Wojna przeciw słabym

Ocena: 0 (0 głosów)
Kolejna książka Edwina Blacka, autora światowego bestsellera IBM i Holocaust, poświęcona jest dziejom eugeniki, nauki o doskonaleniu rasy ludzkiej. Na przełomie wieku XIX i XX grupa amerykańskich uczonych i polityków postanowiła jej zasady wcielić w życie i stworzyć idealny kraj idealnej rasy wyższej - nordyckiej. Drogą do tego miało być wyeliminowanie ze społeczeństwa ludzi ograniczonych umysłowo, chorych, popadających w konflikt z prawem, a także ubogich, nędzę uważano bowiem za przypadłość dziedziczną. Posługiwano się takimi metodami, jak przymusowa sterylizacja, odosobnienie, prawa zakazujące mieszania się ras oraz surowa polityka imigracyjna. Niektóre z eugenicznych ustaw obowiązywały jeszcze w latach 70-tych XX wieku. W ruch eugeniczny zaangażowały się szacowne instytucje i osobistości, agendy rządowe i wielki kapitał. Za przykładem Amerykanów poszły niektóre kraje europejskie. Szczególnie podatny grunt eugenika znalazła w Niemczech. Z doświadczeń amerykańskich eugeników, a także z pomocy finansowej instytucji zza Oceanu korzystali hitlerowcy, w tym osławiony doktor Mengele. W rzetelnie udokumentowanej książce autor przypomina ponure karty z dziejów dwudziestowiecznej nauki, nie pomija także najnowszych zagrożeń, jakie niesie ze sobą inżynieria genetyczna.

Informacje dodatkowe o Wojna przeciw słabym:

Wydawnictwo: Muza
Data wydania: b.d
Kategoria: Literatura faktu, reportaż
ISBN: 83-7319-601-3
Liczba stron: 704

więcej

Kup książkę Wojna przeciw słabym

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Wojna przeciw słabym - opinie o książce

Recenzje miesiąca
Virion. Legenda Miecza. Ona
Andrzej Ziemiański ;
Virion. Legenda Miecza. Ona
Elfie, mamy problem!
Marcin Pałasz
Elfie, mamy problem!
Niepokorne
Sylwia Markiewicz
Niepokorne
Ja, diablica
Katarzyna Berenika Miszczuk ;
Ja, diablica
Noworoczne panny
Magda Knedler
Noworoczne panny
Kość niezgody
Monika Lech ;
Kość niezgody
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy