Oficyna Wydawnicza „Impuls” pragnie zaprosić do udziału w jednym z największych pedagogicznych przedsięwzięć naukowych w tym roku – VI Międzynarodowej Konferencji Edukacja Alternatywna – Dylematy Teorii i Praktyki, która odbędzie się w dniach 19-21 października 2009 r. w Łodzi.
Miło nam poinformować, iż nasze wydawnictwo sprawuje patronat wydawniczy nad tym wydarzeniem.
W tym roku jako przewodni temat konferencji przyjęto wspólną dyskusję wokół alternatywnych teorii i praktyk na świecie, ze szczególnym zwróceniem uwagi na edukację w demokracji i ku demokracji. Podjęte zostanie zagadnienie recepcji w świecie kluczowych dla pedagogiki reform idei czy modeli szkół.
Adresatami debaty są przedstawiciele zarówno środowisk akademickich (badacze, teoretycy, metodycy kształcenia), środowisk oświatowych (kadra kształcąca i doskonaląca zawodowo nauczycieli, wychowawców i opiekunów dzieci i młodzieży), jak i praktycy, nauczyciele-nowatorzy, twórcy szkół, programów i klas autorskich, politycy oświatowi, działacze stowarzyszeń edukacyjnych, przedstawiciele organizacji związkowych, wychowawczych i ruchu innowacyjnego.
Na tematykę obrad złożą się dwa bloki problemowe, realizowane w trakcie trwania każdej konferencji:
I. Teoretyczne i metodologiczne dylematy alternatywności pedagogiki i pedagogii, ich afirmacja i krytyka.
II. Koncepcje szkół alternatywnych i alternatyw edukacyjnych w szkołach, alternatywy w edukacji pozaszkolnej oraz społeczny ruch odnowy edukacji i oporu edukacyjnego.
Jak pisze prof. Bogusław Śliwerski, „zależy nam na tym, aby uczestnicy konferencji mogli ze sobą jak najwięcej rozmawiać, dyskutować, stawiać sobie pytania i poszukiwać na nie odpowiedzi, dlatego proponujemy równolegle prowadzone w aulach sesje plenarne i półplenarne z dwoma referatami wprowadzającymi oraz moderowaną do nich dyskusją osób, których wystąpienia są zbliżone zakresem przedmiotowym”.
REKLAMA