Instagram rozwiąże problemy z czytelnictwem wśród dzieci? Jest pewien pomysł

Data: 2019-08-19 10:08:46 | Ten artykuł przeczytasz w 3 min. Autor: Patryk Obarski
udostępnij Tweet

W świecie mediów społecznościowych coraz mniej czasu najmłodsi obywatele świata znajdują na czytanie książek. Pewna firma ubezpieczeniowa postanowiła rozwiązać ten problem za pomocą… Instagrama.

InstaStory Books

Od kilku lat Instagram jest jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych na świecie. Platforma przejęta kilka lat temu przez Facebooka, służy do postowania fotografii z życia użytkowników, a od niedawna – wrzucania relacji InstaStory dostępnych w serwisie jedynie przez 24 godziny od momentu dodania.

Czytaj także: Automaty z darmowymi książkami? Stoi ich aż sześć w Nowym Jorku!

Hollard Group jest firmą ubezpieczeniową działającą na terenie RPA. Podczas ostatniej konferencji przedstawili swój program, który ma pomóc w rozwoju czytelnictwa na terenie Afryki. A jednym z najważniejszych części projektu są właśnie instagramowe Stories.

Pomysłem firmy Hollard jest stworzenie krótkich historii w postaci relacji zapisywanych na Instagramie, które będą interaktywnymi książkami dostępnymi za darmo dla użytkowników. Projekt nazywa się InstaStory Books i realizowany jest we współpracy z rządem i organizacjami pozarządowymi.

Statystyki czytelnicze w tym kraju pokazują, że prawie 8 na 10 dzieci w klasie 4 nie potrafi czytać tekstów ze zrozumieniem – mówił dla North Eastern Tribune szef działu marketingu, Heidi Brauer.

Organizacja przygotowuje także warsztaty dla pisarzy, które pomogą im zrozumieć, jak tworzyć łatwe i proste historyjki, które mogą zostać przedstawione w formie insta relacji. Opowieści mieścić mają się w okolicach 50 słów i mają sprawić, by po lektury sięgali jak najmłodsi Afrykanie.

Czytaj także: Książki w 2019 to dodatki do stylizacji

Dla tych dzieci, którzy nie korzystają z Instagrama – nie mając takich możliwości lub chęci – InstaStory Books przygotowane mogą być także w formie małych książeczek-broszurek.

Firma swój pomysł pozostawia otwarty dla każdego, kto ma ochotę wesprzeć czytelnictwo. Na swojej stronie internetowej umieściła kilkadziesiąt historyjek, a oprócz tego – przedstawiła praktyczne wskazówki jak stworzyć InstaStory Books.

Czy sądzicie, że taka forma doboru medium pomoże w edukacji czytelniczej?

REKLAMA

Zobacz także

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Reklamy
Recenzje miesiąca
Kobiety naukowców
Aleksandra Glapa-Nowak
Kobiety naukowców
Kalendarz adwentowy
Marta Jednachowska; Jolanta Kosowska
 Kalendarz adwentowy
Grzechy Południa
Agata Suchocka ;
Grzechy Południa
Stasiek, jeszcze chwilkę
Małgorzata Zielaskiewicz
Stasiek, jeszcze chwilkę
Biedna Mała C.
Elżbieta Juszczak
Biedna Mała C.
Sues Dei
Jakub Ćwiek ;
Sues Dei
Rodzinne bezdroża
Monika Chodorowska
Rodzinne bezdroża
Zagubiony w mroku
Urszula Gajdowska ;
Zagubiony w mroku
Jeszcze nie wszystko stracone
Paulina Wiśniewska ;
Jeszcze nie wszystko stracone
Pokaż wszystkie recenzje