W dniach 19 listopad 2007 – 11 stycznia 2008 w Czarnej Galerii (ul. Marszałkowska 4/3, Warszawa) można obejrzeć wystawę SCIENCE FICTIONS.
SCIENCE FICTIONS jest drugą odsłoną wystawy, która po raz pierwszy prezentowana była we wrześniu tego roku w Wiedniu, pod tytułem DAS LABOR (Laboratorium). Autorem projektu jest Severin Dünser, niezależny austriacki kurator, który tymczasowo zawłaszczył pracownie swoich znajomych - artystów, przyłączając się w ten sposób do większego przedsięwzięcia INTO POSITION zmieniającego w salony wystawowe podobne przestrzenie o łącznej powierzchni 1000 m.kw. (szczegóły na www.intopos.com).
Laboratorium to dla Dünser najprostsza i zarazem najbardziej trafna metafora aktu artystycznej kreacji, gdzie w wyniku podejmowanych prób, szczęśliwych trafień i popełnianych błędów dokonuje się proces prowadzący do nieznanego celu. Wynikiem eksperymentu w sferze sztuki - w przeciwieństwie do doświadczeń naukowych - było obnażenie jego własnych metod badawczych; ukazywał on na końcu zasady swojego działania, materializując ten sposób nowy wymiar słowa 'twórczość'.
Wystawa w warszawskiej Czarnej Galerii skupia się na jednym z aspektów tamtej prezentacji; oto artyści, za pomocą języka nauki, tworząc dzieła unicestwiają ich racjonalność, zamieniając ją w absurd.
Artyści: Davide Balula (FR), Nikolaus Gansterer (AT), Igor Krenz (PL), Mahony (AT), David Moises / Chris Janka (AT), Fabian Seiz (AT), Roman Signer (CH), Keith Tyson (UK), Johannes Vogl (DE), Gernot Wieland (AT)
Źródło: www.culture.pl
SCIENCE FICTIONS jest drugą odsłoną wystawy, która po raz pierwszy prezentowana była we wrześniu tego roku w Wiedniu, pod tytułem DAS LABOR (Laboratorium). Autorem projektu jest Severin Dünser, niezależny austriacki kurator, który tymczasowo zawłaszczył pracownie swoich znajomych - artystów, przyłączając się w ten sposób do większego przedsięwzięcia INTO POSITION zmieniającego w salony wystawowe podobne przestrzenie o łącznej powierzchni 1000 m.kw. (szczegóły na www.intopos.com).
Laboratorium to dla Dünser najprostsza i zarazem najbardziej trafna metafora aktu artystycznej kreacji, gdzie w wyniku podejmowanych prób, szczęśliwych trafień i popełnianych błędów dokonuje się proces prowadzący do nieznanego celu. Wynikiem eksperymentu w sferze sztuki - w przeciwieństwie do doświadczeń naukowych - było obnażenie jego własnych metod badawczych; ukazywał on na końcu zasady swojego działania, materializując ten sposób nowy wymiar słowa 'twórczość'.
Wystawa w warszawskiej Czarnej Galerii skupia się na jednym z aspektów tamtej prezentacji; oto artyści, za pomocą języka nauki, tworząc dzieła unicestwiają ich racjonalność, zamieniając ją w absurd.
Artyści: Davide Balula (FR), Nikolaus Gansterer (AT), Igor Krenz (PL), Mahony (AT), David Moises / Chris Janka (AT), Fabian Seiz (AT), Roman Signer (CH), Keith Tyson (UK), Johannes Vogl (DE), Gernot Wieland (AT)
Źródło: www.culture.pl
REKLAMA