Kiedy małe odkrycia stają się przełomowymi wydarzeniami? – Kiedy wzbudzają ciekawość, zainteresowanie i chęć „spróbowania” czegoś na własnej skórze. To „coś” musi poruszyć miliony, wywołać potrzebę i … służyć.
Takim wynalazkiem jest INTERNET. Jego narodziny datowane są na 1990r., kiedy to Tim Berners-Lee stworzył na potrzeby naukowców z CERN pierwszą stronę WWW. Wraz z narodzinami Internetu pojawili się też pionierzy – ludzie, którzy z dobrym pomysłem, w odpowiednim czasie i we właściwym miejscu, znaleźli różnorakie zastosowanie wykorzystania Sieci, na trwale zapisali się w kartach historii.
Bohaterami książki E-wangeliści. Ucz się od najlepszych twórców polskiego Internetu są twórcy największych pierwszych polskich portali i platform, takich jak Allegro, Gadu-Gadu, WP, Onet czy o2. E-wangeliści polskiego Internetu to świadkowie jego narodzin, ci, którym udało się odkryć i wykorzystać jego potencjał. Co kierowało założycielami tych serwisów? Co sprawiło, że udało im się zbudować tak silne marki? Tego dowiedzieć się można, sięgając po książkę Tomasza Ciska i Pawła Nowackiego. E-wangeliści... to zbiór rozmów z największymi osobowościami polskiego Internetu, a podane przez rozmówców informacje w wielu wypadkach są prezentowane publicznie po raz pierwszy. Ta książka inspiruje, skłania do przemyśleń i zachęca do działania. Co piszą o niej specjaliści?
To bardzo ważna i pożyteczna książka. Zebrany w niej unikalny materiał stanowi nie tylko źródło historycznej wiedzy na temat tego, jak się rodził polski internet, ale dla wielu może stać się życiową i biznesową inspiracją. E-wangelistów... polecam nie tylko adeptom sztuki wirtualnej, ale również szerszemu gronu czytelników funkcjonujących w wirtualnej rzeczywistości, która dziś tak silnie przeplata się ze światem realnym.
Maciej Wielkopolan, prezes Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego
Trzymacie Państwo w rękach książkę, w której twórcy Allegro, Wirtualnej Polski, Onetu, Merlina, Gadu-Gadu, Money.pl i wielu innych wszystkim nam dobrze znanych projektów internetowych w sposób otwarty — często wręcz zaskakująco szczery — w rozmowach z Tomaszem Ciskiem opowiedzieli o swoich sukcesach i klęskach, w zdystansowany sposób przeanalizowali swoje błędy i wskazali kierunki, w których szli (bądź powinni pójść), aby ich uniknąć. Kim są e-wangeliści e-biznesu, którzy w niego wierzą od ponad dwudziestu lat, a wiarę tę przekuli w czyn i pieniądze? Ta książka jest zbiorem wywiadów ze świadkami powstawania i rozkwitu nowej, wirtualnej rzeczywistości w naszym kraju. Z całym przekonaniem polecam!
Piotr Pokrzywa, redaktor naczelny magazynu "Media i Marketing Polska"
A teraz - zajrzyjmy do książki: