Kwadrat w szafie

Data: 2011-01-08 11:42:36 | Ten artykuł przeczytasz w 3 min. Autor: Sławomir Krempa
udostępnij Tweet
News - Kwadrat w szafie

Dnia 22 stycznia w Teatrze IMKA w Warszawie odbędzie się premiera autorskiego przedstawienia pt.: "Kwadrat w szafie" zrealizowanego przez Annę Piotrowską i jej gości Joannę Chitruszko, Łukasza Pawłowskiego i Jakuba Snochowskiego. Głównymi bohaterami przedstawienia "Kwadrat w szafie" są wyobraźnia i absurd. Absurd otwiera umysł, pozwala wyobraźni uwalniać emocje aktorów, tancerzy, ale jednocześnie i widzów. Nie mieć oczekiwań jest najlepszą receptą na "kwadrat". Nie myśleć i dać się porwać. Zapraszamy serdecznie.


kwadrat w szafie _ premiera teatr IMKA w Warszawie
22 i 23 stycznia 2011, godz. 21.00

KWADRAT W SZAFIE

koncepcja, choreografia, kreacja przestrzeni scenicznej: Anna Piotrowska

kreacja i wykonanie: Joanna Chitruszko, Anna Piotrowska, Łukasz Pawłowski, Jakub Snochowski

produkcja: Anna Piotrowska, eferte_Fundacja Rozwoju Tańca, Teatr IMKA

lighting, set and sound concept: Anna Piotrowska

czas: 50 minut



Swoisty, absurdalny kryminał matematyczny, w poszukiwaniu stosunku kwadratu do zabijania. Jeśli ja nie zabiję Ciebie, a Ty nie zabijesz mnie, to obaj nie będziemy żyć. Kwadrat dotkniętych nieoczekiwanych możliwości jest szczególnym przypadkiem prostokąta. Przestrzeń równych ścian, przekątne powtarzalnych długości. Spotkanie czwórki…4 trupy: kto, kogo, kiedy zabił i dlaczego? Przyczyna w sumie jest nieważna. Ważny jest fakt, że nas nie ma, choć jesteśmy razem. W zamkniętej przestrzeni, na powierzchni zwanej polem, gdzie suma kątów wynosi 360°. Oto zapowiedź nowego przedstawienia Anny Piotrowskiej, do którego zaprosiła artystów: Joannę Chitruszko, Łukasza Pawłowskiego i Kubę Snochowskiego. Jeśli masz za mało czasu kup po prostu większy zegarek i przyjdź na matematyczno-enigmatyczne intrygujące...



Ciało aktora jest dla Piotrowskiej elementem budowania przestrzeni przedstawienia. Ruchome i w ruchu zatrzymane. Brak ruchu, ciało zatrzymane w przestrzeni, nieruchome tworzy kontekst dla partnerów. Stwarza świat spektaklu. Tym momentom, pozornego bezruchu, poświęca Piotrowska wiele uwag. Reżyseria ruchu Anny Piotrowskiej opiera się na dwóch filarach – ciele aktora i mowie. Piotrowska porozumiewa się z publicznością nie tylko mową ciała aktora - ruchem, ale i słowem. Inaczej niż wielu choreografów zwraca wielką uwagę na wypowiedź. Mówienie jest ruchem, oddychaniem. Piotrowska stara się, aby mówienie i gest wynikały z tożsamych emocji. Żeby wyprzedzały myślenie. Myślimy o kimś, lub o czymś z pragnieniem, tęsknotą, radością. Piotrowska wydaje się uważać, że najpierw pragniemy, tęsknimy - czujemy, potem myślimy. W pracy szuka poznania poprzez emocje. Taki sposób poznania pozwala współczuć, a współczuć to głębiej poznać innego, przejąć się tym, co inny do mnie mówi, jego troską, jego biedami. I to - rozpoznanie inności, uruchamia ruch. Piotrowska szuka ruchu, który oczyszcza, by przyjąć ruch – myśl, partnera. (Paweł Kamza: reżyser, dramaturg, scenograf, fotografik)

uprzejmie prosimy o wcześniejsze rezerwacje, tak aby premiera mogła dojść do skutku - dziękujemy i zapraszamy



Teatr IMKA
ul. Konopnikca 6, Warszawa
rezerwacja@teatr-imka.pl
tel: 22 339 05 20
bilety: 40 zł

REKLAMA

Zobacz także

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Reklamy
Recenzje miesiąca
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Katar duszy
Joanna Bartoń
Katar duszy
Dziadek
Rafał Junosza Piotrowski
 Dziadek
Klubowe dziewczyny 2
Ewa Hansen ;
Klubowe dziewczyny 2
Egzamin na ojca
Danka Braun ;
Egzamin na ojca
Cień bogów
John Gwynne
Cień bogów
Wstydu za grosz
Zuzanna Orlińska
Wstydu za grosz
Jak ograłem PRL. Na scenie
Witek Łukaszewski
Jak ograłem PRL. Na scenie
Pokaż wszystkie recenzje