Słuchowisko „Recycling" Tadeusza Różewicza w reżyserii Waldemara Modestowicza i przedstawienie „Norymberga" Wojciecha Tomczyka w reżyserii Waldemara Krzystka otrzymały Grand Prix siódmego Festiwalu Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej „Dwa Teatry".
Za reżyserię radiową nagrodę otrzymał Paweł Łysak za produkcję „Witaj w tej krainie" według prozy Marka Nowakowskiego. Wiele nagród otrzymało słuchowisko z Katowic „Pokój z widokiem na wojnę polsko-jaruzelską" o pacyfikacji kopalni „Wujek": nagrodę za scenariusz dostał Feliks Netz, za realizację akustyczną - Jacek Kurkowski, za muzykę Jan „Kyks" Skrzek . Nagrodę aktorską dostała Kinga Preis.
Wyróżnione też zostało słuchowisko „Hiena cmentarna" Roberta Louisa Stevensona. Maria Olszewska otrzymała nagrodę za realizację akustyczną, a Marcin Przybylski i Janusz Rafał Nowicki - nagrody aktorskie.
Za rolę kierowcy w słuchowisku „Czarny czwartek" o wydarzeniach czerwca 1956 roku nagrodzony został Tadeusz Drzewiecki. Romana Bobrowska otrzymała nagrodę za scenariusz słuchowiska „Kto z państwa popełnił ludobójstwo" według prozy Wojciecha Albińskiego.
Nagrodę honorową dla producenta słuchowisk otrzymało Radio Merkury - Poznań za słuchowiska „Czarny Czwartek" Roberta Mirzyńskiego i „Opozycjonista" Damiana Szymczaka.
Radiowe jury pod przewodnictwem Grażyny Barszczewskiej przyznało te nagrody po wysłuchaniu 21 słuchowisk.
Wśród przedstawień małego ekranu większość nagród jury podzieliło pomiędzy trzy spektakle wyjaśniające współczesną historię Polski. W „Norymberdze" Wojciech Tomczyk porusza aktualny temat rozliczeń z peerelowską przeszłością.
„Rozmowy z katem" Kazimierza Moczarskiego otrzymały trzy nagrody: za reżyserię dla Macieja Englerta, za montaż spektaklu dla Jana Sieczkowskiego i nagrodę aktorską dla Piotra Fronczewskiego za rolę Jurgena Stroopa. To pierwsza adaptacja telewizyjna „Rozmów z katem" Kazimierza Moczarskiego.
Reżyser Maciej Englert podkreśla, że w obecnej adaptacji mógł pokazać pełen kontekst historyczny oraz dramat bohatera polskiego podziemia okupacyjnego - oficera AK osadzonego przez komunistów w jednej celi z hitlerowskim zbrodniarzem.
Czterema nagrodami został wyróżniony spektakl „Śmierć rotmistrza Pileckiego". Za oryginalny polski tekst dramatyczny nagrodę otrzymał Ryszard Bugajski, za zdjęcia do spektaklu - Piotr Liskowski, za scenografię - Aniko Kiss i za muzykę - Paweł Szymański. Spektakl stanowi rekonstrukcję tragicznych lat życia rotmistrza Witolda Pileckiego torturowanego i straconego przez Urząd Bezpieczeństwa.
Paweł Szymański został też wyróżniony za muzykę do spektaklu „Inka 1946" w reżyserii Natalii Korynckiej-Gruz. Za rolę Stelli w spektaklu „Kolekcja" w reżyserii Marcina Wrony nagrodzona została Magdalena Cielecka. Jury pod przewodnictwem Juliusza Machulskiego przyznało też wyróżnienia dwóm innym aktorom grającym w tym przedstawieniu: Janowi Fryczowi i Andrzejowi Chyrze.
Jury przyznało też pozaregulaminowe wyróżnienia Małgorzacie Imielskiej za debiut autorski i reżyserski w Teatrze TV za spektakl „Chciałam ci tylko powiedzieć…" i Maji Ostaszewskiej za rolę córki.
Źródło: IAR
Za reżyserię radiową nagrodę otrzymał Paweł Łysak za produkcję „Witaj w tej krainie" według prozy Marka Nowakowskiego. Wiele nagród otrzymało słuchowisko z Katowic „Pokój z widokiem na wojnę polsko-jaruzelską" o pacyfikacji kopalni „Wujek": nagrodę za scenariusz dostał Feliks Netz, za realizację akustyczną - Jacek Kurkowski, za muzykę Jan „Kyks" Skrzek . Nagrodę aktorską dostała Kinga Preis.
Wyróżnione też zostało słuchowisko „Hiena cmentarna" Roberta Louisa Stevensona. Maria Olszewska otrzymała nagrodę za realizację akustyczną, a Marcin Przybylski i Janusz Rafał Nowicki - nagrody aktorskie.
Za rolę kierowcy w słuchowisku „Czarny czwartek" o wydarzeniach czerwca 1956 roku nagrodzony został Tadeusz Drzewiecki. Romana Bobrowska otrzymała nagrodę za scenariusz słuchowiska „Kto z państwa popełnił ludobójstwo" według prozy Wojciecha Albińskiego.
Nagrodę honorową dla producenta słuchowisk otrzymało Radio Merkury - Poznań za słuchowiska „Czarny Czwartek" Roberta Mirzyńskiego i „Opozycjonista" Damiana Szymczaka.
Radiowe jury pod przewodnictwem Grażyny Barszczewskiej przyznało te nagrody po wysłuchaniu 21 słuchowisk.
Wśród przedstawień małego ekranu większość nagród jury podzieliło pomiędzy trzy spektakle wyjaśniające współczesną historię Polski. W „Norymberdze" Wojciech Tomczyk porusza aktualny temat rozliczeń z peerelowską przeszłością.
„Rozmowy z katem" Kazimierza Moczarskiego otrzymały trzy nagrody: za reżyserię dla Macieja Englerta, za montaż spektaklu dla Jana Sieczkowskiego i nagrodę aktorską dla Piotra Fronczewskiego za rolę Jurgena Stroopa. To pierwsza adaptacja telewizyjna „Rozmów z katem" Kazimierza Moczarskiego.
Reżyser Maciej Englert podkreśla, że w obecnej adaptacji mógł pokazać pełen kontekst historyczny oraz dramat bohatera polskiego podziemia okupacyjnego - oficera AK osadzonego przez komunistów w jednej celi z hitlerowskim zbrodniarzem.
Czterema nagrodami został wyróżniony spektakl „Śmierć rotmistrza Pileckiego". Za oryginalny polski tekst dramatyczny nagrodę otrzymał Ryszard Bugajski, za zdjęcia do spektaklu - Piotr Liskowski, za scenografię - Aniko Kiss i za muzykę - Paweł Szymański. Spektakl stanowi rekonstrukcję tragicznych lat życia rotmistrza Witolda Pileckiego torturowanego i straconego przez Urząd Bezpieczeństwa.
Paweł Szymański został też wyróżniony za muzykę do spektaklu „Inka 1946" w reżyserii Natalii Korynckiej-Gruz. Za rolę Stelli w spektaklu „Kolekcja" w reżyserii Marcina Wrony nagrodzona została Magdalena Cielecka. Jury pod przewodnictwem Juliusza Machulskiego przyznało też wyróżnienia dwóm innym aktorom grającym w tym przedstawieniu: Janowi Fryczowi i Andrzejowi Chyrze.
Jury przyznało też pozaregulaminowe wyróżnienia Małgorzacie Imielskiej za debiut autorski i reżyserski w Teatrze TV za spektakl „Chciałam ci tylko powiedzieć…" i Maji Ostaszewskiej za rolę córki.
Źródło: IAR
REKLAMA