Bestsellery edukacyjne Impulsu - październik 2017

Data: 2017-11-27 23:54:40 | Ten artykuł przeczytasz w 14 min. Autor: Sławomir Krempa
udostępnij Tweet
News - Bestsellery edukacyjne Impulsu - październik 2017

W minionym miesiącu najpopularniejszą książką została topowa publikacja Oficyny Impuls autorstwa Grażyny Piszczek i Małgorzaty Krajewskiej Tom 3 z cyklu Materiałów wyrazowo-obrazkowych do głosek sz, ż, cz, dż. Opracowany materiał przeznaczony jest dla logopedów i rodziców do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym i ułożony został według zasad logopedycznych.

Drugie miejsce zajęła nowa publikacja  w naszej ofercie dziewięciu autorek pt. Terapie szyte na miarę. Mutyzm wybiórczy w praktyce pedagogicznej. Książka przedstawia doświadczenia terapeutów i ich różne spojrzenia na terapię w mutyzmie wybiórczym. Opisuje formy, techniki i metody pracy z dziećmi z tym zaburzeniem. Autorki wykorzystują zróżnicowane formy terapeutyczne i „szyją terapie na miarę dziecka”, a także podkreślają, że z wielu metod terapeutycznych należy stworzyć tę jedną, „własną” – indywidualną dla konkretnego dziecka z mutyzmem wybiórczym.

Trzecie miejsce przypadło kultowej publikacji naszej oficyny: Katarzyna Jasieńska-Zachwatowicz Co babcia i dziadek śpiewali kiedy byli mali. Śpiewnik zawiera około pięćdziesięciu piosenek znanych większości z nas z dzieciństwa. I choć niby znamy słowa i melodię, to gdyby tak kazano nam zaśpiewać „Zielony mosteczek”, „Zła zima”, czy „W murowanej piwnicy”, to okazać by się mogło, że jakoś nie do końca znamy frazy tekstu, a melodia kuleje, jak gdyby nie opierała się na nutach. A do książki dołączone płyty – z wersją instrumentalną proponowanych piosenek i z wersją pełną muzyczno-tekstową, które przenoszą nas wspomnieniami do dzieciństwa.

Gratulujemy i zachęcamy rekomendacją do lektur!

 

Materiał wyrazowo-obrazkowy do utrwalania poprawnej wymowy głosek sz, ż, cz, dż



Materiał wyrazowo-obrazkowy do utrwalania poprawnej wymowy głosek sz, ż, cz, dż 
Grażyna Krzysztoszek i Małgorzata Piszczek

Zawarty w zeszycie materiał przeznaczony jest do ćwiczeń prawidłowej wymowy głosek sz, ż, cz, dż w wyrazach (w nagłosie, śródgłosie i wygłosie), wyrażeniach i w całych zdaniach. Należy go wykorzystywać po uprzednim wywołaniu w izolacji głosek sz, ż (rz), cz, dż i utrwaleniu ich w sylabach...  więcej

MUTYZM WYBIÓRCZY W PRAKTYCE TERAPEUTYCZNEJ


 2. Terapie szyte na miarę. Mutyzm wybiórczy w praktyce terapeutycznej

Książka przedstawia doświadczenia terapeutów i ich różne spojrzenia na terapię w mutyzmie wybiórczym. Opisuje formy, techniki i metody pracy z dziećmi z tym zaburzeniem. Autorki wykorzystują zróżnicowane formy terapeutyczne i „szyją terapie na miarę dziecka”, a także podkreślają, że z wielu metod terapeutycznych należy stworzyć tę jedną, „własną” – indywidualną dla konkretnego dziecka z mutyzmem wybiórczym...  więcej

Co babcia i dziadek śpiewali kiedy byli mali


 3. Co babcia i dziadek śpiewali kiedy byli mali + 2xCD

Śpiewnik zawiera wybór 51 popularnych piosenek, wraz z zapisem nutowym oraz kolorowymi ilustracjami Kazimierza Wiśniaka. Wśród zaproponowanych piosenek możemy znaleźć m.in. Kółko graniaste, Wlazł kotek na płotek, Jadą jadą misie...Do książki dołączone zostały dwie płyty CD: jedna wersja z 51 piosenkami, a druga wersja instrumentalna-karaoke...  więcej

Co babcia i dziadek śpiewali kiedy byli mali


4.
Rusz się człowieku – program wychowania fizycznego dla szkoły podstawowej

Program ten jest zgodny z celami kształcenia w zakresie wychowania fizycznego określonymi w obowiązującej podstawie programowej. Zyskał on pozytywne opinie specjalistów z metodyki i dydaktyki oraz wielu nauczycieli wychowania fizycznego. Nauczyciele wychowania fizycznego mogą zakupić na stronie internetowej Oficyny Wydawniczej "Impuls" podręcznik w wersji papierowej oraz/+ e-book pod postacią PDF-u. O ile książka zawierać będzie oparty na nowej podstawie program, o tyle w wersji elektronicznej nasi Czytelnicy otrzymają plany pracy oraz przedmiotowe systemy oceniania...  więcej

Zrozumieć Montessori


5.
Zrozumieć Montessori - Małgorzata Miksza

Monografia naukowa Małgorzaty Mikszy pod tytułem „Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka” jest bez wątpienia lekturą obowiązkową dla rodziców, którzy chcą dać dzieciom wszystko, co najlepsze, a niekoniecznie posiadają wykształcenie pedagogiczne. Lektura pomoże uniknąć błędów wynikających z niewiedzy i nieznajomości pewnych procesów znamiennych dla kolejnych czterech faz rozwoju dziecka..więcej

Kwestionariusz badania mowy

6. Kwestionariusz badania mowy - G. Bilewicz, B. Zioło

Kwestionariusz ten może być wykorzystywany do diagnozy logopedycznej dzieci przedszkolnych i szkolnych. Składa się z obrazków, których nazwy zawierają samogłoski i spółgłoski w trzech pozycjach, w których mogą pojawić się w wyrazie: w nagłosie, śródgłosie i wygłosie. Głoski występujące w nazwach obrazków ułożone są w kolejności zgodnej z tym jak pojawiają się w rozwoju mowy dziecka...  więcej

Zadania dla asów. Klasa 3. Dla osmiolatków i dziewięciolatków. Ćwiczenia dodatkowe do matematyki.


7.
Zadania dla asów Klasa 3 - Matematyka

Ćwiczenia te mogą być stosowane w szkole i w domu jako zadania uzupełniające, sprawdzające lub domowe. Obejmują zakres umiejętności i wiedzy przewidziany programem dla klasy 3. Można stosować je do pracy indywidualnej zarówno z dzieckiem zdolnym, jak i mającym trudności w nauce. Opracowanie zgodne z aktualną podstawą programową..więcej

Afa Skala

8. AFA-SKALA. Jak badać mowę dziecka afatycznego?


Z pozycji praktyków, Autorki dzielą się również swoimi przemyśleniami na temat trudności związanych z diagnozowaniem i opisem afazji. Ich badania opierają się na obserwacji zachowań dziecka sytuacji celowo zorganizowanej. Za pomocą materiałów werbalnych i graficznych, starają się one stworzyć sytuację eksperymentalną, w miarę możliwości naturalną, po to, by sprowokować reakcję dziecka, zarejestrować je i ocenić..
więcej

Niepoważne wierszyki do utrwalania wymowy i pisowni głosek: ś, ź, ć, dź, s, z, c, dz, sz, ż, cz, dż

9. Niepoważne wierszyki do utrwalania wymowy i pisowni głosek: ś, ź, ć, dź, s, z, c, dz, sz, ż, cz, dż

Zostały one przyjęte bardzo dobrze przez dzieci, ponieważ są bliskie ich wyobraźni. Korzystają też ze skarbca współczesnej wiedzy logopedycznej, udostępniając ją dziecku w sposób możliwie najbardziej przystępny. Wyróżnia je czystość fonetyczna, czyli taki dobór materiału, który pozwala dziecku skupić się na ćwiczonej głosce, bez zmagania się z kilkoma trudnymi głoskami jednocześnie... więcej

Terapia pedagogiczna. Tom 2  Zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć.


10. Terapia pedagogiczna. Tom 2 
Zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć

Książka stanowi przegląd wybranych metod stosowanych w terapii pedagogicznej oraz zawiera obszerny materiał metodyczny mogący wzbogacić warsztat pracy terapeutycznej z dziećmi. Znalazły się tutaj rozprawy na temat muzykoterapii i treningu relaksacyjnego, metody Ruchu Rozwijającego, kinezjologii edukacyjnej oraz terapii dzieci z zaburzoną neurodynamiką przez kontakt ze zwierzętami i wiele innych..więcej

  

poleca Impuls

 

REKLAMA

Zobacz także

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Reklamy
Recenzje miesiąca
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Dziadek
Rafał Junosza Piotrowski
 Dziadek
Aldona z Podlasia
Aldona Anna Skirgiełło
Aldona z Podlasia
Egzamin na ojca
Danka Braun ;
Egzamin na ojca
Rozbłyski ciemności
Andrzej Pupin ;
Rozbłyski ciemności
Cień bogów
John Gwynne
Cień bogów
Jak ograłem PRL. Na scenie
Witek Łukaszewski
Jak ograłem PRL. Na scenie
Zły Samarytanin
Jarosław Dobrowolski ;
Zły Samarytanin
Pokaż wszystkie recenzje