 czerwca), w dziale "Publicystyka" codzienne relacje z XIV Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego i Festiwalu Sztuki Tanecznej w Bytomiu. 
Organizatorem XIV Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego i Festiwalu Sztuki Tanecznej jest Śląski Teatr Tańca.
Najważniejszym przedsięwzięciem realizowanym corocznie przez Śląski Teatru Tańca oraz Fundację Śląskiego Teatru Tańca jest Międzynarodowa Konferencja Tańca Współczesnego i Festiwal Sztuki Tanecznej. W roku 2007 w dniach od 24 czerwca do 7 lipca odbędzie się już jej XIV edycja. Jest to jedno z największych i najważniejszych tego typu przedsięwzięć artystycznych w Europie. Na jej program, oprócz spektakli festiwalowych najciekawszych zespołów tańca współczesnego z całego świata, składają się również warsztaty taneczne (ok. 20 technik tańca w 8 studiach), dziennikarskie, menedżerów sztuki, pisania o tańcu, realizatorów światła scenicznego oraz liczne seminaria, z udziałem wielu wybitnych specjalistów z Europy i USA. Impreza ta jest szeroko relacjonowana i promowana nie tylko w prasie krajowej, ale również w specjalistycznej prasie zagranicznej, m.in. w Ballett International (Niemcy), Tanz Affiche (Austria), Dance Magazine (USA). W trakcie dotychczasowych jedenastu edycji Konferencji-Festiwalu, zaprezentowaliśmy publiczności w Bytomiu, Warszawie, Krakowie i Poznaniu takie gwiazdy światowej sztuki tanecznej jak zespoły Philadanco, Dayton Contemporary Dance Company, Alonzo King Dance Company, Jose Limon Dance Company, Jennifer Muller Dance Company, Battery Dance z USA, Compagnie Philippe Saire ze Szwajcarii, Rina Schenfeld Dance Theatre z Izraela, Kokoro Dance z Kanady, Daghdha z Irlandii, Granhoj Dance z Danii, Random i Diversion z Wielkiej Brytanii, Anjika z Indii, „kultową” grupę Ultima Vez z Belgii, a przede wszystkim Mikhaila Baryshnikova ze swoim zespołem White Oak Dance Project. Ogółem, podczas dotychczasowych edycji Konferencji-Festiwalu Śląski Teatr Tańca zaprezentował polskiej publiczności 250 zespołów z całego świata.

Spektakle festiwalowe wystawiane są na scenie głównej, w sali mieszczącej 600 osób, oraz na scenach alternatywnych w różnych miejscach poza teatrem, jak np. muzea, reprezentacyjne place miejskie, obiekty poprzemysłowe, itp. Podczas ubiegłorocznej edycji ok. 15000 osób obejrzało prezentacje festiwalowe, 750 osób wzięło udział w warsztatach tańca współczesnego i innych warsztatach oraz seminariach pod kierunkiem kilkudziesięciu międzynarodowej sławy nauczycieli i wykładowców.

Międzynarodowa Konferencja Tańca Współczesnego i Festiwal Sztuki Tanecznej jest dwutygodniową imprezą o charakterze artystycznym i edukacyjnym organizowaną przez Fundację Śląskiego Teatru Tańca i Śląski Teatr Tańca. Spektakle, wykłady, seminaria, projekty twórcze i projekty społeczne są organizowane i prezentowane na scenie Śląskiego Teatru Tańca w Bytomiu i festiwalowych miast partnerskich na terenie Polski i regionu. Każdego lata, na zaproszenie ŚTT, zespoły, wykładowcy, studenci i sympatycy tańca z całego świata gromadzą się w Bytomiu, celebrując wspólnie taniec współczesny, różne dyscypliny i formy sztuki, przyczyniając się do ich rozwoju. Z roku na rok Konferencja/Festiwal spotyka się z coraz większym uznaniem. Do sukcesów Konferencji/Festiwalu można również zaliczyć fakt, że uczestniczący w niej artyści, nauczyciele, organizatorzy wykorzystują zdobyte w Bytomiu doświadczenia do rozwijania i tworzenia własnych prac i programów.

Model Konferencji/Festiwalu (edukacja i prezentacje festiwalowe) jest kosztowną, ale niezwykle efektywną dydaktycznie metodą wprowadzenia wielu osób w świat tańca współczesnego, co jest szczególnie istotne w sytuacji, w której nie istnieją profesjonalne szkoły oferujące zajęcia z tańca współczesnego. Zestawiając, wybrane z szerokiej oferty, odpowiednie techniki, zajęcia z dziedziny administracji jak i prezentowane na żywo spektakle (zestawienie techniki ze stylem tańca, administracji z produkcją itp.), udowadniano, że sukces zawdzięcza się współpracy elementów różnorodnych dziedzin. Dzięki formie Konferencji/Festiwalu studenci poznają procesy wpływające na rozwój tańca, produkcję spektakli. Jest to bezcenne doświadczenie dla rozwoju obecnej generacji współczesnych tancerzy, producentów, filantropów i służb publicznych w Polsce.

Konferencji/Festiwalowi przyświeca wciąż idea prezentacji polskiego środowiska tańca światowym środowiskom tanecznym, rozwoju zdolności tancerzy i umiejętności przetrwania w świecie ekonomii i kultury. Jest to forum wspierające innowacje i eksperymenty pomiędzy młodymi, a już doświadczonymi tancerzami, otwierające debatę poruszającą kwestie i sprawy mające wpływ na świat tańca i sztuki. Jednocześnie Konferencja/Festiwal kontynuuje tradycję prezentacji osiągnięć narodowych i międzynarodowych środowisk choreograficznych tańca współczesnego; także promocję artystów (taniec i dziedziny pokrewne) i nauczycieli posiadających oryginalne wizje. Z roku na rok Konferencja/Festiwal rozwija swą programową różnorodność dostosowując się do rosnących i zmieniających się potrzeb społeczności tańca.

Goście zaproszeni w roku 2007 na XIV Konferencję Tańca Współczesnego i Festiwal Sztuki Tanecznej zaprezentują się na scenie, jak również poprowadzą różnorodne warsztaty dla ponad 750 studentów i uczestników projektów. Szacuje się, że Bytom i miasta partnerskie przyciągną ponad 1000 gości z całego świata i 15 tysięczną widownię. Dzięki promocji w mediach niezliczona rzesza polskich i zagranicznych czytelników, radiosłuchaczy i widzów będzie mogła zapoznać się ze światowym tańcem współczesnym i projektami towarzyszącymi. Choć przytaczane dane dają wyobrażenie o liczbie publiczności, której zostanie zaprezentowany taniec współczesny, nie pozwalają zmierzyć wpływu jaki wywrze on na jej życie zawodowe i codzienne. Za pomocą liczb trudno również zobrazować konsekwencje festiwalu dla gospodarki i społeczeństwa regionu. Mimo wszystko, na podstawie artykułów prasowych, relacji uczestników i wieloletnich doświadczeń, zespół organizacyjny festiwalu i jego współpracownicy są w stanie stwierdzić ile pozytywnych zjawisk i ważnych projektów powstaje i odbywa się dzięki festiwalowi.

Taniec daje możliwość ujęcia szybkich zmian historycznych w nowe konteksty. Dalej, ukazanie współcześnie istniejących form tanecznych na tle różnorodności kulturowej, wpływu myśli i techniki na taniec współczesny. Studentom uczestniczącym w warsztatach stwarza się również okazję zapoznania się z nowymi, jak i już ugruntowanymi technikami tańca i zrozumienia ich rangi dla tworzenia własnych choreografii. Spotkanie grup i społeczności tańca z różnych stron świata wpływa na wzrost zainteresowania festiwalami i projektami tańca w Bytomiu i miastach partnerujących festiwalowi. Również media przyczyniają się do wzrostu świadomości społeczeństwa na temat tańca w Polsce i poza jej granicami. W trakcie otwartych warsztatów praktycznych prezentowane są innowacyjne metody wykorzystania tańca w pracy z osobami niepełnosprawnymi i w okresie rehabilitacji. Warsztaty te adresowane są szczególnie do studentów medycyny i pracowników socjalnych uczestniczących w projektach społecznych. Adresatami zajęć dziennikarskich są początkujący krytycy i interpretatorzy nowych zjawisk w kulturze współczesnej; w środowisku naukowym podjęto już pracę nad dokumentacją historii tańca współczesnego w Polsce i scenicznej rekonstrukcji prac choreograficznych takich jak np.: „Lament” Poli Nireńskiej. Festiwal to również niezliczona ilość innych inicjatyw zainspirowanych warsztatami i spektaklami realizowanymi i prezentowanymi w trakcie jego trwania. Poniższy opis stanowi krótki przegląd działań składających się na dwutygodniowy program XIV Konferencji/Festiwalu:



24 czerwca – 7 lipca, 2007
Bytom



PROGRAM

• SPEKTAKLE FESTIWALOWE
24 czerwca – 6 lipca 2007


SCENA GŁÓWNA, Śląski Teatr Tańca ul. Żeromskiego 27

24.06 g.19:30 OAPAI-Orupaap African Performing Arts Institute “Sargel” (Sudan)

25.06 g.19:30 Larumbe Danza „DKDA” (Hiszpania)
Laboratorium Choreograficzne ŚTT „Karolina” (Polska)

26.06 g.19:30 Andre Gingras „Hypertropia” (Holandia)

27.06 g.19:30 Companhia De Danca De Almada “Submersão do Meu Ser” (Portugalia)

28.06 g19:30 Kolben Dance Company “Four Seasons” (Izrael)
Gesel Mason “Flava”, “Jumping The Broom” (USA)

29.06 g.19:30 Joe Alter& Friends “As Yet Untitled Duet”, “It's Not What You Think”,
“Hypothetically She Would Find Her Here” (USA)
Ohne Zucker Dance Project “Bride's Present” (Rosja)

30.06 g. 19:30 Śląski Teatr Tańca „Zobaczyć świat w ziarnku piasku”(Polska) PREMIERA

01.07 g.19:30 David Dorfman Dance „Underground” (USA)

02.07 g.19:30 Alonzo King’s Lines Ballet “Migration”, “Moroccan” (USA)

03.07 g.19:30 Dusan Tynek Dance Theatre “The Strings Theory” (USA)
Teatr Tańca Zawirowania „Po Godzinach” (Polska)

04.07 g.19:30 Diversion - The Dance Company of Wales “Practice Paradise”, “Peeled” (Walia)

05.07 g.19:30 Johannes Wieland Company “Progressive Coma” (USA)
Lubelski Teatr Tańca I Znów i Jeszcze Raz (Polska)

06.07 g.19:30 Battery Dance Company “Shell Games”, “I'll Take You There” (USA)

07.07 g.19:30 Aira Nagineviciute/Lithuanian Dance Information Centre/
Music Academy of Lithuania “Processus” (Litwa)
Contact Dance Company “Alternative Moves and Spaces”, “Chewa” (Malta)

SCENY ALTERNATYWNE
Elektrociepłownia Szombierki, ul. Kosynierów 27, Bytom-Szombierki
27.06 g.16:00 i g.17:30 Out To “The Suitcase” (Tajwan)
28.06 g.17:00 Zoe Knight “Dreaming in Haiku” (Belgia/Australia)
30.06 g. 21:30 Zoe Knight& Paserrelle “Death in the count of 9” (Belgia/Australia)
01.07 g. 17:00 Maria Magdalena “The Perfect State” (Austria)
Georg Blaschke “Body.Building.Places.” (Austria)
02.07 g. 21:30 Pallisimo “Le Petit Mort” (USA)
03.07 g. 16:00 i g.17:50 Trajal Harrell “The Showpony”(USA)
04.07 g. 17:00 Sean Tuan John (Wlk.Bryt.) Projekt Twórczy z udziałem dzieci i młodzieży z Bytomia w ramach międzynarodowego projektu „Śląsk – Walia. Kopalnia Tańca”
06.07 g. 21:30 Wieczór Młodych Choreografów (Polska)


Ksiegarnia Suplement, ul. Jainty 9, Bytom
25.06 g.16:00 i g.17:30 Out To “Puzzle The Puzzle” (Tajwan) – teatr miniaturowy

Młodzieżowy Dom Kutury nr 1, ul. Powstańców Warszawskich, Bytom (ogród)
26.06 g.17:00 Mufmi Teatr Tańca „Cztery róże dla Luciene” (Polska)

Rynek, Bytom
24.06.g.17:00 Al Bugaa “Between Sinar and Edab”(Sudan)

Śląski Teatr Tańca, ul. Żeromskiego 27, Plac przed Teatrem
29.06 g.21:00 Kristina Isabelle Dance / High Jinks & Eoin O’Brien / Grimaldi Circus (USA)



• MIĘDZYNARODOWE WARSZTATY TAŃCA WSPÓŁCZESNEGO
24 czerwca – 7 lipca 2007

Warsztaty taneczne mają na celu zapoznanie tancerzy z różnorodnością technik tańca, poszerzenie zakresu słownictwa ruchowego, a w rezultacie mają ułatwić poszukiwania indywidualnego stylu oraz wyposażyć uczestników w odpowiedniej jakości wiedzę z zakresu kompozycji tańca, koncepcji tanecznych, pojęcia przestrzeni, itp.

Warsztaty poprowadzą:
Georg Blaschke (Austria) – taniec współczesny
Hilke Diemer – (Holandia) kompozycja
Joe Alter (USA) – taniec współczesny
John Utans (Australia/Hong Kong) – taniec współczesny
Susan Lambert (USA) – tango
Noibis Licea (USA/ Kuba) – latino
Matthew Westerby (USA/GB)– laban & release
Kristina Isabelle, Ion O’Brian (USA) – street (circus art) theatre/ dance mix
Trajal Harrel (USA) – critical choreography
Ewa Wardzała (Polska) – joga
Slava Krichmariev (Rosja) – balet
Wojciech Blecharz (Polska) – emisja głosu
Jacek Łumiński (Polska) – polska technika tańca współczesnego
Sylwia Hefczyńska – Lewandowska (Polska) - taniec współczesny
Sebastian Zajkowski (Polska)- taniec współczesny
Aleksander Kopański (Polska) – zajęcia ogólnorozwojowe
Amal Suliman Abaker, Mohammed Yassin Abdelmagid (Sudan) – taniec afrykański
Byron van Jones (Niemcy) – lyrical modern jazz
Tai Zhang (USA) – tradycyjny taniec chiński
Werner Bechter (Austria) – body – mind – centering
Aisa Lafour (Holandia) – taniec brzucha
Harmen Tromp (Austria) – balet
Ruta Kambli (Indie) – taniec hinduski
Pavel Zustiak (Palissimo) – present body
Paul Clayden (GB) -taniec współczesny
Louise Frank (Holandia) - technika Limona
Ann Chieverini (USA) – balet
Janusz Skubaczkowski (Polska) – taniec współczesny
Liam Clancy (USA) – taniec współczesny
Alexandra Berger (USA) – gyrotonic
Leslie Seiters (USA) – taniec współczesny
Dusan Tynek (USA) – taniec współczesny



VIII MIĘDZYNARODOWE WARSZTATY TAŃCA INTEGRACYJNEGO
z udziałem osób niepełnosprawnych ruchowo.
25 czerwca – 5 lipca 2007

adresowane do tancerzy, osób niepełnosprawnych ruchowo, poruszających się na
wózku inwalidzkim z dysfunkcjami ruchu.
Prowadzenie Gesel Mason/USA

MIĘDZYNARODOWE WARSZTATY TERAPII PRZEZ RUCH /
WARSZTATY CHOREOTERAPII PSYCHOLOGICZNEJ
25 czerwca – 5 lipca 2007

warsztaty adresowane do pedagogów, terapeutów fizjoterapeutów itp.
Celem zajęć jest poznanie technik terapeutycznego oddziaływania przez sztukę taneczną na osoby niepełnosprawne.
Prowadzenie: Matthew Westerby (USA)


WARSZTATY TAŃCA DLA SENIORÓW/SENIORMOVEMENT
2– 6 lipca 2007

warsztaty z różnych form tanecznych adresowane do osób starszych pragnących rozpocząć lub powrócić do przygody z tańcem. Proponujemy urozmaicony pakiet zajęć z tańca współczesnego, towarzyskiego, improwizacji ruchowej, tańców dawnych, tańców w kręgu, tańców integracyjnych.
Prowadzenie: Sylwia Hefczyńska-Lewandowska
Katarzyna Rybok
Dominika Wocka
Dominika Dąbrowska

TANECZNE LATO
25 czerwca – 6 lipca 2007

zajęcia artystyczne dla dzieci i młodzieży ze środowisk zagrożonych
Prowadzenie: Agnieszka Bura
Dominika Wocka


• MIĘDZYNARODOWE SEMINARIUM HISTORYKÓW i KRYTYKÓW TAŃCA
oraz WARSZTATY PISANIA O TAŃCU
25 czerwca – 6 lipca 2007

Oferta warsztatowa kierowana jest do osób zainteresowanych pisaniem o tańcu (studentów filologii polskiej, dziennikarstwa, podyplomowych studiów dziennikarskich, teatrologii). Celem warsztatów dziennikarskich jest kształcenie osób, które w przyszłości podejmą tematykę tańca w publikacjach z wykorzystaniem różnych gatunków dziennikarskich. W ramach seminarium omówione zostaną m.in. kwestie: postrzegania tańca, języka opisu tańca i przemian wyobraźni w XXI wieku. Zaproszonymi do prowadzenia warsztatów krytykami są:
o George Jackson (USA)
o Donald McDonagh (USA)
o Leslie Getz (USA)
o Stuart Sweeney (Wielka Brytania)
o Joanna Szymajda (Polska)
o Chrissie Harrington (Wielka Brytania)
o Shams Nagm (Sudan)
o Hassan Abd Elmoniem (Sudan)
o Roman Pawłowski (Gazeta Wyborcza, Polska)


• MIĘDZYNARODOWE WARSZTATY MENEDŻERÓW SZTUKI
25 - 29 czerwca 2007

Warsztaty adresowane są do menedżerów, artystów, osób zarządzających instytucjami kultury i studentów wydz. zarządzania, kulturoznawstwa, itp.
W programie warsztatów: strategie budowania i rozwoju publiczności, pozyskiwanie funduszy na realizację projektów artystycznych, przygotowanie profesjonalnego pakietu reklamowego, omówienie zagadnień dot. polityki kulturalnej, lobbying, spotkania z przedstawicielami fundacji i programów UE wspierających instytucje kulturalne, itp.
Seminarium prowadzone będzie przez Catherine Peila - Dyrektor Projektów
Międzynarodowych ŚTT, z udziałem zaproszonych gości, m.in.:
David Guion / USA - Konsultant ds. Rozwoju i Marketingu
Anna Thompson /USA – organizacje pozarządowe
Laurie Uprichard / USA – prezenter
Ewa Satalecka / Polska
Iwona Alter / Polska - Elmer’s Products, Inc. (Ohio, USA) Johnson & Johnson, Shiseido
oraz przedstawiciele fundacji, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Punktu Kontaktowego ds. Kultury

• KONCEPCJA – PRODUKCJA - warsztaty realizacji teatralnych
25 czerwca – 4 lipca 2007

Warsztaty adresowane do młodych choreografów, twórców spektakli amatorskich, tancerzy, realizatorów świateł oraz wszystkich zainteresowanych specyfiką pracy scenicznej.
Zajęcia będą miały charakter integracyjny, łączący pracę konceptualną nad spektaklem z wiedzą techniczną niezbędną do realizacji świateł scenicznych.
Zaplecze techniczne, którym dysponować będą uczestnicy warsztatów oraz doskonała kadra wykładowców pozwoli na nabycie praktycznych umiejętności pracy na profesjonalnej scenie.
Na zakończenie warsztatów uczestnicy przygotują pokaz sceniczny.

Prowadzenie:
• Philip W. Sandstrom (USA)
• Rhynes Cheles (USA)
• Boris Caksiran (Serbia)
• Marko Pejovic (Serbia)




• MAŁA KONFERENCJA TAŃCA dla dzieci w wieku 7 – 11 lat
25 – 29 czerwca 2007

w ramach warsztatów dzieci będą poznawać podstawy techniki tańca współczesnego, jak również taniec orientalny i rozrywkowy. Zajęcia są dostosowane do potrzeb i umiejętności dzieci.
Prowadzenie:
• Larumbe Danza (Hiszpania)
• Tai Zhang (Chiny)
• Korina Kordova (Brazylia)
• Wanda Gala (USA)


XIV Międzynarodowa Konferencja Tańca Współczesnego i Festiwal Sztuki Tanecznej
Bytom, 24 czerwca – 7 lipca 2007

NOTKI O ZESPOŁACH

• 24 czerwca (niedziela)
Laboratorium Choreograficzne Śląskiego Teatru Tańca

• 25 czerwca (poniedziałek)
Larumbe Danza - wywodzący się z Madrytu jeden z czołowych przedstawicieli hiszpańskiego teatru tańca. Zespół założony przez pionierkę tańca współczesnego w Hiszpanii- Carmen Larumbe kontynuuje wielkie tradycje pod kierunkiem Juanna De Torres i Danieli Merlo – uczennicy Maurcie'a Bejarta. Spektaklem DKDA zespół świętuje 10 lecie reaktywacji.

Out To – w dwóch “miniaturowych” odsłonach czyli niepowtarzalna okazja kontaktu z unikatową tradycją teatru miniaturowego wprost z Tajwanu.

• 26 czerwca (wtorek)
Andre Gingras – jeden z najbardziej oryginalnych europejskich choreografów, pochodzący z Kanady, tworzący w Holandii dla międzynarodowej grupy tancerzy imponującej akrobatyczną sprawnością. Eksperyment, którego podstawą jest ultra dynamiczny ruch i fizyczność. Wśród tancerzy również Polacy.

Zoe Knight and Passerelle - belgijski projekt australijskiej niezależnej choreografki Zoe Knight podbijającej europejskie sceny. W Bytomiu zaprezentuje spektakle ‘Death in the count of 9’ będący oniryczną opowieścią o pokonywaniu granicy życia i śmierci zainspirowany historią Pompei oraz transowe ‘Dreaming in Haiku’ nawiązujące do filozofii zen i poezji japońskiej.

• 27 czerwca (środa)
Companhia De Danca De Almada- znany już bytomskiej publiczności zespół z portugalskiej Almady w spektaklu nawiązującym do malarstwa Hieronima Boscha.

• 28 czerwca (czwartek)
Joe Alter and Friends – dobrze znany bytomskiej publiczności Joe Alter tym razem w trzech przewrotnych choreografiach stworzonych z przyjaciółmi, wśród których min. Liam Clancy wywodzący się ze słynnej grupy Elizabeth Streb.

• 29 czerwca (piątek)
Ohne Zucker Dance Project – jedni z najważniejszych współczesnych choreografów rosyjskich i czołowe postaci tamtejszego środowiska tanecznego Taras Burnashev i Draia Buzovkina w nowym stricte ruchowym projekcie o iście filmowej fabule - czyli miłość z nożem w tle.

Kolben Dance- izraelski zespół Amina Kolbena, byłego tancerza kultowej Baatshevy w tanecznej interpretacji 4 pór roku Vivaldiego czyli wdzięk, precyzja, piękno doskonałego ruchu bez niedomówień i dwuznaczności. Po raz pierwszy w Polsce!

• 30 czerwca (sobota)
Śląski Teatr Tańca (Polska) – „Zobaczyć świat w ziarnku piasku” w choreografii Jacka Łumińskiego

• 1 lipca (niedziela)
David Dorfman (USA) - jeden z najbardziej aktualnych nowojorskich twórców teatru tańca i objawienie tamtejszej sceny tanecznej pierwszy raz w Polsce z politykującym, mocnym spektaklem nawiązującym do burzliwych politycznie i społecznie amerykańskich lat 70.

Maria Magdalena – projekt Polki Magdaleny Chowaniec znanej chociażby z Superamas - ciepło przyjętego przez austriacką krytykę i publiczność.

Georg Blaschke (Austria) - niezależny choreograf wiedeński w purystycznym, oszczędnym solo imponującym świadomością ciała i ruchu.

• 2 lipca
Alonzo King (USA) – absolutna klasyka amerykańskiego baletu współczesnego dla wielbicieli ruchowej maestrii.

Sean Tuan John (Wielka Brytania)- znany z poprzedniej edycji festiwalu nietuzinkowy Walijczyk, wciągający w absurdalny świat swoich choreografii; tym razem za pośrednictwem opowieści o brytyjskich nałogach w tym również rybie z frytkami.

• 3 lipca
Dusan Tynek - amerykański zespół czeskiego choreografa Dusana Tynka- ucznia m.in. samego Merce'a Cunninghama, byłego członka zespołów takich tuzów jak Cunningham czy Lucinda Childs.

Palissimo - europejsko-amerykański projekt będący objawieniem amerykańskiej sceny niezależnej.

• 4 lipca
Diversions - najlepszy walijski teatr tańca współczesnego w choreografiach Stijna Celisa tańczącego niegdyś w słynnym National Ballet of Flanders, tworzącego m.in. dla Ballet Gulbenkian oraz Itzika Gallili znanego m.in. z Bat Dor oaz Baatshevy. Po prostu Święto tańca.

• 5 lipca
Johannes Wieland - amerykański projekt niemieckiego choreografa Johannesa Wielanda w europejskim stylu nawiązującym do estetyki chociażby belgijskich teatrów tańca.

• 6 lipca
Battery Dance Company - zespół współtworzący historię tańca nowojorskiego downtown w dwóch barwnych choreografiach, których tworzywem jest przede wszystkim wysmakowany ruch.

• 7 lipca
Aira Nagineviciute - czołowa litewska choreografka w spektaklu „Processus” uznanym przez krytyków za najlepszy spektakl teatru tańca na Litwie w roku 2004.

Orupaap - pierwszy sudański zespół w historii festiwalu w afrykańskim święcie muzyki, tańca ,radości i niepowtarzalnej tradycji czarnego lądu.

Contact Dance – pierwszy maltański zespół w historii festiwalu. Kobiece choreografie oferujące precyzyjny, piękny ruch.


pod patronatem:
Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Marszałka Województwa Śląskiego
Prezydenta Miasta Bytomia




Patroni medialni:
Gazeta Wyborcza
TVP Katowice
TVP Kultura
RMF Classic
Interia pl
The Warsaw Voice


BIURO FESTIWALOWE:
Śląski Teatr Tańca, 41-902 Bytom, ul. Żeromskiego 27
tel. (32) 281 82 53, 281 82 55, fax. (32) 281 82 52
e.mail. info@stt.art.pl,
www.konferencja.stt.art.pl, www.stt.art.pl

REKLAMA

Zobacz także

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Reklamy
Recenzje miesiąca
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Dziadek
Rafał Junosza Piotrowski
 Dziadek
Aldona z Podlasia
Aldona Anna Skirgiełło
Aldona z Podlasia
Egzamin na ojca
Danka Braun ;
Egzamin na ojca
Rozbłyski ciemności
Andrzej Pupin ;
Rozbłyski ciemności
Cień bogów
John Gwynne
Cień bogów
Wstydu za grosz
Zuzanna Orlińska
Wstydu za grosz
Jak ograłem PRL. Na scenie
Witek Łukaszewski
Jak ograłem PRL. Na scenie
Pokaż wszystkie recenzje