Jak poprawić czytelnictwo, sprawić radość dzieciakom, a jednocześnie – wypromować swoją firmę? Truck z lodami i darmowymi książkami przedsiębiorstwa Darling’s ruszył w kolejną trasę po Ameryce.
Amerykanie słyną z niekonwencjonalnych akcji marketingowych realizowanych przez przeróżne firmy. Jedną z kontynuowanych od lat jest objazdówka w czasie wakacji furgonetki z lodami, która dostarcza darmowe zimne smakołyki najmłodszym mieszkańcom amerykańskich miast. Stanowi to element promocji firmy Darling’s – działające na terenie stanu Maine w USA sieci dealerów nowych i używanych samochodów.
Czytaj także: Automaty z darmowymi książkami? Stoi ich aż sześć!
Tego roku, oprócz standardowej formuły, postanowiono także wesprzeć czytelnictwo wśród dzieci i młodzieży, która – poza sezonem szkolnym – rzadko z własnej woli sięga po literaturę. Codziennie ciężarówka z lodami dociera do innego miasta stanu, a tam serwuje dzieciakom ich ulubione lody oraz… darmowe książki!
Literacka odmiana pojawiła się w tegorocznej akcji i stanowi dopełnienie projektu, który Darling’s realizuje już od siedmiu lat. Darmowe książki to element programu „Boys and Girls Club”, który pomóc ma najmłodszym odkrywać przyjemność z czytania i pisania.
Czytaj także: Ekologia w księgarni. Wymień plastik na książki
Oprócz rozdawania darmowych egzemplarzy książek, w ramach wakacyjnego programu Darling’s, animatorzy-wolontariusze pomagają najmłodszym nauczyć się czytać i pisać, jeśli jeszcze tego nie potrafią.
Czy chcielibyście, by w Polsce zorganizowana została podobna akcja?