Studia z gramatyki i semantyki języka polskiego

Ocena: 0 (0 głosów)
W roku 2002 minęło 40 lat od momentu zatrudnienia Profesor Krystyny Kallas w Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Jest Ona nierozerwalnie związana z toruńską uczelnią i stanowi jak najlepszą jej wizytówkę. Profesor Krystyna Kallas jest bowiem specjalistką wysoko cenioną w polskim środowisku językoznawczym za sprawą jej oryginalnego i bogatego dorobku naukowego. Składają się na niego prace z zakresu składni formalnej, słowotwórstwa i stylistyki. Bez wątpienia głównym przedmiotem zainteresowań Jubilatki jest składnia strukturalna. Problematyce tej poświęciła Ona trzy monografie książkowe: wydaną w 1974 roku Formalnogramatyczną klasyfikację zdań pojedynczych dzisiejszej polszczyzny pisanej, książkę Grupy apozycyjne we współczesnym jeżyku polskim opublikowaną w 1980 roku oraz Składnię współczesnych polskich konstrukcji współrzędnych z 1993 roku. We wszystkich wymienionych pozycjach autorka w sposób dogłębny i precyzyjny analizowała zagadnienia nieopracowane w literaturze przedmiotu. Stałą cechą naukowego pisarstwa Profesor Krystyny Kallas jest dążność do pełnego ujęcia tematu i jednoznacznego rozwiązania kwestii spornych.

Informacje dodatkowe o Studia z gramatyki i semantyki języka polskiego:

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
Data wydania: b.d
Kategoria: Edukacyjne
ISBN: 8323117608
Liczba stron: 261

więcej

Kup książkę Studia z gramatyki i semantyki języka polskiego

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Studia z gramatyki i semantyki języka polskiego - opinie o książce

Recenzje miesiąca
Virion. Legenda Miecza. Ona
Andrzej Ziemiański ;
Virion. Legenda Miecza. Ona
Elfie, mamy problem!
Marcin Pałasz
Elfie, mamy problem!
Niepokorne
Sylwia Markiewicz
Niepokorne
Ja, diablica
Katarzyna Berenika Miszczuk ;
Ja, diablica
Noworoczne panny
Magda Knedler
Noworoczne panny
Kość niezgody
Monika Lech ;
Kość niezgody
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy