Mniej więcej pod koniec lat 90. standard USB utrwalił się w świadomości użytkowników komputerów na całym świecie i stał się dla nich jednym z najwygodniejszych narzędzi zapewniających komunikację oraz wymianę danych między urządzeniami. Liczba gniazd USB, do których można podłączyć dosłownie wszystko - mysz, pendrive...a, dysk zewnętrzny czy kartę sieciową - stała się jednym z ważnych kryteriów przy zakupie nowego komputera, a czołowi wytwórcy ani myślą zastępować go czymkolwiek innym. Jednak USB ma także swoje wady. Zalicza się do nich konieczność używania bardziej złożonego sprzętu i oprogramowania w porównaniu ze starszymi protokołami transmisji danych. Te kłopoty pomoże Ci rozwiązać niniejsza książka, o ile nieobcy jest Ci język C/C++ w zakresie programowania strukturalnego i proceduralnego. Pokaże Ci ona całą architekturę standardu USB oraz implikacje jego stosowania dla różnych urządzeń. Dzięki niej poznasz także podstawy zasad programowania transmisji USB z wykorzystaniem zasobów systemów operacyjnych Windows oraz współistniejących bibliotek programistycznych. W dodatku autor tego wyczerpującego podręcznika nie poprzestaje na suchym wyliczeniu typów danych czy funkcji, lecz zamieszcza mnóstwo wskazówek dotyczących konkretnych, działających aplikacji. Jeśli myślisz o programowaniu transmisji danych w USB, nie znajdziesz nic lepszego!
Standardy bazowe USB 2.0 oraz 3.0 Informacje o urządzeniach Wstęp do transmisji danych Urządzenia klasy HID Detekcja i identyfikacja różnych klas urządzeń dołączonych do magistrali USB Odblokowanie urządzenia do transmisji Odczyt i zapis danych Biblioteki WinUSB oraz LibUSB Podstawy programowania obiektowego transmisji USB Wewnętrzne struktury danych Podstawy programowania wielowątkowego transmisji USB Adaptery USB
Wydawnictwo: Helion
Data wydania: 2013-05-21
Kategoria: Poradniki
ISBN:
Liczba stron: 424
Na uczelniach, w szkołach i biurach pojawia się coraz więcej zaawansowanych urządzeń komputerowych podłączanych przez port szeregowy. Czy koniecznie...
Poznaj świat profesjonalnego programowania C++Builder 2006 to środowisko programistyczne pozwalające na wizualne tworzenie aplikacji. Dzięki gotowym komponentom...
Chcę przeczytać,