Do świąt Wielkiejnocy pozostało tylko kilka dni. O ile dorośli skupią się na myciu okien, ewentualnie pieczeniu bab, o tyle najmłodsi sympatycy Impulsu dwoją się i troją, zaliczając kolejne wiosenne sprawdziany (a zakończenie roku już na horyzoncie!). Dzielnym maluchom z pomocą rusza Impuls, proponując Zadania dla asów. Ćwiczenia dodatkowe do matematyki, pomagające zdobyć i utrwalić podstawy tej niewątpliwie najbardziej tajemnej z nauk, jaką jest algebra. Dostosowane do aktualnej podstawy programowej zbiory ćwiczeń autorstwa Jadwigi Stasicy, przeznaczone odpowiednio dla pierwszo-, drugo- i trzecioklasistów, zawierają bogaty zestaw zadań z zakresu dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia, przeliczania miar i uzupełniania grafów. A wszystko w lekkiej, niezobowiązującej formie, czyniącej z nauki zabawę. Oby tak dalej!
Ale szkoła to nie tylko uczniowie, to także nauczyciele. Aby i tym drugim nie brakło motywacji, wiosenny Impuls proponuje Rozwój nauczyciela. Od wczesnej do późnej dorosłości pod redakcją Norberta Pikuły, Joanny Łukasik i Katarzyny Jagielskiej, książkę analizującą aktualną sytuację pedagogów na rynku pracy. Pokazuje zderzenie tradycyjnego modelu nauczyciela ze współczesnymi oczekiwaniami społeczeństwa. Dzisiejszy nauczyciel żyje i pracuje pod nieustanną presją poszerzania kompetencji, zdobywania kolejnych stopni zawodowych oraz budowania nowoczesnej wizji szkoły, opartej przede wszystkim na wszechstronności. Jak uzasadniają swą publikację sami autorzy, „[…] nauczyciel musi ustawicznie się doskonalić, rozwijać, poddawać refleksji codzienną rzeczywistość i szukać nowych rozwiązań. A robi to po, aby łatwiej wchodzić w sytuacje edukacyjne, które z jednej strony są oczywiste, a z drugiej – jeszcze nieznane. Zmieniające się sytuacje zawodowe stawiają nauczycieli przed koniecznością ciągłego uczenia się nowych zachowań. Rozpoznanie kierunku rozwoju zawodowego i osobistego, rozumienia profesjonalizmu i dominujących tendencji są dla nauczycieli podstawą do wdrażania nowych koncepcji edukacji, dokształcania i doskonalenia”.
Rehabilitacja społeczna i zawodowa dorosłych osób autystycznych Refleksja nad sytuacją zawodową i społeczną dorosłych osób z autyzmem prowadzona jest zazwyczaj jednym, utartym torem: opis warunków i mechanizmów aktywizacji, poprzedzający etap poszukiwania odpowiedzi na pytanie, co lub kto zawiódł, przy czym źródła niepowodzenia upatruje się w samych niepełnosprawnych. Joanna Buława-Halasz obiera inną drogę; nie tylko rozpatruje autyzm na tle niepełnosprawności, ale – przede wszystkim – sięga po teorie społeczne Pierre’a Bourdieu, z całym przynależnym im instrumentarium pojęciowym, obejmującym m.in. habitus, pole, kapitał (władza) i przemoc symboliczną. Wnioski są tyleż zaskakujące, co zatrważające: Buława-Halasz pisze o mechanizmie narzucania przez terapeutów swego habitusu podopiecznym, co przecież doskonale wpisuje się w teorię przemocy symbolicznej; tu także bije źródło znacznej części niepowodzeń dorosłych z autyzmem. Autorka przestrzega jednak wyraźnie przed moralizatorskim odczytem jej książki; podkreśla teoretyczny, w zamierzeniu obiektywny charakter swych rozważań. Lektura obowiązkowa nie tylko dla osób na co dzień związanych z autystycznymi dorosłymi.