Biblioteka OpenGL to zestaw procedur graficznych, których możemy używać w rozmaitych językach programowania dla różnych systemów operacyjnych. Jest to ogólnie uznany standard -- jego znajomość to podstawa do zajmowania się grafiką komputerową.
Książka przedstawia jedynie fragment możliwości OpenGL, wystarczający jednak, by rozpocząć przygodę z programowaniem grafiki trójwymiarowej. W odróżnieniu od innych pozycji poświęconych tej bibliotece, przykłady zostały napisane w języku ObjectPascal (Delphi), co umożliwi także programistom nie posługującym się językami C/C++ rozpoczęcie przygody z grafiką 3D.
W książce omówiono: Podstawy OpenGL: punkty, linie, trójkąty, wielokąty, kolorowanie Rysowanie złożonych obiektów za pomocą kwadryk Posługiwanie się perspektywą i kamerą Materiały: kolor, połysk, emisję Zagadnienia związane ze światłem Tworzenie dynamicznych scen Składanie przekształceń Operacje na macierzach Tworzenie brył Tekstury i ich właściwości Napisy w OpenGL Tworzenie prostej gry
Wydawnictwo: Helion
Data wydania: 2003-10-30
Kategoria: Poradniki
ISBN:
Liczba stron: 144
W dobie pracy pod presją czasu coraz popularniejsze stają się wizualne środowiska programistyczne, dzięki którym autorzy aplikacji mogą szybciej i efektywniej...
Chcę przeczytać,