Trudno być dziś dziennikarzem w Polsce: co raz to narzekają, że jesteś niepotrzebny i niedługo nieuchronnie zastąpią cię skomputeryzowane maszyny. Niełatwo w tym samym czasie utrzymywać się z celebrzenia na tej scenie: stajesz się przedmiotem łatwym do obrażania, wyśmiewania, a w najlepszym przypadku nie doceniają cię.
Jak jest, gdy jest się po trosze i jednym, i drugim - to główna teza tej książki. Co się dzieje, gdy będąc dziennikarzem, starasz się trafiać z przekazem do swojej publiczności, stosując narzędzia celebrytów? Nie czarujmy się - tylko wtedy, gdy czujemy oddech czytelnika za naszymi plecami, uprawianie tego zawodu ma sens. Książka traktuje o styku dziennikarstwa, coraz powszechniej stabloidyzowanego, i systemu celebryckiego, coraz powszechniej wkraczającego w miejsca, które do tej pory funkcjonowały jako salony (nie mylić z Salonem, ulubionym celem ataków grupy konserwatywnych dziennikarzy).
Wiesław Godzic - profesor zwyczajny, filmoznawca i medioznawca. Związany z Uniwersytetem Śląskim (do 1983) i Jagiellońskim (do 2003), obecnie jest wykładowcą w Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS, kierownikiem Katedry Mediów Audiowizualnych. Zajmuje się semiotyką i retoryką przekazów medialnych. Stypendysta Fundacji Kościuszkowskiej, Central European University, Getty Foundation i Deutscher Akademischer Austauschdienst oraz norweskich fundacji rządowych. Wykładał m.in. w Cleveland State University, Rochester University w USA, Middlesex University w Londynie oraz w Bergen i Trondheim w Norwegii. Redaktor naczelny kwartalnika ,,Kultura Popularna" od 2002 roku. Ostatnio wydał ,,Znani z tego, że są znani. Celebryci w kulturze tabloidów" (WAiP, 2007) oraz zredagował podręcznik akademicki ,,Media audiowizualne" (WAiP, 2010) i wraz ze Zbigniewem Bauerem ,,E-gatunki. Dziennikarz w nowej przestrzeni komunikowania" (Poltext, 2015). Jego ,,Kuba i inni. Twarze i maski popkultury" (Sedno, Warszawa) ukazała się w 2013 roku. Porzucił Kraków dla Milanówka. Zamienił kilka słów i uścisk dłoni z Umbertem Eco na Sycylii - co bardzo sobie ceni.
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Data wydania: 2016-10-20
Kategoria: Publicystyka
ISBN:
Liczba stron: 320
Polscy celebryci - opis i analiza zjawiska na podstawie jednej z najbardziej znanych twarzy i masek polskiej popkultury, Kuby Wojewódzkiego. Co i jak nam...
W serii wydawniczej Popkultura i media, kolejny tom -książka prof. dr. hab. Wiesława Godzica. Znani z tego, że są znani - celebrities, celebryci, gwiazdy...
Chcę przeczytać,