Nie daj się wciągnąć…
Ben i Arnike biorą udział w projekcie MayaVR, gdzie za pomocą zaawansowanej technologii zanurzają się w specjalnie utworzonej rzeczywistości. W tym wirtualnym świecie kreują swoją własną historię, budują relacje i angażują w niego swoje emocje.
Gdy nieoczekiwanie dowiadują się, że projekt ma zostać zamknięty, a wirtualne tożsamości zlikwidowane, podejmują desperacką walkę o przetrwanie. Zrobią wszystko, by stworzone w MayaVR bliskie im istoty wciąż istniały, mimo że do końca nie zdają sobie sprawy z przyczyny: czy walczą tylko o zachowanie ulubionej formy rozrywki, czy… swojego życia?
Już wkrótce Ben i Arnike przekonają się, że granica między prawdziwym światem a tym wirtualnym jest niezwykle cienka. Na tyle cienka, że trudno ocenić, kiedy się ją przekroczyło.
Wydawnictwo: Novae Res
Data wydania: 2024-09-05
Kategoria: Fantasy/SF
ISBN:
Liczba stron: 294
Język oryginału: polski
Czy ludzki umysł jest w stanie bezbłędnie odróżnić rzeczywistość od fikcji? Niedaleka przyszłość, czas sztucznych inteligencji. Ben, pracownik...
Przeczytane:2024-10-02, Ocena: 5, Przeczytałem, Mam,
Wirtualna rzeczywistość, która staje się zbyt realna. Książka, która super by się sprawdziła do ekranizacji.
"Zasady gry" Ericka Pola to wciągająca powieść, która zabiera czytelnika w podróż do świata, gdzie granica między rzeczywistością a wirtualną rzeczywistością staje się coraz bardziej rozmyta. Autor umiejętnie buduje napięcie i intrygę, prowadząc nas przez labirynt moralnych dylematów, z którymi zmagają się bohaterowie.
Ben i Arnike, zanurzeni w wirtualnej rzeczywistości MayaVR, tworzą sobie własny świat, budują relacje i doświadczają emocji. Jednak gdy projekt zostaje zagrożony zamknięciem, a ich wirtualne życie – zniszczeniem, muszą podjąć desperacką walkę o przetrwanie. Czy są gotowi poświęcić wszystko, by ocalić to, co stworzyli?
Książka porusza niezwykle aktualne zagadnienia związane z rozwojem technologii i jej wpływem na nasze życie. Kwestie takie jak uzależnienie od wirtualnej rzeczywistości, granice prywatności czy etyczne aspekty tworzenia sztucznych światów są niezwykle istotne w dzisiejszych czasach.
Autor umiejętnie buduje napięcie i intrygę, dzięki czemu trudno oderwać się od lektury. Czytelnik wraz z bohaterami zastanawia się, co jest prawdziwe, a co iluzją. Ben i Arnike to bohaterowie wiarygodni i wielowymiarowi. Ich wątpliwości, emocje i dylematy sprawiają, że łatwo się z nimi utożsamić. Książka stawia przed czytelnikiem wiele trudnych pytań, zmuszając do refleksji nad naturą rzeczywistości, tożsamości i wolnego wyboru.
"Zasady gry" to pozycja obowiązkowa dla wszystkich fanów science fiction, którzy lubią, gdy powieść prowokuje do myślenia. Będzie też interesująca dla osób zainteresowanych zagadnieniami związanymi z rozwojem technologii i jej wpływem na nasze życie.
"Zasady gry" to powieść, która pozostawia po sobie wiele pytań i skłania do głębszych refleksji. To nie tylko wciągająca historia o wirtualnej rzeczywistości, ale także przestroga przed niebezpieczeństwami, jakie mogą się z nią wiązać. Jeśli szukasz książki, która połączy rozrywkę z intelektualną stymulacją, wyobraźni to "Zasady gry" są właśnie dla Ciebie.