Transformacja ustrojowa, która miała miejsce w Polsce w 1989 roku, spowodowała szereg ważnych zmian politycznych, ale również wiele przeobrażeń na rynku pracy i w systemie edukacji. Aktualnie młodzi ludzie maja możliwość podejmowania zróżnicowanych decyzji odnośnie wyboru szkoły czy zawodu, bez konieczności ograniczania się nie tylko do jednego miasta, ale również państwa, a nawet kontynentu. Powstawanie nowych zawodów, dominująca kultura sukcesu, rosnąca konkurencja na rynku pracy rodzi potrzebę wspierania młodzieży w procesie podejmowania decyzji edukacyjno-zawodowych. Szczególnie ważną grupę stanowią młodzi ludzie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Praca zwarta pod redakcją dr hab. prof. APS Marioli Wolan-Nowakowskiej odpowiada na potrzeby tej grupy. Warto zauważyć, że jest to kontynuacja cyklu publikacji Instytutu Pedagogiki Specjalnej APS w Warszawie, poświęconego aktywizacji zawodowej. Obecna praca skupia się na odkrywaniu zasobów osobistych młodzieży, w tym osób z niepełnosprawnościami oraz na badaniu możliwości rynku pracy. W związku z tym publikacje pracy uważam za ważną i potrzebną dla praktyki edukacyjnej oraz poradnictwa zawodowego w szkole.
Z recenzji wydawniczej
dr hab. prof. UŁ Agnieszki Lipińskiej-Grobelny
Wydawnictwo: inne
Data wydania: 2016 (data przybliżona)
Kategoria: Pedagogika
ISBN:
Liczba stron: 258
Język oryginału: polski
Chcę przeczytać,