Książka Anety Domagały pt. Trudności w pisaniu. Poziom graficzny pisma to ważna publikacja skierowana do środowiska edukacyjno-diagnostyczno-terapeutycznego. Przedstawiona w niej systematyczna charakterystyka zjawisk oraz nowo opracowane narzędzie Karta oceny poziomu graficznego pisma z rejestrem symptomów trudności grafomotorycznych zapewne okażą się przydatne dla specjalistów (logopedów, pedagogów, psychologów), w szczególności zaś dla nauczycieli (przede wszystkim nauczania początkowego oraz polonistów), pomagających uczniom szkół podstawowych w opanowaniu umiejętności pisania. Książka zainteresuje także studentów logopedii, psychologii, pedagogiki oraz pracowników nauki, których przedmiotem badań są sprawności grafomotoryczne i zaburzenia w ich rozwoju.
Autorka ukazała w logopedycznej perspektywie badawczej istotne problemy w opanowaniu umiejętności pisania obserwowane w sferze grafomotoryki, wnikliwie analizując niepożądane zjawiska, udokumentowane licznymi przykładami zgromadzonymi w toku badań uczniów szkół podstawowych, a także wskazując sposoby postępowania z wykorzystaniem różnych procedur diagnostycznych.
Z recenzji dr hab. Urszuli Mireckiej, em. prof. UMCS
Wydawnictwo: Harmonia
Data wydania: 2024-02-06
Kategoria: Pedagogika
ISBN:
Liczba stron: 224
Poradnik przeznaczony dla wszystkich opiekujących się osobami z chorobą Alzheimera. Zawiera podstawowe informacje na temat sposobów usprawniania komunikacji...
Publikacja jest pierwszą w Polsce pracą językoznawczą poświęconą problematyce zaburzeń mowy w otępieniu. Stanowi ona rezultat wieloletnich badań nad mową...