Techniki wpływu społecznego

Ocena: 4 (1 głosów)
Dwunasty tom Wykładów z Psychologii zawiera analizę najróżniejszych technik używanych przez ludzi po to, aby efektywnie wpływać na innych. Dariusz Doliński nie ogranicza się do ich opisu oraz przedstawienia badań eksperymentalnych, w których weryfikowano skuteczność owych technik. Rozważa też problem mechanizmów psychologicznych, które sprawiają, że ludzie stają się ulegli wobec kierowanych do nich próśb. Większość omawianych badań została zrealizowana w naturalnym kontekście społecznym: na ulicach, w bibliotekach, hipermarketach, restauracjach czy na parkingach samochodowych. Spora ich część przeprowadzona została w Polsce – przez samego Autora i liczne grono jego współpracowników.

Książka adresowana jest głównie do psychologów, socjologów i specjalistów z zakresu innych nauk społecznych, a także do osób zajmujących się zawodowo marketingiem i reklamą.

Informacje dodatkowe o Techniki wpływu społecznego:

Wydawnictwo: Scholar
Data wydania: 2008 (data przybliżona)
Kategoria: Psychologia
ISBN: 978-83-7383-304-3
Liczba stron: 334

więcej

Kup książkę Techniki wpływu społecznego

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Techniki wpływu społecznego - opinie o książce

Avatar użytkownika - Faustyna
Faustyna
Przeczytane:2014-11-04, Ocena: 4, Przeczytałam, 52 książki 2014, psychologia,
Wpływ społeczny to najprościej rzecz ujmując jak zrobić tak żeby inni chcieli zrobić to co ja chcę żeby oni zrobili. Książka Dolińskiego bardzo mocno odnosi się do pozycji: ,,Wywieranie wpływu na ludzi'' Cialdiniego. Niewątpliwie Dolińskiemu brakuje lekkości języka, książki nie czyta się jednym tchem. Natomiast jej niewątpliwa zaletą jest większa ilość informacji niż u Cialdiniego no i przeniesienie pewnych zjawisk i osadzenie ich w polskich realiach. Nie wszystkie zasady wpływu społecznego, które działają w Stanach są równie skuteczne u nas z racji uwarunkowań kulturowych mentalności. No i my na swoim polskim poletku stworzyliśmy też własne schematy i reguły. Lektura warta aby się przez nią przebić i poznać strategie marketingowe supermarketów, reklam telewizyjnych czy sprzedawców ulicznych, choćby po to aby można było być bardziej świadomym i móc się obronić.
Link do opinii
Inne książki autora
Darkar: Poświęcenie
Dariusz Doliński0
Okładka ksiązki - Darkar: Poświęcenie

Książka "Darkar. Poświęcenie" jest pierwszą częścią trylogii o tym samym tytule. Sięgając po nią przenosimy się w krainę fantasy, gdzie natura ma wielki...

Jak pisać prace dyplomowe z psychologii. Poradnik nie tylko dla psychologów
Dariusz Doliński0
Okładka ksiązki - Jak pisać prace dyplomowe z psychologii. Poradnik nie tylko dla psychologów

Gdy kończyliśmy pracę nad tym poradnikiem, cztery nasze artykuły znajdowały się w recenzji (w zachodnich czasopismach: psychologicznych, medycznych,...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca
Kalendarz adwentowy
Marta Jednachowska; Jolanta Kosowska
 Kalendarz adwentowy
Grzechy Południa
Agata Suchocka ;
Grzechy Południa
Stasiek, jeszcze chwilkę
Małgorzata Zielaskiewicz
Stasiek, jeszcze chwilkę
Biedna Mała C.
Elżbieta Juszczak
Biedna Mała C.
Sues Dei
Jakub Ćwiek ;
Sues Dei
Rodzinne bezdroża
Monika Chodorowska
Rodzinne bezdroża
Zagubiony w mroku
Urszula Gajdowska ;
Zagubiony w mroku
Jeszcze nie wszystko stracone
Paulina Wiśniewska ;
Jeszcze nie wszystko stracone
Zmiana klimatu
Karina Kozikowska-Ulmanen
Zmiana klimatu
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy