Wprowadzenie do teorii obliczeń

Ocena: 0 (0 głosów)

Wprowadzenie do teorii obliczeń to najpopularniejszy podręcznik do teorii obliczeń. Dotyczy podstaw informatyki, a w szczególności możliwości obliczeniowych współczesnych komputerów.

Książka składa się z trzech części. Pierwsza jest poświęcona automatom i językom formalnym. Omówiono w niej niedeterminizm, równoważność automatów deterministycznych i niedeterministycznych, wyrażenia regularne, kryteria nieregularności języków, a także języki bezkontekstowe. Druga część dotyczy teorii obliczalności. Opisano w niej ograniczenia współczesnych komputerów, wyjaśniono pojęcia rozstrzygalności i nierozstrzygalności. Trzecia część jest poświęcona teorii złożoności. Przedstawiono w niej podstawowe klasy złożoności obliczeniowej, klasę problemów NP-zupełnych, a także klasyfikację problemów ze względu na możliwość automatycznego ich rozwiązywania przy ograniczonych zasobach.

Trzecia edycja zawiera zupełnie nowy podrozdział poświęcony deterministycznym językom bezkontekstowym. Została też wzbogacona o nowe ćwiczenia, problemy i przykłady.

Książka skierowana do studentów informatyki na wszystkich wyższych uczelniach.

Informacje dodatkowe o Wprowadzenie do teorii obliczeń:

Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
Data wydania: 2020-02-25
Kategoria: Informatyczne
ISBN: 9788301209261
Liczba stron: 500
Tytuł oryginału: Introduction To The Theory Of Computation

Tagi: bóg Informatyka (nauka)

więcej

Kup książkę Wprowadzenie do teorii obliczeń

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Wprowadzenie do teorii obliczeń - opinie o książce

Recenzje miesiąca
Biedna Mała C.
Elżbieta Juszczak
Biedna Mała C.
Pajęczyca
Mariusz Leszczyński ;
Pajęczyca
Gniazdo sierot
Ewelina Miśkiewicz
Gniazdo sierot
Linia oporu
Jacek Dukaj
Linia oporu
Po tamtej stronie rzeki
Ewa Szymańska
Po tamtej stronie rzeki
Już Ci nie uwierzę
Izabela M. Krasińska ;
Już Ci nie uwierzę
Kornélie
Beata Balogová
Kornélie
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy