Media nie istnieją bez odbiorcy i łączą się silnie z jego życiem. Dają mu poczucie nowości zmieniając się szybko w ciągu jego uświadamianej współczesności. Starszym z nas zapisały się w pamięci jako prasa drukowana i ją nauczyliśmy się utożsamiać z mediami. Tymczasem pojawiały się i pojawiają coraz nowsze i inne: radio, telewizja, różne ich odmiany i warianty. Internet. Wkrótce okazuje się, że są to nadal te same media, pełniące bardzo podobne funkcje. Bo one zmieniają się, ale nie znikają. Ich żywotność pozwala im mocno wkroczyć w środowisko czytelnika, słuchacza, widza, lecz po pewnym czasie ich urok słabnie, a samo życie wskazuje mediom ich właściwe miejsce, udomawia je.
Autor bada media od ponad pół wieku, a to od pewnego majowego dnia 1959 roku, kiedy został jednym z pierwszych pracowników Ośrodka Badań Prasoznawczych w Krakowie.
Zebrane w tomie prace pochodzą z różnych lat i nigdzie nie ukazały się w formie książkowej. Ukazują media trzech światów: realnego socjalizmu, stosunków międzynarodowych i lat globalizacji. Mimo odmiennych czasów, miejsc i form są to te same media.
Spis treści
OD AUTORA
Środki masowego komunikowania jako element ludzkiego środowiska
POLSKA NOWOCZESNOŚĆ „SOCJALISTYCZNA"
Polskie badania czytelnictwa prasy
O polskiej prasie lokalnej
Cienie w jaskini - Okrągły Stół przez ekran telewizora
Informacja czy komunikacja?
ŚWIATOWE PROCESY ZMIAN
Wobec ekspansji mediów wizualnych
Wejście wideo na rynek globalny
Komunikowanie a rozwój społeczny
Cele społeczne nowego międzynarodowego porządku informacyjnego
Prawo do komunikowania się: czy dawne dylematy są jeszcze aktualne?
Człowiek a nowe media
MEDIA CZASU GLOBALIZACJI
Procesy fragmentaryzacji w mediach
Ewolucja roli prasy codziennej w Europie
Telewizja w warunkach współczesnej globalizacji
Kultura wobec społeczeństwa sieci
Czytelnik poszukuje partnera.
Jak utrzymać wiernego czytelnika
Rola mediów w procesie komunikacji
Informacje dodatkowe o Zmieniający się świat mediów:
Wydawnictwo: universitas
Data wydania: b.d
Kategoria: Inne
ISBN:
978-83-24-20938-5
Liczba stron: 342
Sprawdzam ceny dla ciebie ...