W świecie mediów społecznościowych coraz mniej czasu najmłodsi obywatele świata znajdują na czytanie książek. Pewna firma ubezpieczeniowa postanowiła rozwiązać ten problem za pomocą… Instagrama.
Od kilku lat Instagram jest jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych na świecie. Platforma przejęta kilka lat temu przez Facebooka, służy do postowania fotografii z życia użytkowników, a od niedawna – wrzucania relacji InstaStory dostępnych w serwisie jedynie przez 24 godziny od momentu dodania.
Czytaj także: Automaty z darmowymi książkami? Stoi ich aż sześć w Nowym Jorku!
Hollard Group jest firmą ubezpieczeniową działającą na terenie RPA. Podczas ostatniej konferencji przedstawili swój program, który ma pomóc w rozwoju czytelnictwa na terenie Afryki. A jednym z najważniejszych części projektu są właśnie instagramowe Stories.
Pomysłem firmy Hollard jest stworzenie krótkich historii w postaci relacji zapisywanych na Instagramie, które będą interaktywnymi książkami dostępnymi za darmo dla użytkowników. Projekt nazywa się InstaStory Books i realizowany jest we współpracy z rządem i organizacjami pozarządowymi.
Statystyki czytelnicze w tym kraju pokazują, że prawie 8 na 10 dzieci w klasie 4 nie potrafi czytać tekstów ze zrozumieniem – mówił dla North Eastern Tribune szef działu marketingu, Heidi Brauer.
Organizacja przygotowuje także warsztaty dla pisarzy, które pomogą im zrozumieć, jak tworzyć łatwe i proste historyjki, które mogą zostać przedstawione w formie insta relacji. Opowieści mieścić mają się w okolicach 50 słów i mają sprawić, by po lektury sięgali jak najmłodsi Afrykanie.
Czytaj także: Książki w 2019 to dodatki do stylizacji
Dla tych dzieci, którzy nie korzystają z Instagrama – nie mając takich możliwości lub chęci – InstaStory Books przygotowane mogą być także w formie małych książeczek-broszurek.
Firma swój pomysł pozostawia otwarty dla każdego, kto ma ochotę wesprzeć czytelnictwo. Na swojej stronie internetowej umieściła kilkadziesiąt historyjek, a oprócz tego – przedstawiła praktyczne wskazówki jak stworzyć InstaStory Books.
Czy sądzicie, że taka forma doboru medium pomoże w edukacji czytelniczej?