Muzea opanowały Twittera

Data: 2010-09-02 13:44:15 | Ten artykuł przeczytasz w 3 min. Autor: Sławomir Krempa
udostępnij Tweet
News - Muzea opanowały Twittera

 

Sukces #askacurator day - muzea i galerie opanowały twitter.com.

 

1 września 2010 był dniem, w którym świat kultury przejął władzę nad serwisem twitter.com. Kuratorzy z 343 muzeów i galerii, z 23 krajów, przez 24 godziny odpowiadali na pytania użytkowników mikrobloga. Hashtag, którym oznaczano pytania - #askacurator - stał się tego dnia najczęściej używanym hashtagiem na świecie.

 

Zapytaj kuratora na twitterze

 

Ask a Curator Day (http://www.askacurator.com), czyli dzień zadawania pytań kuratorom w serwisie twitter.com, odbył się po raz pierwszy. Warunkiem uczestnictwa w wydarzeniu było wysłanie zgłoszenia e-mailem na adres organizatorów. Kuratorzy odpowiadali na skierowane do nich pytania oznaczone hashtagiem #askacurator.

 

343 kuratorów odpowiada na nasze pytania

 

W wydarzeniu wzięły udział 343 instytucje kultury z 23 krajów, w tym Tate, British Museum i Solomon R. Guggenheim Musem. Polska była reprezentowana przez wirtualne Muzeum Erotyzmu (http://muzeumerotyzmu.pl) z siedzibą w Krakowie, które jako jedyne z naszego kraju zgłosiło chęć uczestnictwa.

 

Kultura przejmuje władzę nad twitterem

 

Popularność wydarzenia przerosła najśmielsze oczekiwania organizatorów. Około godziny 12 czasu polskiego #askacurator stało się najpopularniejszym hashtagiem w serwisie. To wygenerowało ruch robotów spamerskich. Początkowo organizatorzy zachęcali do zgłaszania spamujących kont administracji serwisu twitter.com, co pomogło jedynie na kilkadziesiąt minut. Około 19:30 czasu polskiego zdecydowano się przenieść wydarzenie z #askacurator na #askcurators, co okazało się doskonałym posunięciem i wyeliminowało spam.

 

Dodaj muzeum do obserwowanych

 

Organizatorzy Ask a Curator Day mają już na koncie podobne wydarzenie promujące kulturę i sztukę w social media. Obyło się ono 1 lutego 2010 r., a jego celem było zachęcenie do dodania do obserwowanych kont muzeów na twitterze i użycie hashtagu #followamuseum (http://www.followamuseum.com/). W wydarzeniu wzięły udział trzy instytucje z Polski: Muzeum Powstania Warszawskiego, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie i Galeria Foksal.

 

Kultura i sztuka otwierają się na social media

 

Popularność wirtualnego eventu polegającego na umożliwieniu użytkownikom serwisu społecznościowego zadawania pytań przedstawicielom świata kultury i sztuki nastraja optymistycznie. Oby w następnych jego odsłonach wzięła udział większa liczba zarówno Polaków, jak instytucji kultury z Polski.

 

Michał Pałasz

social media & e-PR manager

XAOO Interactive

http://xaoo.pl

 

REKLAMA

Zobacz także

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Reklamy
Recenzje miesiąca
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Dziadek
Rafał Junosza Piotrowski
 Dziadek
Aldona z Podlasia
Aldona Anna Skirgiełło
Aldona z Podlasia
Egzamin na ojca
Danka Braun ;
Egzamin na ojca
Rozbłyski ciemności
Andrzej Pupin ;
Rozbłyski ciemności
Cień bogów
John Gwynne
Cień bogów
Wstydu za grosz
Zuzanna Orlińska
Wstydu za grosz
Jak ograłem PRL. Na scenie
Witek Łukaszewski
Jak ograłem PRL. Na scenie
Pokaż wszystkie recenzje