"Medea" Jarzyny w Berlinie

Data: 2008-01-10 16:54:33 | Ten artykuł przeczytasz w 2 min. Autor: zorza
udostępnij Tweet
News - Grzegorz Jarzyna wraca na deski berlińskich teatrów. Jeden z najwybitniejszych reżyserów młodego pokolenia wystawi dziś (początek spektaklu o godz. 20.) w stolicy Niemiec swoją "Medeę".
Spektakl, stanowiący swobodną adaptację antycznej tragedii Eurypidesa, Grzegorz Jarzyna przygotował z zespołem wiedeńskiego Burgtheater. Za swoją inscenizację otrzymał w listopadzie ubiegłego roku prestiżową austriacką nagrodę teatralną im. Nestroya. Nagrodę dla najlepszej aktorki dostała odtwarzająca tytułową rolę Sylvie Rother.

Choć na scenie wystąpią aktorzy z Wiednia, w interpretację "Medei" zaangażowanych było poza reżyserem wielu polskich twórców. Starożytny mit zaadaptowany został przez Michała Walczaka. Muzyka jest dziełem Jacka Grudnia.

Grzegorz Jarzyna przeniósł antycznych bohaterów do współczesnego Wiednia. W jego ujęciu Medea jest gruzińską arystokratką, a jej mąż Jazon - menedżerem z branży energetycznej. W Niemczech spektakl zebrał dobre recenzje. Dziennik "Süddeutsche Zeitung" nazwał go "wielkim kinem uczuć z elementami thrillera psychologicznego nawiązującymi do Hitchcocka i Polańskiego".

"Medea", która będzie pokazywana do niedzieli, to trzecia produkcja Grzegorza Jarzyny w Berlinie. W 1999 r. reżyser wystawił w stolicy Niemiec "Doktora Faustusa" Tomasza Manna, a cztery lata później - "W dżungli miast" Bertolda Brechta.

Źródło: www.czytelnia.onet.pl

REKLAMA

Zobacz także

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Reklamy
Recenzje miesiąca
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Dziadek
Rafał Junosza Piotrowski
 Dziadek
Aldona z Podlasia
Aldona Anna Skirgiełło
Aldona z Podlasia
Egzamin na ojca
Danka Braun ;
Egzamin na ojca
Rozbłyski ciemności
Andrzej Pupin ;
Rozbłyski ciemności
Cień bogów
John Gwynne
Cień bogów
Wstydu za grosz
Zuzanna Orlińska
Wstydu za grosz
Jak ograłem PRL. Na scenie
Witek Łukaszewski
Jak ograłem PRL. Na scenie
Pokaż wszystkie recenzje