Kolejna odsłona zeszytów pedagogicznych Uniwersytetu Śląskiego przynosi rozważania dotyczące metodologii badań w dziedzinach humanistycznych. Publikacja jest rezultatem XXIV Letniej Szkoły Młodych Pedagogów które w dużej mierze oscylowały wokół istniejących ograniczeń i możliwości stosowania jakościowych orientacji badawczych w naukach o wychowaniu.
Spotkanie, któremu towarzyszyły wystąpienia wybitnych ludzi filozofii, socjologii i nauk pedagogicznych, zaowocowało opracowaniem mającym odpowiedzieć na aktualne i ważkie pytania o procedury badawcze w dziedzinie pedagogiki. Jak pogodzić swoistość przedmiotu badań z procedurami badawczymi? Jakie korzyści i jakie zagrożenia niosą ze sobą kompilacje procedur jakościowych i ilościowych w badaniach pedagogicznych?
Bogactwo tekstów składających się na publikację pozwala na analizę problemu z wielu odrębnych perspektyw badawczych. Treści ukazują bogactwo sensów i znaczeń zaczerpniętych z wielu nurtów, dzięki czemu problematyka przedstawiona w sposób możliwie szeroki i kompletny. Redaktorzy przyjęli metaforę drogi jako wartości porządkującej kierunek rozważań i dociekań. W związku z układ treści kolejno przechodzi przez kolejne fazy „podróży” : planowanie, przygotowanie, wyruszenie w podróż, będące odpowiednikiem: pracy nad koncepcją badań, dookreślaniem celu, ustalenia procedur, stawiania hipotez, doboru metody.
Zapraszamy do lektury
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls
Data wydania: 2011-10-27
Kategoria: Edukacyjne
ISBN:
Liczba stron: 308
Nowe zeszyty Lilla Lou Kolejne kreatywne książki Lilla Lou na wygodnej spirali. Wielbicielki serii zachwycą się nowymi pomysłami i inspiracjami modowymi...
,,Księga CHI" to ilustrowany przewodnik po legendarnej Chimie. Książka odsłania wiele tajemnic na temat niezwykłej krainy i zaprasza do odwiedzenia...