Czy to możliwe, że Służba Bezpieczeństwa była prekursorem współczesnych badań rynkowych? Vadim Makarenko w swojej książce "Tajne Służby kapitalizmu. Skąd firmy tyle o nas wiedzą?" dowodzi, że tak. I z pewnością opowie o tym podczas spotkania 10 kwietnia o godz. 17.30 w krakowskim Klubie pod Jaszczurami przy Rynku Głównym 8. Dyskusję poprowadzi Bartek Borowicz.
Więcej informacji o książce "Tajne Służby kapitalizmu. Skąd firmy tyle o nas wiedzą?" znajduje się na specjalnej stronie internetowej www.tajnesluzbykapitalizmu.pl
O książce:"Tajne służby kapitalizmu" to książka poświęcona służbom wywiadowczym firm i stosowanym przez nie metodom. Tytułowe tajne służby kapitalizmu to działy badań i marketingu dużych firm, a także pracujące dla nich firmy badawcze, agencje reklamowe i domy mediowe. To one zbierają i przetwarzają coraz bardziej cenne informacje na nasz temat. W zbieraniu informacji uciekają się one do coraz bardziej wyrafinowanych metod, nierzadko przypominających te, którymi niecałe dwadzieścia lat temu posługiwały się służby specjalne PRL-u.Tajne służby kapitalizmu nie stawiają nas wprawdzie przed tak dramatycznymi wyborami, jak kiedyś służby specjalne, ale w gruncie rzeczy są one podobne.Stworzenie portretu klienta pozwala specom od marketingu dokładnie go sobie wyobrazić: jego język, motywacje zakupowe, ulubione gazety, stacje telewizyjne itp. Ważne jest wszystko: w jakiej dzielnicy mieszkamy, jakie mamy wykształcenie, jak często i gdzie robimy zakupy, czy mamy w domu zwierzęta i gdzie jeździmy na wakacje. Makarenko wyróżnił więc w książce trzy główne obszary zbierania informacji, strefy, w których jesteśmy obserwowani: dom, poza domem, pracę."Tajne służby kapitalizmu. Skąd firmy tyle o nas wiedzą?" to książka, która uświadamia nam, że inwigilacja może mieć różne oblicza.
O Autorze:
Vadim Makarenko jest dziennikarzem „Gazety Wyborczej”. Na jej łamach opisuje przełomowe wydarzenia i najnowsze trendy na rynku mediów, w przemyśle rozrywkowym oraz marketingu. Autor portretów medialnych magnatów (Rupert Murdoch, William Randolf Hearst, Robert Maxwell) oraz wywiadów z autorytetami światowego marketingu (Jack Trout, Philip Kotler, Wally Olins). W „Dużym Formacie” opublikował m.in. reportaże Templariusze Coca-Coli i Szpieg prawdę ci powie, za które nominowany był do prestiżowej nagrody dziennikarskiej GrandPress.Jako wykładowca prowadzi w Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego zajęcia „Domy mediowe w Polsce”. Tajne służby kapitalizmu to jego debiut książkowy. Materiały do niego zbierał przez dwa lata - uczestniczył w badaniach, przeprowadził dziesiątki wywiadów i przeanalizował ponad sto raportów i prezentacji badawczych.
Źródło: www.ksiazka.net.pl