Na co do kina #18

Data: 2011-12-02 12:12:41 | Ten artykuł przeczytasz w 6 min. Autor: kwojcik
udostępnij Tweet
News - Na co do kina #18

Droga na drugą stronę


Latem 2007 roku zostaje okradziony znany polski sędzia. Z konta w banku pobrano mu około 500 euro. O to przestępstwo zostaje oskarżony Crulic, 33-letni Rumun. Umieszczony w krakowskim areszcie, natychmiast rozpoczyna strajk głodowy. Chce się spotkać z przedstawicielem konsulatu i zmienić adwokata. Twierdzi, że w czasie, gdy popełniono przestępstwo był we Włoszech. Na początku 2008 roku ze względu na pogarszający się stan zdrowia sąd postanawia go zwolnić. Ale jest za późno. Młody człowiek umiera 16 godzin później. Pełnometrażowy animowany film dokumentalny nakręcony przy użyciu mieszanych technik animacji.




Happy Feet: Tupot małych stóp 2


W kontynuacji wyróżnionego nagrodą Akademii hitu kasowego Happy Feet 2 widzowie znów zobaczą bajeczne krajobrazy Antarktyki i spotkają się z najpopularniejszym stepującym pingwinem Mambo (Elijah Wood), miłością jego życia Glorią (Alecia Moore {Pink}) i ich starymi znajomymi Ramonem i Lovelace’em (Robin Williams). Mambo i Gloria mają syna Erika (EG Daly), który próbuje znaleźć swoje powołanie w świecie cesarskich pingwinów. Nowe zagrożenia nadciągają jednak nad populację pingwinów i aby ocaleć, wszystkie pingwiny będą musiały współpracować — i tańczyć.



Z miłości


Historia dwudziestoletniej Eweliny, która wraz mężem decyduje się zagrać w filmie porno. Orgazm, którego doświadczy na planie podczas zdjęć, reakcja męża i przeżycia innych kobiet z branży zupełnie przewartościują jej życie. Ewelina i Piotr są kilka miesięcy po ślubie, mają małe dziecko i jak wiele młodych małżeństw, nieustające kłopoty finansowe. Piotrek nie ma stałej pracy i pomysłu jak utrzymać rodzinę. W rozmowie z przyjaciółmi dowiadują się, że udział w filmie porno jest łatwym i przyjemnym sposobem na szybkie zarobienie sporej sumy. Ewelina decyduje, że wraz z Piotrem tylko raz zagrają w takim filmie. Małżeństwo wyjeżdża do Warszawy zrealizować swój odważny plan. Wkraczając nieśmiało w progi porno biznesu, młodzi ludzie uruchamiają serię zdarzeń, które trwale zmieniają ich relacje i przesuwają moralne granice. 



Anatomia strachu


W ekskluzywnej rezydencji, w pilnie strzeżonej dzielnicy mieszka rodzina Millerów. Kyle (Nicolas Cage) zajmuje się handlem diamentami, jego nieskazitelna, piękna żona (Nicole Kidman) prowadzi dom, a zbuntowana, nastoletnia córka chodzi własnymi drogami. Ich z pozoru monotonne życie zmieni na zawsze jeden dzwonek do drzwi. Uzbrojeni bandyci wpadają do domu i terroryzują rodzinę, zmuszając Kyle’a do otworzenia sejfu. Kiedy wszystko wskazuje na to, że mężczyzna posłusznie spełni ich żądanie, sytuacja wymyka się spod kontroli. Zniecierpliwienie napastników powoduje konflikty między nimi. Atmosfera zagęszcza się jeszcze bardziej, kiedy wychodzą na jaw skrywane kłamstwa, tajemnice i intrygi w rodzinie Millerów. Spirala psychologicznego napięcia między bandytami i ofiarami nakręca się coraz bardziej.



Wyścig z czasem


Film science fiction w reżyserii Andrew Niccola (“Gattaca – szok przyszłości”, “Pan życia i śmierci”). Świat w niedalekiej przyszłości: aby uniknąć przeludnienia, wprowadzono reglamentację czasu do przeżycia, który stał się najcenniejszym dobrem, jedyną powszechnie akceptowaną walutą wymienialną. Bogaci, których stać, by go kupować, mogą żyć wiecznie, biedni muszą wykazać się inwencją, by go zdobyć… Will Salas należy do tych nieszczęśników, którzy budzą się każdego dnia z zapasem 23 godzin, zdając sobie sprawę, że o ile nie zarobią wystarczająco dużo czasu, nie dożyją do jutra. Pewnego dnia bogaty nieznajomy przekazuje Willowi czas o wartości tysięcy lat i zmęczony życiem popełnia samobójstwo. Will zostaje oskarżony o jego zabicie i ucieka przed policją z piękną zakładniczką. Żyjąc z minuty na minutę, zakochana para wypowiada wojnę istniejącemu systemowi, grożąc jego ostatecznym zniszczeniem… W rolach głównych: Amanda Seyfried (”Mamma Mia!”, ”Listy do Julii”), Olivia Wilde (”Tron: Dziedzictwo”, ”Dla niej wszystko”), Cillian Murphy (”Incepcja”, ”Batman: Początek”) i Justin Timberlake (”Social Network”).



Jak ona to robi?


Czterokrotnie nagradzana Złotym Globem  Sarah Jessica Parker - odtwórczyni roli Carrie Bradshaw, najsłynniejszej singielki świata - powraca na ekrany kin, aby udowodnić milionom kobiet, że seks to tylko jedna z wielu atrakcji w wielkim mieście! W długo oczekiwanej adaptacji światowego bestselleru Allison Pearson, gwiazda "Seksu w wielkim mieście" wciela się w ambitną menadżer Kate Reddy, która budzi podziw przyjaciół i kolegów z pracy, sprawnie godząc bogate życie rodzinne z zawrotną karierą w biznesie. Gdy jej klientem zostanie uwodzicielski Jack Abelhammer (Pierce Brosnan), Kate przyjdzie zmierzyć się z pokusą wielkich pieniędzy i jeszcze większych namiętności, kosztem szczęścia u boku dobrodusznego męża (nominowany do Oscara za rolę w "Lepiej być nie może" Greg Kinnear).



Kobiety z 6. piętra


Paryż lata 60. Jean-Louis Joubert, poważny makler giełdowy oraz kochający ojciec burżuazyjnej rodziny, odkrywa pewnego dnia, iż na szóstym piętrze budynku, który zamieszkuje od jakiegoś czasu, żyje kohorta uroczych hiszpanek. Młoda kobieta imieniem Maria, pracująca tuż pod jego sufitem, szczególnie przykuje jego uwagę. To właśnie ona pokaże mu swoje bujne i folklorystyczne życie, znacznie odbiegające od tego jak została wychowana. Zauroczony żywiołową grupą pań, po raz pierwszy zapomni o skostniałych konwenansach, które od tak dawna go krępują i podda się urokowi hiszpanek. Jednak czy to możliwe, zmienić się naprawdę w wieku 45 lat?

REKLAMA

Zobacz także

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Reklamy
Recenzje miesiąca
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Katar duszy
Joanna Bartoń
Katar duszy
Dziadek
Rafał Junosza Piotrowski
 Dziadek
Klubowe dziewczyny 2
Ewa Hansen ;
Klubowe dziewczyny 2
Egzamin na ojca
Danka Braun ;
Egzamin na ojca
Cień bogów
John Gwynne
Cień bogów
Wstydu za grosz
Zuzanna Orlińska
Wstydu za grosz
Jak ograłem PRL. Na scenie
Witek Łukaszewski
Jak ograłem PRL. Na scenie
Pokaż wszystkie recenzje