Na co do kina #19

Data: 2011-12-09 08:20:09 | Ten artykuł przeczytasz w 6 min. Autor: kwojcik
udostępnij Tweet
News - Na co do kina #19

Moneyball


Historia managera klubu baseballowego Oakland Athletics Billy'ego Beane'a, który postanowił wykorzystać w swojej pracy analizy komputerowe. Dzięki temu, jego drużyna ma lepsze wyniki i może zmagać się z lepszymi zespołami, mimo złej sytuacji finansowej.



Belcanto


Mariusz Marzęda - prowincjonalny tenor operowo - operetkowy jest ulubieńcem całego miasteczka. Z jednaką ochotą śpiewa na akademiach organizowanych przez komunistów, jak i podczas uroczystości kościelnych. W swoim repertuarze Mariusz Marzęda ma również piosenki legionowe, akowskie, harcerskie, lwowskie, wileńskie, hiszpańskie, rosyjskie, a nawet - żydowskie. Pewnego dnia Marzęda popada jednak w konflikt sąsiedzki z mieszkającą za ścianą piękną kobietą, która w mieście S. pełni funkcję tak zwanej „gejszy”. Nasz tenor zwykł ćwiczyć nad ranem głos – podczas gdy jego sąsiadka chce odsypiać ciężko przepracowane noce.



Kaznodzieja z karabinem


Film oparty na faktach opowiada wstrząsającą historię mężczyzny, Sama Childersa (Gerard Butler), który zaangażował wszystkie swoje siły w budowę sierocińca w rozdartej wojną Afryce, a następnie stanął na czele policji, której głównym obowiązkiem była ochrona sudańskich dzieci, zmuszanych do walki jako żołnierze.




Reset


Mężczyzna (Brody) budzi się we wraku samochodu, który znajduje się wewnątrz bezkresnej kanadyjskiej puszczy. Jest ranny, nie pamięta kim jest, jak znalazł się w samochodzie ani co zrobił. Wkrótce odkrywa z tyłu samochodu zwłoki mężczyzny, a w radiu słyszy informację o brutalnym napadzie na bank, w wyniku którego życie stracili kasjerka i strażnik. Dziennikarz wymienia imiona i nazwiska uczestników napadu. Mężczyzna znajduje dokumenty, z których wynika, że brał udział w brutalnym zabójstwie niewinnych ludzi. Bohater filmu podejmuje nierówną walkę z przyrodą i własnym umysłem próbując przeżyć w gigantycznej kanadyjskiej puszczy i dowiedzieć się prawdy o zdarzeniu, które na zawsze zmieniło jego życie.



Sztuka dorastania


Bystremu, młodemu samotnikowi George'owi udało się dotrwać do klasy maturalnej, choć ani razu nie odrobił zadania domowego. Sally jest szkolną pięknością, ukrywającą smutek pod maską popularności. Pomiędzy bratnimi duszami, mającymi trudne relacje z rodzicami rozkwita przedziwny związek. Wkrótce przekonują się, że życie i miłość potrafią zniweczyć marzenia, a sterty zadań domowych mogą wykończyć w przeddzień ukończenia szkoły. Przenikliwy dramat, który przy pomocy utalentowanej obsady, tchnął nowe życie w ulubiony temat amerykańskich filmów - wkraczania w dojrzałość.



Sylwester w Nowym Jorku


Historia kilku par i singli, których ścieżki życiowe przeplatają się w czasie ostatniego dnia roku - Sylwestra. Sequel filmu "Walentynki".



Polisse


Maïwenn (słynna modelka i aktorka, dziś również producentka, scenarzystka i reżyserka) przedstawia w "Poliss" pracę specjalnej jednostki policji paryskiego Departamentu Ochrony Dzieci. Pedofilia, gwałty na nieletnich, seks za pieniądze, przemoc nie tylko fizyczna, strach przed wyjawieniem tajemnicy – z takimi problemami policjanci zmagają się na co dzień, nie mogąc przy tym stracić zimnej krwi, by emocje nie utrudniały im wykrycia prawdy. Sytuacja jeszcze bardziej się zagęszcza, kiedy do ich grupy dołącza fotografka Melissa, która na zlecenie rządu ma zrobić dokumentację funkcjonowania całej jednostki.



Wilk

Klemens (Peter Stormare) i jego siostrzeniec Nejla mieszkają na pograniczu Norwegii i Szwecji, gdzie zajmują się hodowlą reniferów. Pewnego dnia ich stado zostaje zaatakowane przez wilka, który w Szwecji znajduje się pod ścisłą ochroną. Klemens i Nejla zabijają go. Od tej chwili ich spokojne życie zmienia się w walkę o przetrwanie. Proces sądowy, mający doprowadzić do skazania winnego staje się polem, na którym rozgrywa się walka różnych interesów i uwidaczniają się konflikty pomiędzy członkami lokalnej społeczności, co nie pozostaje bez wpływu na relacje pomiędzy najbliższymi Klemensa. Tradycja skonfrontowana zostaje z nowoczesnością, decydując o przyszłości Nilsa.



Generał

Rok 1863. Wojna secesyjna. Johnnie Gray jest mieszkańcem Południa i maszynistą kolejowym. Prowadzi lokomotywę "Generał". Chce wziąć udział w wojnie, ale nie zostaje przyjęty do wojska, gdyż jego zawód jest przydatny dla zaplecza. Niestety jego narzeczona Marty traktuje go jak tchórza, gdyż narzeczony nie walczy na froncie. Niespodziewanie pociąg Johnniego, w którym przypadkowo znajduje się Mary, porywają dywersanci z Północy i bohater rzuca się w pogoń za swoją lokomotywą.




Gunnar szuka Boga

Gunnar to przykładny ojciec średniozamożnej skandynawskiej rodziny. Na pierwszy rzut oka ma wszystko, czego zazwyczaj potrzeba do szczęścia. Wygodny dom z dużym ogródkiem, samochód i dobrej klasy sprzęt to stałe atrybuty jego konsumpcyjnego życia. I choć wydaje się, że Gunnar nie ma powodów do zmartwień, to jednak daleko mu do pełni samozadowolenia. W tym wygodnym i poukładanym świecie za pieniądze można kupić wszystko, ale wszechobecny brak duchowości na dłuższą metę staje się nie do zniesienia. Brak absolutu rodzi niepokój, a poczucie duchowego wypalenia powoduje wewnętrzne wyjałowienie. W konsekwencji nieodzowna okazuje się potrzeba zmiany. Gunnar decyduje się na wyjazd do pierwszego chrześcijańskiego klasztoru w Egipcie, gdzie chce odnaleźć zaginioną w sobie duchowość. To tutaj, w ciszy, skupieniu i spokoju, razem z ekipą filmową chce poczuć i zrozumieć pierwiastek boski.

REKLAMA

Zobacz także

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Reklamy
Recenzje miesiąca
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Dziadek
Rafał Junosza Piotrowski
 Dziadek
Aldona z Podlasia
Aldona Anna Skirgiełło
Aldona z Podlasia
Egzamin na ojca
Danka Braun ;
Egzamin na ojca
Rozbłyski ciemności
Andrzej Pupin ;
Rozbłyski ciemności
Cień bogów
John Gwynne
Cień bogów
Wstydu za grosz
Zuzanna Orlińska
Wstydu za grosz
Jak ograłem PRL. Na scenie
Witek Łukaszewski
Jak ograłem PRL. Na scenie
Pokaż wszystkie recenzje